۰۶ ارديبهشت ۱۳۹۲ - ۲۱:۳۹

AFC خواستار جوابيه‌ استقلال

کنفدراسيون فوتبال آسيا خواستار جوابيه باشگاه استقلال در مورد پرتاب نارنجک در ديدار با الهلال عربستان شد.
کد خبر : ۱۰۸۲۹۸
صراط: محمدرضا کسرايي در مورد وضعيت پرونده شکايت الهلال از باشگاه استقلال به کنفدراسيون فوتبال آسيا، گفت: کنفدراسيون فوتبال آسيا هيچ واکنشي نسبت به مسايل حاشيه‌اي که باشگاه الهلال در سفرش به ايران به وجود آورد، نشان نداد و در واقع به آن مسايل توجهي نکرد. آن هم در شرايطي که مسئولان الهلال در فرودگاه امام و هنگام انگشت‌نگاري تلاش کردند توجه مسئولان کنفدراسيون فوتبال آسيا را جلب و حاشيه‌سازي کنند ولي ناظر قطري بازي رفتار بسيار حرفه‌اي و خوبي داشت و در واکنش به تماس‌ها از کنفدراسيون فوتبال آسيا همه مسايل را عادي دانست.
وي ادامه داد: با اين حال کنفدراسيون فوتبال آسيا روز گذشته در نامه‌اي از باشگاه استقلال خواستار پاسخگويي مسئولان اين باشگاه در مورد پرتاب نارنجک و فشفشه در جريان بازي شد. در نامه AFC به باشگاه استقلال گزارش ناظر و داور مسابقه بازي با الهلال هم آورده شده است. مسئولان استقلال در مهلت تعيين شده بايد به اين نامه پاسخ بدهند و تصور نمي‌کنم زماني بيش از يک هفته هم براي پاسخگويي به نامه وقت داشته باشند.

مدير روابط بين الملل سازمان ليگ تصريح کرد: کنفدراسيون فوتبال آسيا اعلام کرده که در اولين جلسه کميته انضباطي AFC در مورد اتفاقات رخ داده در جريان بازي استقلال و الهلال که همان پرتاب نارنجک و فشفشه است راي صادر خواهد کرد.

کسرايي در مورد اينکه باشگاه سپاهان براي اتفاقي مشابه 30 هزار دلار از سوي کنفدراسيون فوتبال آسيا جريمه شد و باشگاه استقلال هم ممکن است با چنين جريمه‌اي مواجه شود، گفت: باشگاه سپاهان به دليل اينکه در مرتبه دوم مرتکب پرتاب نارنجک شده بود 5 هزار دلار بيشتر جريمه شد در واقع جريمه 25 هزار دلاري براي پرتاب نارنجک در نظر گرفته شده بود که به دليل تکرار اين حرکت جريمه افزايش هم پيدا کرد. در مورد استقلال هم به احتمال زياد جريمه نقدي در نظر گرفته مي‌شود.

وي در مورد اينکه ممکن است براي باشگاه استقلال محروميتي در نظر گرفته شود، گفت: احتمال محروميت براي استقلال خيلي ضعيف است.با اين حال جوابيه با جوابيه و مسايل و اتفاقات هر پرونده با يکديگر متفاوت است.
منبع: فارس