۰۵ ارديبهشت ۱۳۹۲ - ۲۰:۳۱
والیبال باشگاه‌های آسیا - تهران؛

چینی‌ها هم حریف آملی ها نشدند

تیم والیبال کاله دومین و آخرین دیدار خود در مرحله دوم رقابت‌های قهرمانی باشگاه‌های آسیا را با پیروزی برابر لیونینگ چین به پایان رساند تا بدون حتی از دست دادن یک گیم تا این مرحله از مسابقات آماده دیدار با گاز عراق برای صعود به مرحله نیمه نهایی شود.
کد خبر : ۱۰۸۲۴۳
صراط:  دومین روز از مرحله دوم مسابقات والیبال قهرمانی باشگاه‌های آسیا امروز پنجشنبه با برگزاری دیدارهایی در سالن دوازده هزار نفری آزادی پیگیری شد. در چارچوب این روز از رقابت‎ها، تیم کاله ایران در مصاف با لیونیگ چین به برتری 3 بر صفر دست یافت. شاگردان بهروز عطایی پس از اینکه دو گیم اول این بازی را با نتایج مشابه به پایان رساندند، گیم سوم را هم از آن خود کردند تا برنده نهایی این بازی شوند.

نتیجه کامل دیدار تیم‌های والیبال کاله ایران و لیونینگ چین به شرح زیر است:

* کاله ایران 3 - لیونیگ چین صفر
(25 بر 17)، (25 بر 17)، (25 بر 19)

لیونینگ چین یکی از قدرت‌های این دوره از مسابقات والیبال قهرمانی باشگاه‌های آسیا هستند. بازیکنان این تیم تا امتیاز 12 گیم نخست رقابت نزدیکی با حریف ایرانی خود داشتند اما از آن به بعد بازیکنان کاله با از کار انداختن سرعتی زن‌های تیم مقابل و استفاده از سرویس‌های پرشی  بر جریان بازی مسلط شدند و نتیجه این گیم را با اختلاف خوبی از آن خود کردند.

شاگردان بهروز عطایی در گیم دوم هم برای نتیجه گرفتن از حریف کار سختی نداشتند. آنها در این گیم به نسبت گیم اول سرویس‌های کمتری را هدر دادند و با هماهنگی خوبی که در حمله داشتند به راحتی دفاع حریف را به هم ریختند و در نهایت با امتیازی مشابه گیم اول، این گیم را هم به سود خود کردند.

بعد از واگذاری نتیجه گیم‌های اول و دوم، بازیکنان لیونیگ چین سعی کردند با آغاز گیم سوم موقعیت‌های حمله بیشتری برای خود ایجاد کردند و اتفاقا با استفاده از آنها رقابت پایاپایی را هم با کاله دنبال کردند اما عملکرد خوب سرعتی زن‌های کاله در کنار کار تاثیرگذار پاسور و لیبرو این تیم کمک کرد تا نماینده ایران نتیجه این گیم را هم از آن خود کند.

تیم والیبال کاله در حالی این بازی را با نتیجه 3 بر صفر به سود خود تمام کرد که در دیدارهای گذشته مقابل تیم‌های تایوا پاورز چین تایپه، العین امارات و گاز هند نیز با همین نتیجه پیروز شده بود تا تنها تیمی باشد که هیچ گیمی را تا به این مرحله از رقابت ها از دست نداده است.

پیش از دیدار تیم‌های کاله و لیونیگ، چهار دیدار دیگر برگزار شد که طی آن نمایندگان امارات، عمان، چین تایپه و ژاپن موفق به شکست حریفان خود شدند. نتیجه این دیدارها به شرح زیر است:

رده‌بندی تیم‌های نهم تا سیزدهم
* العین امارات 3 - بوشریه لبنان یک
* منتخب ازبکستان یک - سهام عمان 3

رده‌بندی تیم‌های اول تا هشتم
* تایوان پاورز چین تایپه 3 - گاز هند یک
* گاز عراق صفر - تویودا ژاپن 3

دومین روز از مسابقات والیبال قهرمانی باشگاه‎های آسیا با دیدار تیم‌های الریان قطر و آلماتی قزاقستان از گروه F به پایان می‌رسد.

تیم‌های شرکت کننده در مسابقات والیبال قهرمانی باشگاه‌های آسیا روز جمعه استراحت می‌کنند و از شنبه هفته آینده دیدارهای خود در این مسابقات را پیگیری می‌کنند. در این روز از رقابت‎ها تیم کاله به عنوان صدرنشین گروه E به مصاف تیم چهارم گروه F یعنی گاز عراق خواهد رفت. کاله در صورت پیروزی در این دیدار راهی مرحله نیمه نهایی خواهد شد.

منبع: مهر