۰۸ ارديبهشت ۱۳۹۲ - ۰۹:۵۲
آیا «سوم تیر 84» اشتباه بود؟!

هشت سال حماسه یک شبه بر باد می رود؟!

هم اکنون 8 سال از 84 گذشته و مغرضان و معاندان تمام تلاش خود در قبولاندن اینکه "سوم تیر 84 اشتباهی محض بود" را بکار بسته اند! از این رو شخص محمود احمدی نژاد نه بعنوان شخصیتی حقیقی، بلکه بعنوان نماد چنین گفتمانی ...
کد خبر : ۱۰۸۳۲۱
"گروه سیاسی صراط" - سوم تیر 84 بود که فردی با دست های خالی توانست در برابر تمامی قدرت های داخلی متحد و متفق، چیرگی یابد و به لطف ظاهر ارزشی و شعارهای انقلابی اش، از فرش به عرش طی طریق نماید.
احمدی نژاد تازه به قدرت رسیده، در حالی با شعار بازگشت به اهداف اصیل انقلاب به قدرت رسید که طی 16 سال گذشته، تحقق چنین شعارهایی در حد «شعار» به نظر می رسید و قصور و تقصیرهای گذشته موجب کمرنگ تر شدن بیش از پیش اهداف اولیه شکل گیری نظام جمهوری اسلامی شده بود.



در چنین شرایطی، با وجود تغییر ذائقه اجتماعی و سیاسی عوام، طی سالهای قبل و با توجه به مانع تراشی ها و سنگ اندازی های رقبای رئیس جمهور جدید، اما احمدی نژاد از پای نایستاد و بی اعتنا به فشارها و کارشکنی ها در داخل و خارج، مصمم تر از گذشته برای دستیابی به آرمان هایش تلاش می کرد.

احمدی نژاد یکه و تنها، یک تنه به مصاف اسرائیلیات هولوکاست رفت؛ آمریکای جهانخوار را در زمین حریف به چالش کشید؛ عنوان سومین شخصیت محبوب جهان اسلام را کسب نمود؛ ملوانان متجاوز روباه پیر را در نهایت اقتدار، دربند و سپس آزاد کرد؛ «اللهم عجل لولیک الفرج ...» را به گوش عالمیان رساند؛ دستیابی به فناوری صلح آمیز هسته ای را حق مسلم ما دانست و ... .

اما مرور زمان، چنین شخصیتی را دچار دگردیسی کرد و اهداف، آرمان ها و اولویت هایش را جایگزین نمود!

یکی از بزرگترین اشتباهات محمود احمدی نژاد، مشغولیت در مناقشات بی ثمر داخلی بود؛ چنانچه وی برخلاف گذشته که رویه سکوت و بی اعتنایی به مخالفین وطنی را در پیش گرفته بود، اینبار در مقام پاسخگویی بر می آمد و موضعی تهاجمی را اتخاذ نمود.
از این رو چندان غیر قابل پیش بینی نبود که احمدی نژاد دیگری تاب و توانی برای تقابل با اسرائیل و تخاصم با آمریکا نداشته باشد، چراکه درگیری در جناح داخل دیگر رمقی برایش باقی نگذاشته بود!



احمدی نژاد دچار تفرقه شد و سررشته حکومت داری را از دست داد و خواسته یا ناخواسته در همان مسیری گام برداشت که مدنظر طراحان عبارت مشهور «تفرقه بیانداز و حکومت کن» بود!
بیاد آورید سخنان چند سال پیش شیمون پرز، رئیس رژیم مجعول صهیونیستی را بدین مضمون که: «ما باید وضعیتی به وجود بیاوریم که در آن، بودن با احمدی نژاد به یک ننگ تبدیل شود.»

با در نظرگیری سرمایه گذاری ها و فعالیت های گسترده جبهه مخالفین جمهوری اسلامی به جهت تحقق شعار فوق، اما سهم بسزای شخص محمود احمدی نژاد در کاهش میزان محبوبیتش نیز غیر قابل اغماض است!

