۰۴ ارديبهشت ۱۳۹۲ - ۲۲:۴۱

شغل جدید رئیس اخراجی سیا

دیوید پترائوس رئیس سابق سازمان جاسوسی آمریکا که نوامبر ۲۰۱۲ به خاطر رسوایی اخلاقی مجبور به استعفا شد، به سمت استاد راهنمای کالج سلطنتی ماکوئولای نیویورک منصوب شد.
کد خبر : ۱۰۸۰۳۷
صراط:در حالی که رئیس سابق سیا از شغل جدید خود به عنوان استاد راهنمای کالج سلطنتی ماکوئولای ابراز خرسندی می کند، برخی از تحلیلگران شغل جدید دیوید پترائوس را به نوعی جاسوسی از دانشجویان مهاجر قلمداد کرده و ادعا کرده‌اند که وی در حوزه‌ آموزشی کار اطلاعاتی می‌کند.

این ژنرال عالی‌رتبه ۴ ستاره که به واسطه شغل سابق خود در سیا در زمینه مسائل امنیت ملی، تاکتیک‌ها و استراتژی‌های نظامی و روابط بین الملل مقاله هایی نیز نوشته، در مصاحبه‌ای درباره شغل جدید خود گفت: از شغل جدیدم راضی هستم و قصد دارم در آینده سمیناری در زمینه علل رکود اقتصادی جهانی برگزار کنم.

از آنجا که کالج سلطنتی ماکوئولای نیویورک کالجی است که اکثریت دانشجویان آن را مهاجران تشکیل می‌دهند و برخی از تحلیلگران شغل جدید رئیس سابق سیا را به نوعی جاسوسی از دانشجویان مهاجر قلمداد کرده و ادعا کرده‌اند که پترائوس در حوزه‌ای دیگر کار اطلاعاتی می‌کند.

پترائوس از عناصر اصلی جنگ‌های عراق و افغانستان بود و پس از اینکه اداره پلیس آمریکا از روابط نامشروع وی پرده برداشت مجبور به استعفا شد و کاخ سفید نیز با استعفای او موافقت کرد. پترائوس در آخرین اظهار نظرهای خود قبل از استعفا از رفتار خود ابراز ندامت کرده و گفته بود رفتار من هم بعنوان یک همسر پس از ۳۷ سال زندگی و هم به عنوان یک مسول بلندمرتبه بسیار زشت و غیر قابل قبول بوده است.