۰۴ ارديبهشت ۱۳۹۲ - ۱۶:۴۳
آیت الله نور همدانی:

مهمترین ویژگی رئیس جمهورازنگاه مراجع

یکی از مراجع عظام تقلید گفت: مدیریت اصلی کشور بر عهده ولی فقیه است بنابراین ولایت‌مداری شاخص‌ترین خصوصیت رئیس دولت محسوب می‌شود.
کد خبر : ۱۰۷۹۷۱

صراطآیت‌الله حسین نوری همدانی امروز در درس خارج فقه خود که در مسجد اعظم برگزار شد با اشاره به نامه حضرت علی(ع) به مالک اشتر و ثبت آن در سازمان ملل به عنوان منشوری بین‌المللی اظهار کرد: دین همه امور زندگی بشر را متکفل شده است.

وی افزود: حضرت عیسی(ع) به پیامبر صلح مشهور است؛ امام راحل می‌فرمود اگر اینگونه باشد و نظر بعضی افراد در مورد پرهیز آن حضرت از جنگ با مخالفان را قبول کنیم بنابراین آن عیسی(ع) نه یک پیامبر بلکه واعظ بوده است.

این مرجع تقلید با بیان اینکه هر یک از پیامبران در یک دست خود کتاب هدایت و در دست دیگرشان ابزار جهاد داشته‌اند گفت: حضرت علی(ع) در نامه‌ای به مالک اشتر او را به حرکت در مسیر حق و عدالت فرا می‌خواند تا به این ترتیب مردم نسبت به حکومت خوشبین باشند و امید در آنها زنده شود.

وی ادامه داد: فرمانروایان و سیاستمداران همواره باید امید و اعتماد را در جامعه زنده نگه دارند زیرا مردم ستون یک جامعه و نظام هستند؛ حضرت محمد(ص) و سایر پیامبران نیز ابتدا به سراغ مردم می‌رفتند و پس از بیدار ساختن آنها به جنگ با ظالمان می‌پرداختند.

آیت‌الله نوری همدانی خاطرنشان کرد: امام خمینی(ره) نیز ملت ایران را بیدار کرد و با تکیه بر خداوند و قدرت مردمی انقلاب را به پیروزی رساند و توفیق را نصیب جمهوری اسلامی در دوران دفاع مقدس کرد.

استاد برجسته حوزه علمیه قم با تاکید بر رضایت مردم از حکومت به عنوان عاملی اساسی در بقای نظام گفت: باید در راستای تحقق منویات رهبری یعنی تحقق حماسه سیاسی و اقتصادی همه تلاش خود را به کار گیریم و زمینه‌ها را آماده کنیم.

وی با بیان اینکه تعداد کاندیداهای ریاست جمهوری باید کاهش یابد عنوان داشت: این امر سبب تمرکز آرای مردمی می‌شود؛ مراجع تقلید مصادیق را تعیین نمی‌کنند اما معیارهای انتخاب اصلح را برای مردم بر می‌شمارند.

آیت‌الله نوری همدانی ولایت‌مداری، تسلط بر حل مشکلات داخلی و خارجی نظام و دارا بودن سوابق درخشان مدیریتی را ویژگی‌های رئیس جمهور دانست و گفت: مدیریت اصلی کشور بر عهده ولی فقیه است بنابراین ولایت‌مداری شاخص‌ترین خصوصیت رئیس دولت محسوب می‌شود.

این مرجع تقلید هجمه‌های دشمنان علیه نظام اسلامی را مورد توجه قرار داد و افزود: انقلاب اسلامی ایران تاثیر شگرفی بر معادلات جهانی و منطقه‌ای داشت و جرات اعتراض را به محرومان و مستضعفان بخشید به همین دلیل دشمنان از کنار رفتن چهره واقعی خود به واسطه انقلاب خشمگین شدند و در طول 34 سال گذشته بارها بر جمهوری اسلامی تاختند اما موفقیتی کسب نکردند.

وی با بیان اینکه امروزه سلفی‌ها در مصر فعالیت‌هایی علیه ایران دارند خاطرنشان کرد: غرب در راستای پروژه ایران‌هراسی و شیعه‌هراسی خود تاکنون بیش از 10 میلیارد دلار تسلیحات نظامی به کشورهای عربی صادر کرده است.

آیت‌الله نوری همدانی با تاکید بر تلاش طلاب و روحانیون برای زمینه‌سازی خلق حماسه سیاسی گفت: انقلاب اسلامی ایران زمینه‌ساز ظهور امام عصر(عج) است و روحانیون باید به عنوان سربازان آن حضرت همه تلاش خود را برای تداوم انقلاب به کار گیرند.

منبع: فارس