اگر «ولایت مداری» نه در حرف بلکه در عمل به اثبات می رسید؛ اگر تمام اعتبار و آبروی مهرورزان خرج «آقای میم» نمی شد؛ اگر «دلسوزان و منتقدان خیرخواه» همسنگ «دشمنان و مغرضین بالفطره» محسوب نمی شدند؛ اگر تحمل شنیدن نظرات مخالف وجود داشت و اعتراف به اشتباه، ننگ شمرده نمی شد؛ اگر «قول شرف» عملی می شد و «سازمان» به «صندوق» تبدیل نمی شد؛ اگر «بیداری اسلامی»، «بیداری انسانی» نام نمی گرفت و ... اگر و اگر و اگر!

با این حال آیا می توان عدم مراعات تمامی موارد فوق را به بر گردن جریانات داخلی و رسانه های مخالف دولت انداخت؟!
و آیا می توان وجهه کنونی دولت در نزد افکار عمومی را تماماً ناشی از توطئه های گسترده جبهه غرب به سرکردگی آمریکا و اسرائیل غاصب دانست؟!

متأسفانه اینجاست که باید گفت: «از ماست که بر ماست». نه شرایط تغییر کرده و نه زمین و زمان عوض شده اند. این مردم تحت فشار همان مردمی هستند که در دو دوره انتخابات به محمود احمدی نژاد رأی داده اند. این روزنامه ها و سایت های مخالف همان رسانه هایی هستند که همه و همه در سال 84 به حمایت از احمدی نژاد برخاستند. این منتقدین امروز همان وزیران معزول دیروز دولت عدالت محورند. آمریکا همان آمریکا و اسرائیل همان اسرائیل است. اما یک چیز عوض شده و آن خلق و خو و منش و رفتار و سکنات رئیس خدمتگزار است!



هم اکنون 8 سال از 84 گذشته و مغرضان و معاندان تمام تلاش خود در قبولاندن اینکه "سوم تیر 84 اشتباهی محض بود" را بکار بسته اند!
از این رو شخص محمود احمدی نژاد نه بعنوان شخصیتی حقیقی، بلکه بعنوان نماد چنین گفتمانی محسوب می شود و می باید تمام مساعی خویش را برای اعتلای آن بکار بندد تا حماسه سوم تیر، اشتباه محض لقب نگیرد.

در چنین شرایطی از دولتمردان و بالاخص شخص رئیس جمهور انتظار می رود که با کیاست و رعایت مصالح نظام، موجبات تداوم گفتمان سوم تیر را فراهم آورند.
نظرات بینندگان
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۰:۰۰ - ۰۸ ارديبهشت ۱۳۹۲
۳۸
۱۴
بله اشتباه بود...
مهدیه
|
Iran (Islamic Republic of)
یادمون باشه که رهبری گفتمان احمدی نژاد راگفتمان انقلاب میدونندهرچندانتقاداتی به شخص احمدی داشته باشند.آیاکوبیدن احمدی نژاد کوبیدن انقلاب نیست؟
نگین
|
Iran (Islamic Republic of)
دلم خنک شد .
صابر
|
Iran (Islamic Republic of)
به هیچ وجه اشتباه نبود.
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
تخریب بزرگان ایران وانقلاب برای پیروزی حماسه نیست .خیانت است.
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
ورود کردن در حوزه دین بدون کمترین تخصص و مکتب سازی امانیستی بجای اسلامی همانند مکتب ایرانی و بهار انسانی و... از جمله اشتباهات دولت بود که هشت سال حماسه اجرائی و زحمات سنگین او در آبادانی کشور را بر باد داد . خدا لعنت کند لیدر جریان انحرافی را که---- را گاو نه من شیرده کرد.
مهدیه
|
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس جون برو اون چیزایی که گفتی،سخنرانی کامل راگوش کن بعد اینجوری بنویس
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
فیلسوف بزرگ و استوار علامه مصباح (حفظ الله تعالی): بنده بار ها وبارها نظرات و مقالات و سخنرانی های ایم فرد(---) را با دقت خوانده ام و هر بار بیش از پیش یقیین کردم که نظرات وی کمنطبق با تفکرات محمد علی باب است. اف بر انحراف
مهدیه
|
Iran (Islamic Republic of)
برای ماحجت رهبری است که فرمودندتشخیص انحراف ومسئولیت آن بارهبری است.فیلسوف بزرگ بودن برای ماحجت نیست.
jahad
|
Iran (Islamic Republic of)
علامه مصباح به قول رهبری ،مطهری زمان هستند.
ای کاش کسانی که دم از ولایت می زنند ،یاران واقعی ولایت را نیز بشناسند.
محمد م
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۰:۰۸ - ۰۸ ارديبهشت ۱۳۹۲
۲۴
۴
---با شعارهای اصیل انقلابی سال 84 = خار چشم اسراییل

