۰۵ ارديبهشت ۱۳۹۲ - ۱۷:۴۶

مبارزه و حذف هر نوع قاچاق انسان

سفیر و معاون نماینده دائم جمهوری اسلامی ایران نزد سازمان ملل متحد در نیویورک توجه ویژه کشورها و نهادهای بین‌المللی به موضوع مهاجرین خارجی و اعمال انواع تبعیض علیه آنان و به ویژه تبعیض مذهبی علیه مسلمانان را خواستار شد.
کد خبر : ۱۰۸۲۲۲
صراط:غلامحسین دهقانی در نشست کمیسیون جمعیت و توسعه سازمان ملل تصریح کرد: جمهوری اسلامی ایران از همه کشورها، سازمان ملل و دیگر سازمان‌های مرتبط می‌خواهد که اقدامات بیشتر و موثرتری برای مقابله با چالش‌هایی که مهاجرین در شرایط آسیب‌پذیری با آن مواجه هستند و به ویژه کسانی که بخاطر اشغال خارجی و درگیری‌های مسلحانه مهاجرت نموده‌اند، انجام دهد.

وی تاکید کرد: ما بر این باور هستیم که جامعه بین‌المللی باید اقدامات موثری را برای جلوگیری، مبارزه و حذف هر نوع قاچاق انسان اتخاذ نماید و از قربانیان قاچاق به ویژه زنان، دختران و کودکان که در معرض کار اجباری و یا سوءاستفاده تجاری و جنسی هستند،حمایت کند.

وی افزود: جمهوری اسلامی ایران قویا هرگونه نژادپرستی، تبعیض نژادی، بیگانه‌هراسی و از جمله عدم تحمل مذهبی علیه مهاجرین و به ویژه مهاجرین مسلمان را محکوم و تاکید می‌کند که این‌گونه اقدامات بدخواهانه باید ریشه‌کن شده و فرار از مجازات مرتکبان آن نیز باید رفع شود.

سفیر و معاون نماینده دائم ایران نزد سازمان ملل خاطرنشان کرد: روند جدید مهاجرت باید از سوی جامعه بین‌المللی به گونه‌ای مورد توجه قرار گیرد که به نفع آینده جهانی است که دارای جمعیت مسن با اقتصادی سالخورده است و در این چارچوب باید یک رویکرد متوازن نسبت به سیاست‌های مهاجرتی در سطوح ملی و بین‌المللی مورد توجه قرار گیرد.

وی افزود: ما از کشورهای مقصد مهاجرت می‌خواهیم تا از ایجاد هرگونه محدودیتی بر سر راه مهاجرین و ارتباطات و تبادلات آنان با کشورهای خود خودداری کنند.

وی تاکید کرد: جمهوری اسلامی ایران همکاری خود را با کشورها و نهادهای مرتبط با موضوع مهاجرت حفظ نموده تا بتوان بر چالش‌های مهاجرت غلبه و مهاجرت به فرصتی جهت داشتن آینده‌ای بهتر تبدیل شود.

منبع: ایسنا