۰۵ ارديبهشت ۱۳۹۲ - ۱۰:۰۴

بهای نفت در بازار آسیا افزایش یافت

در پی اعلام ذخیره نفت خام آمریکا به میزان کمتر از پیش بینی ها و نیز شایعاتی در مورد تصمیمات تازه بانک مرکزی اروپا، بهای نفت خام در معاملات صبح پنج شنبه بازار آسیا افزایش یافت.
کد خبر : ۱۰۸۰۹۱
صراط:در معاملات صبح روز پنج شنبه بازار آسیا، بهای هر بشکه نفت خام سبک شیرین برای تحویل در ماه ژوئن با ۴۰ سنت افزایش به ۹۱ دلار و ۸۳ سنت رسید.

نفت برنت دریای شمال نیز برای تحویل در زمان مشابه با ۳۲ سنت افزایش، بشکه ای ۱۰۲ دلار و ۵ سنت معامله شد.

این گزارش حاکیست : ذخیره بنزین که در آستانه فصل تابستان و آغاز دور تازه سفرهای فصلی مورد توجه خاص قرار دارد، سه میلیون و ۹۰۰ هزار بشکه کاهش یافته و این میزان ۱۰ برابر بیش از میزانی است که کارشناسان ˈ دائوجونزˈ انتظار آن را داشتند.

از سوی دیگر، اعلام وزارت انرژی آمریکا مبنی بر افزایش اندک ذخیره نفت خام این کشور به میزانی کمتر از پیش بینی ها به افزایش بهای طلای سیاه در بازار کمک کرد . اکنون میزان افزایش این ذخایر در حالی ۹۰۰ هزار بشکه اعلام می شود که تحلیلگران انتظار داشتند این میزان به یک میلیون و ۲۰۰ هزار بشکه برسد .

دراین گزارش آمده است: انتشار شایعاتی مبنی بر تصمیم بانک مرکزی اروپا برای اعطای وام به منظور تزریق نقدینگی به بازار و یا کاهش نرخ بهره که اکنون در کمترین حالت خود یعنی ۰.۷۵ درصد قرار دارد ، بر بازار نفت تاثیر مثبت گذاشته است .

این گزارش افزود : دیروز ( چهارشنبه ) در بازار نیویورک بهای هر بشکه نفت خام سبک شیرین برای تحویل در ماه مه با ۲ دلار و ۲۵ سنت افزایش به ۹۱ دلار و ۴۳ سنت ، بالاترین میزان خود از ۱۱ آوریل (۲۲ فروردین ماه ) رسید .

در همین روز در بازار لندن ، نفت برنت دریای شمال با یک دلار و ۴۲ سنت افزایش ، بشکه ای ۱۰۱ دلار و ۷۳ سنت معامله شد.
منبع: ایرنا
خبر فوری

سانحه برای بالگرد رئیسی در «دیزمار» /جستجو به سختی پیش می‌رود/تکذیب جلسه شورای عالی امنیت ملی