---- با شعار ظهور و ارتباط با امام و حکومت حقه و عدالت خط قرمزی و زمینه ساز ظهور و بهار دوستان اسراییل سال 92 = امید اسراییل برای فتنه انتخاباتی
مهدیه
|
Iran (Islamic Republic of)
با شعار ظهور و حکومت حقه و عدالت=خارچشم شما
محمد م
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۰:۱۳ - ۰۸ ارديبهشت ۱۳۹۲
۶
۱۰
8 سال پیش در چنین روزایی آقای ...... در آرزوی رئیس جمهور شدن بود و میدونست بعد از 16 سال حکومت هاشمی و خاتمی ، مردم به گزینه ای با ادبیاتی متفاوت رأی میدن او می دونست که سبد رای این دفعه نه به گفتمان دموکراسی خواهانه و مسائلی مثل حقوق زنان و .... که به عدالت طلبی ، خدمت به محرومان و رفع فساد و تبعیض و در یک کلام به ادبیات ناب انقلاب اسلامی تعلق داره ، پس به سمت هیأت های مذهبی رفت. بچه هیأتی ها هم از این که می دیدن مردی ساده پوش و مخلص با چهره ای مظلوم ، از میون اونا قصد ریاست جمهوری داره خوشحال و امیدوار بودن و تمام توان فردی و شبکه ای خودشونو برای پیروزی مردی که از جنس اسلام و انقلاب می دونستن به کار بردن آقای .......... این روندو ادامه داد تا سال 88 !!! اما دیگه ورق برگشته اوضاع کمی تغییر پیدا کرده و ...... آقای ......... بار دیگر به کارش اومد ! او اگه در سال 84 می دید که بعد از سال ها ادبیات اصلاح طلبی ، میشه مردم رو با گفتمان جدیدی از اصولگرایی به سمت خودش کشوند ..لذا اینبار ظهور رو با ایرانی گری ، که همواره مغفول و مظلوم مونده رو به همراه ملغمه ای از اپوزیسیون خوانی هدفمند و قلابی تلفیق کرد و به جای گفتمان هیأت های مذهبی نشوند !!! آقای ....... اگه 8 سال قبل ، با دخیل بستن به هیات ها و مداحا ، در صدد جلب توجه بود ، الان درگیر شدن و درآویختن با آونا رو ابزار جایگزین می دونه و از پرونده شکایت مداحا و کش دادنش در راستای جلب نظر و رای طبقه غیردینی بهره برداری میکنه این روش "آقای ...... و ........." ، گویای اینه که اونا نه به گفتمان هیأتی پایبند بودن نه به ادبیات ایرانی گری و انسانگرایانه و مخالف خوانی سیاسی شون !! اونا فقط یک گفتمان رو می شناسن و ثایت کردن که به اون تعهد عملی دارن !!! : "بقا در قدرت به هر قیمت". دیروز با ابراز ارادت به مداحا و امروز با شکایت از اونا ؛ دیروز با ادبیات اصولگرایی انقلابی و امروز با گفتمان تجلیل از ایران و نمادهایی مانند کوروش !! دیروز با شعار حفظ ارزش ها و نهادهای انقلاب و بازگشت به اصول و امروز با گوشه و کنایه اومدن ظاهری به این مفاهیم ، دیروز بسیجی و حزب اللهی امروز بر علیه بسیج و سپاه و ... دیروز مشت محکم بر علیه آمریکا ! امروز هوشنگ امیر احمدی داستان مذاکره با آمریکا !!! دیروز ادعای مبارزه با فساد ، امروز جمع کردن کلی فرد مساله دار در اطراف خود !! حالا چه کسی می تونه قبول کنه شخصی که از شعارای دیروزش به سادگی عبور کرده فردا شعارهای امروزش رو زیر پا له نکنه و در پی ادبیات جدیدی برای استمرار حضور خود در قدرت نباشه ؟!
مهدیه
|
Iran (Islamic Republic of)
طالبانهافکرمیکردند احمدی نژاد همونه که میخواند.
پینوکیو
|
Iran (Islamic Republic of)
حیف که دیر فهمیدید . نوشدارو پس از مرگ سهراب شما بدرد ملت نخورد لطفا" این سری با احساسات رای ندید و مردم رو به مخمصه گرفتار نکنید که دیگه این کشور با این اوضاع و احوال مثل یک شیر پیر و زخمی که توان ضربه حتی کوچک شغالها رو نداره پس دنبال ---- ---- ---- نباشید خودتون فکر کنید و اصلح را انتخاب کنید ...
