۰۵ ارديبهشت ۱۳۹۲ - ۰۹:۳۹

جاسوسها در حريم خانواده

امروز با پيشرفت و گسترش تكنولوژي، جاسوسي از مردم از محل زندگي و محيط هاي شخصي گرفته تا حريم اطلاعاتي آنها را نيز شامل مي شود.
کد خبر : ۱۰۸۰۸۳
صراط:اطلاعات شخصي كه افراد در كامپيوترها و دستگاه هاي الكترونيكي خود دارند معمولا بيش از موارد ديگر به زندگي شان مربوط مي شود. با وجود انواع سايت ها، نرم افزارها و حتي سيستم عامل هاي جاسوسي، كسب اطلاعات شخصي و غيرشخصي از خانواده ها و به خصوص جوان ها روز به روز بيشتر مي شود و ضروري است كه نسبت به اين وضعيت حساسيت بيشتري داشته باشيم.
كاركرد دوگانه فناوري
برخي افراد كه شايد بيشتر از يك بار هم با آن ها ملاقات نكرده اي، آن قدر صميمانه انسان را نصيحت مي كنند و سعي دارند افكار و عقايد خود را تحميل كنند كه براي لحظه اي شك مي كني كه طرف، غريبه باشد!
ضرورت آموزش از سنين پايين
حريم زندگي افراد يكي از اقسام حقوق شهروندي محسوب مي شود و دليل اين كه اين حريم مورد تعرض واقع مي شود، اين است كه افراد نسبت به حقوق خود آشنايي كافي ندارند.
هدف جذب جوان هاست
اين روزها با تجهيزات تخصصي تري در زمينه تجسس در اطلاعات شخصي خانواده ها مواجه هستيم؛ به طوري كه اگر تا به حال، فقط وسايل ديجيتالي نظير رايانه و تلفن همراه درمعرض سرقت اطلاعاتي بود، اين بار وسايلي به بازار آمده است كه از طريق آن مي توان به راحتي گفت وگوهاي خصوصي مردم را در محيط كار و يا منزل شنود كرد .
جاسوسي در فضاي اينترنتي
وقتي شما اطلاعاتي را روي يك سايت اينترنتي به اشتراك مي گذاريد، به سادگي و به طور گسترده اي هم پخش مي شود./