۰۴ ارديبهشت ۱۳۹۲ - ۱۴:۳۲

حواشی سفر احمدی نژاد به اصفهان

سخنرانی رئیس جمهور در میدان نقش جهان با حاشیه هایی همراه بود که گرفتن عکس یادگاری مشایی و احمدی نژاد و درخواست مسئولین برای کنار گذاشتن پرچم زنده باد بهار از جمله این حواشی است.
کد خبر : ۱۰۷۹۳۱
صراط:حواشی دیدار مردمی محمود احمدی نژاد رئیس جمهور با مردم اصفهان در میدان امام اصفهان به شرح زیر است.

با وجود اینکه گفته می شد احمدی نژاد ساعت 10 صبح با مردم دیدار می کند رئیس جمهور ساعت 11:15 امروز وارد میدان امام شد و مورد استقبال جمعیتی که در میدان امام حضور داشتند قرار گرفت.

حدود 5 هزار نفر در میدان امام خمینی حضور داشتند.

هنگام ورود احمدی نژاد به جایگاه سخنرانی اسفندیار رحیم مشایی و  ذاکر اصفهانی استاندار اصفهان او را همراهی می کردند اما آیت الله طباطبایی نژاد امام جمعه اصفهان که طی ماههای گذشته انتقادات بسیاری را به عملکرد دولت دهم وارد کرده بود رئیس جمهور را همراهی نمی کرد.

خوش و بش های ذاکر اصفهانی و رحیم مشایی پیش از سخنرانی رئیس جمهور از نکات جالب این برنامه بود.

در دستان مردم حاضر در میدان نقش جهان پلاکارد زرد رنگی دیده می شد که بر روی آن نوشته بودند مسئولان آب منطقه ای، فرمانداری و استانداری اصفهان به دروغ گفتند مشکل آب کشاورزان شرق اصفهان را حل کردیم.

در دستان یکی از مردم بنری از پرچم ایران همراه با تصاویر مقام معظم رهبری رئیس جمهور و رحیم مشایی دیده می شد و شعار زنده بود شروع بهار بر روی این بنر به چشم می آمد. البته با گذشت دقایقی از به اهتزاز درآمدن آن برخی از مسئولان خواستار جمع شدن این بنر شدند.

حضور دانش آموزان مدارس مختلف با پلاکاردهای خود در میدان امام جلب توجه می کرد. یکی از زنان حاضر در برنامه که خود را به نزدیکی های داربست های مانع بین جایگاه ویژه و مردم عادی رسانده بود هنگام صحبت های رئیس جمهور در مورد عدالت و برقراری آن در کشور فریادهایی علیه او سر می داد و بارها عنوان کرد که چه عدالتی در کشور برقرار شده است.

حامیان احمدی نژاد هنگام سخنرانی او بارها با شعاراحمدی نژاد قهرمان از او تشکر کردند.

شعار"چپ و راست کارگزارعلیه خدمتگزار" از دیگر شعارهایی بود که طرفداران احمدی نژاد علیه مخالفانش سر می دادند.

احمدی نژاد در حین سخنرانی خود اشاره ای به حضور اخیرش در کشور ونزوئلا کرد و عنوان داشت که جمعیت میلیونی مردم ونزوئلا هنگام تشییع هوگوچاوز با فریادهای viva ایران بارها نام ایران را بر زبان آورده و زنده باد ایران گفتند.

در ادامه سخنرانی رئیس جمهور و هنگامی که رئیس جمهور انتقاداتی به کارشکنی ها علیه خودش وارد کرد شعارهای "احمدی بت شکن، بت بزرگ را بشکن" در میدان نقش جهان طنین انداز شد.

بنرهای کوچکی در دستان مردم قرار داشت که در آن از رئیس جمهور خواسته بودند مانع از تجزیه شهر مهدی شهر شوند.

احمدی نژاد در بخشی از صحبت هایش قول هایی در مورد آبرسانی به شهر اصفهان داد و عنوان کرد که ما برای مردم اصفهان کوه را می کنیم تا آب را به اصفهان برسانیم.

تشویق های مردم اصفهان هنگام قول های رئیس جمهور برای حل مشکلات آب، اشتغال و مسکن و شعارهای حمایتی از او بعد از سخنرانی احمدی نژاد کاملا مشخص بود.

بعد از سخنرانی رئیس جمهور او و رحیم مشایی هنگام پخش سرود ایران پرچم ایران را تکان می دادند. عکس یادگاری رئیس جمهور و اسفندیار رحیم مشایی در کنار میدان امام و مسجد امام توجه عکاسان و تصویربرداران رسانه های گروهی را جلب کرده بود.

یک دختر جوان بعد از سخنرانی رئیس جمهور خود را به طرف ماشین حامل رئیس جمهور و همراهانش رساند و صحبت هایی با رئیس جمهور کرد که احمدی نژاد ماشین را نگه داشت و به درد دل های این دختر جوان گوش کرد.

برخی مردم اصفهان حتی بعد از پایان صحبت های رئیس جمهور و هنگامی که او میدان نقش جهان را ترک کرده بود مشغول نگارش نامه برای گفتن مشکلات خود به شخص اول دولت بودند.

منبع: مهر