jahad
|
Iran (Islamic Republic of)
طالبان شماهایید که با دشمنان ملتتون همه پیاله اید. منتها شما به اسم دموکراسی ،اونه هم متاسفانه به اسم دین.
احمدی نژادم همونی بود که ما می خواستیم منتها نمی دونم چی کارش کردید که کم کم کاراش شبیه --- سازندگی(اشرافی گری) و اصلاحات(ولنگاری) شد.
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۰:۲۱ - ۰۸ ارديبهشت ۱۳۹۲
۲
۷
این گفتمان مفهوم قیم مآبانه ای است نشان می دهد عده ای از اهالی سیاست زیادی خودشان را قبول دارند.
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۰:۲۱ - ۰۸ ارديبهشت ۱۳۹۲
۱۲۱۲
۱۴۵۵
احمدی نژاد یکه و تنها، یک تنه به مصاف اسرائیلیات هولوکاست رفت؛ آمریکای جهانخوار را در زمین حریف به چالش کشید؛ عنوان سومین شخصیت محبوب جهان اسلام را کسب نمود؛ ملوانان متجاوز روباه پیر را در نهایت اقتدار، دربند و سپس آزاد کرد؛ «اللهم عجل لولیک الفرج ...» را به گوش عالمیان رساند؛ دستیابی به فناوری صلح آمیز هسته ای را حق مسلم ما دانست و ... .............................................................................................................او همانست که بود اطرافیان وی عوض شده اند یا شاید منافعشان . منکه هنوز هم رایم اوست
نیما
|
Iran (Islamic Republic of)
یک زمانی مردم فکر میکردند زمین ثابته و همه جهان دور آنها میچرخه چون به فقط زمین چسبیده بودن.
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
ضربتی زدی ضربتی نوش جان کن عزیز دلایل این همه تحریم دشمن تراشی گرانی بیکاری فقر دزدی زورگیری بی ایمانی و ... اثرات همان به چالش کشیدنهای غیر منطق جناب ایشان است حال نه دین داریم و نه دنیا
نیما
|
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس دستی رو بکش. چه خبره همه درست و غلط را با هم قاطی کردی؟ هرمساله ای را بهجای خود باید نقد کرد. اینهایی که باهم آوردی همه به همین هولوکاست برمیگرده؟ عجب منطق قوی داری مثل قالیباف!
گرگان
|
Iran (Islamic Republic of)
داداش دمت گرم مثبتتم نوش جونت عالی نوشتی موافقین من تا 1100 آوردم بزنید مثبت به کوری چشم دشمنان رئیس جمهورمظلوم
مهدیه
|
Iran (Islamic Republic of)
پس به نظر ناشناس مواضع صریح امام خمینی(ره)توی جنگ هم به چالش کشیدنهای غیر منطقی بوده؟
آیاوادادگی وسیاست تنش زدایی زمان خاتمی باعث شدکه ایران محور شرارت نشود؟
حضرت آقادردیداردولتیهافرمودندعلت دشمنی باشمااین است که تاکنون برمواضع انقلابی خود مانده اید.
"مظلومترازبهشتی امروزتویی"
ارسطو عامل
|
Iran (Islamic Republic of)
زنده باد دکتر احمدی نژاد
نگین
|
Iran (Islamic Republic of)
عوضش چی گیرمون اومد ها؟
بدبختی و بی فرهنگی و بی دینی و گشنگی . تبدیل شدیم به یه مشت آدم عقده ای و بی اعصاب
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۰:۲۸ - ۰۸ ارديبهشت ۱۳۹۲
۱۲۵
۱۶۲
شخصا امیدوارم که حضور مشایی و خاتمی در انتخابات قطعی شود
با اینکه طرفدار مشایی هستم اما در صورتی که او در انتخابات حضور نداشته باشد ترجیح میدهم به یک کاندیدای اصلاح طلب رای بدهم و چه کسی بهتر از خاتمی که تا حدودی می تواند اصولگرایان را کنار بزند

