۰۵ ارديبهشت ۱۳۹۲ - ۲۱:۵۱

سایت جامع‌شهیدمطهری رونمایی می‌شود

مدیرعامل بنیاد علمی فرهنگی علامه مطهری از رونمایی سایت جامع شهید مطهری 15 اردیبهشت ماه در سرای اهل قلم خبر داد.
کد خبر : ۱۰۸۲۷۳
صراط:محمدرضا جعفری جلوه ظهر امروز در دیدار با آیت‌الله حسینی بوشهری از برگزاری سید و چهارمین آیین بزرگداشت شهید مطهری خبر داد و اظهار کرد: برنامه‌های امسال با توجه به شرایط خاص ایام و مقتضیات کشور در چند جنبه هماهنگ شده است.

وی «مطهری، تحکیم و دانش اقتصاد مسلمانان» را شعار امسال بزرگداشت شهید مطهری عنوان کرد و افزود: این شعار با توجه به دغدغه‌های مقام معظم رهبری در مورد تولید علم و محوریت دانش و نیاز کشور به تحکیم دانش اقتصاد انتخاب شده است.

مدیرعامل بنیاد علمی فرهنگی علامه مطهری بیان کرد: در کنار این شعار رویکرد آینده جهان به سوی یک تمدن اسلامی است و این سرنوشت محتوم مسلمانان است که باید در این مسیر حرکت کنند و راهی جز این نیست.

وی افزود: دغدغه‌های استاد در خصوص تمدن اسلامی، دلائل افول این تمدن و اهمیت ظهور آن مدنظر است بنابراین «مطهری و تمدن اسلامی و وحدت جهان اسلام» را با توجه به شرایط خاص جهان اسلام به شکل برجسته در دستور کار داریم.

جعفری جلوه ابراز داشت: تلاش‌هایی در راستای تفرقه و منازعات فرقه‌ای و مذهبی و منازعات فقهی در حال انجام است و باید برای این مسئله اقدامات اساسی صورت گیرد به ویژه در حوزه نظری و علمی و بنابر این «مطهری عقلانیت و وحدت جهان اسلام» از دیگر محورهای فعالیت ستاد بزرگداشت است.

وی از برگزاری همایش‌های تخصصی و کاربردی در سطوح آموزشی، دانشگاهی و حوزوی خبر داد و افزود: در این همایش‌ها موضوعات مبتلابه و مورد نیاز جامعه پیگیری می‌شود.

رئیس ستاد بزرگداشت شهید مطهری با اشاره به در پیش بودن انتخابات ریاست جمهوری عنوان کرد: یکی از محورهای همایش، متوجه نسبت شهید با مقوله آزادی، جمهوری اسلامی، اهمیت حضور و جایگاه مردم در نظام اسلامی و مقولاتی از این دست است.

وی وحدت جهان اسلام را مورد نظر قرار داد و ابراز کرد: احساس ما این است که نگاه عقلانی شهید، شخصیت ایشان را ورای تعصبات فرقه‌ای قرار می‌دهد و در جایگاه رفیع می‌گذارد و تفکرات ایشان می‌تواند محور این حرکت وحدت بخش باشد.

جعفری جلوه در نظر گرفتن میز استاد در نمایشگاه کتاب امسال را از دیگر فعالیت‌های بنیاد دانست و گفت: مطهری شناسان در این نمایشگاه حضور داشته و به سئوالات حاضران براساس دیدگاه شهید مطهری پاسخ می‌دهند.

وی از برگزاری دومین گلواژه‌های شعر، جشنواره هنر تجسمی و گرافیک خبر داد و اظهار داشت: 15 اردیبهشت ماه در سرای اهل قلم، سایت جامع شهید مطهری رونمایی خواهد شد.

مدیرعامل بنیاد علمی فرهنگی علامه مطهری در پایان گفت: بزرگداشت شهید مطهری 12 اردیبهشت ماه در قم برگزار خواهد شد.
منبع: فارس