مشایی در صورت انتخاب شدن همانند خاتمی می تواند چهره ی تخریب شده ایران را باز سازی کند و به طبع رفع تحریمها و تهدیدها موجب ارامش بازارهای اقتصادی ایران میگردد

اما اگر کاندیدای اقتدارگرایان با رد صلاحیت های متوالی از مشایی و خاتمی بخواهند ریاست جمهوری را بدست اورند میتوانیم بار دیگر شاهد اتفاقات سال های دهه 60 باشیم
قدرت گرفتن بیش از حد --- و اسلام گرایان طالبانی ، موج دوباره تهدیدهای بین المللی ، بهم ریختگی در کشور ، تجزیه طلبی و.......
نیما
|
Iran (Islamic Republic of)
امیدوارم همه جناحها حاضر باشند اما با شخصیتهای موجه نه مساله دار. اگر خودشان را یک جریان و جناح میدانند لااقل باید چند شخصیت بدردبخور داشته باشند تمام جناحشان که به یک شخص بسته نیست!
شناس
|
Iran (Islamic Republic of)
اين هم مدرك ديگري بر اتحاد شوم نانوشته نفاق و انحراق و فتنه!
اگه حلال بود شرط ميبستم اين آقاي ناشناس از اون منافقاي پيرو فرقه ضاله رجوي باشه.
ایراندوووووست
|
Iran (Islamic Republic of)
از روزی که این امین زنده به عقش دلاور رفت این سایت شده پر از کامنت گذار ناشناس منحرف!!!!!!!!!!!!
ارسطو عامل
|
Iran (Islamic Republic of)
زنده باد مشــــــــــــایی
صادق
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۰:۳۴ - ۰۸ ارديبهشت ۱۳۹۲
۵۷
۷۷
طاقت بیار رفیق
محمد (م .....)
|
Iran (Islamic Republic of)
اهداف و اعتقادات حجتیه نوین : 1- حجتیه قدیم بر مبنای عدم اعتقاد به ایجاد حکومت اسلامی قبل از ظهور امام زمان بود ، ولی هدف حجتیه نوین مصادره نظام جمهوري اسلامي به جاي مقابله با اون هست كه اولين قدمش ، تقابل با رهبری ، بي ثبات سازي رهبري در نظام و بي اعتبارسازي ولايت فقيه و همچنين بازوان ولايت از يكسو و منزوی کردن مرجعيت و روحانيت يا ايجاد تقابل و شكاف بين اونا با نظام 2- جذب و بكارگيري و ارتقاي افراد كم مايه ، ضعیف و دون پایه ولي مطيع و سر به راه !!! و در اختيار و ارائه كمك هاي مالی بي حساب و كتاب به اونا به این منظور که بتونه مقاومت احتمالي رهبري و مدافعان نظام رو در شرايط لازم با سياست قهر و فشار و اگرم لازم باشه با تحريك افكار عمومي و القاي اين كه اقتدارگرايي نظام ، اجازه كار و خدمت را نميده ، كنترل کنه 3- عبور از شريعت و اسلام تحت پوشش ادبياتي عرفاني كه گذشتن دوره اسلاميت و فرا رسيدن دوره انسانيت !! 4- گرايش به اباحه گري و نقض برخي احكام شريعت اسلامی مثل نشست و برخاست با برخي گروه ها و تيپ هاي بي اعتنا به رعايت احكام شرعي و يا به حاشيه بردن امر به معروف و نهي از منكر و مقابله با طرح هاي مربوط به حجاب و عفاف 5- چپاول و چنگ اندازی به بيت المال با توجيه فراهم آوردن عقبه اقتصادي براي گذار به سوي حكومت حقه !!! 6- ادعاي تمسك به ولايت به معني فراتر از ولايت فقيه و اتصال به ولايت حقه حضرت ولي عصر !! 7- استفاده از ادبيات مخاطب پسند و جايي كه لازم باشه شعاري و به دور از عمل (منافقانه) و هزاران دوز و کلکی که خود ابلیس شخصا در جلسات خصوصی به اینا آموزش میده
طرفدار سابق احمدي نژاد
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۰:۳۹ - ۰۸ ارديبهشت ۱۳۹۲
۵۵
۴۷
تحليل بسيار منطقي و كاملاً صحيح.
واقعاً دلم ميسوزه واسه دكتر كه اينطور خودشو از چشم انداخت.....
و زبون فتنه گرا رو دراز كرد.
ایراندووووووست
|
Iran (Islamic Republic of)
امثال شما تو این سایت زیادن...
ارسطو عامل
|
Iran (Islamic Republic of)
ایراندووووووست

خودتم اعتراف کردی که ما زیادیم



زنده باد مهندس مشــــــــــــــــــایی
طرفدار سابق احمدي نژاد
|
Iran (Islamic Republic of)
بنازم آي كيو رو!
جداً از كجا فهميدي ايران دوست جان؟؟
راستي خبر داري تو جامعه هم امثال من زيادن؟
صادق
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۰:۴۲ - ۰۸ ارديبهشت ۱۳۹۲
۲۲۹
۱۶۶
چقدر پیر شدی دکتر؟!
راستی میدانید یکی از اتهامات کوفیان به مولا علی این بود که مولا نماز نمی خواند!؟
نیما
|
Iran (Islamic Republic of)
این مقایسه ها برای کسایی که تخصص ندارند درست نیست اما چون شما گفتی مجبورم بگم که مردم دومی را امیرالمومنین خطاب کردند!
باید در مسائل مهم به افراد مطمئن و صاحب نظر رجوع کرد. به کلام رهبر دقت کنید.
محمد (م .....)
|
Iran (Islamic Republic of)
اگه خواستیم فاتحه اسلام و مسلمونی رو بخونیم دکترتونو (نعوذبالله) با علی ع مقایسه می کنیم !!
سیدمهدی موسوی
|
Iran (Islamic Republic of)
آقا صادق !!!
می دونستی مولا علی را کسی شهید نمود که مقید به نماز شب هم بود و جای مهر بر پیشانی داشت!!!!!!
صادق
|
Iran (Islamic Republic of)
مقایسه نمی کنم تنها مثال میزنم.
اگه دروغ میگم بگو؟مگ غیر از اینه.فکر کنم با برادران....در ارتباط باشی؟!
مهدیه
|
Iran (Islamic Republic of)
تاریخ همیشه تکرارمیشه.
نیما
|
Iran (Islamic Republic of)
مثال یا به معنای تطبیق کلی بر یک مورده که کار شما این نبود یا به معنای مشابه که همون مقایسه است.
دروغت از اونجایی ثابته که میگی حتی اگر وحی نازل بشه که --- منحرفه من قبول نمیکنم.
محمد (م ......)
|
Iran (Islamic Republic of)
دروغ میگی ! دروغ با خون انجمن شیطانی حجتیه نوین عجین است !!
نگین
|
Iran (Islamic Republic of)
صادق بیدار شو.
البته بیدار شدن هم لیاقت می خواد
سرباز بهاری
|
Iran (Islamic Republic of)
زنده باد بهــــــــــار
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
صادق خان مغلطه ممنوع
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۰:۴۷ - ۰۸ ارديبهشت ۱۳۹۲
۷۱۹
۵۶
صراط خوشم میاد تا احمدی نژاد بخواد بره تو دیق می کنی
ان شاء الله به امید خدا
برای گور به گور شدن صراط فاتحه ....
رزمنده دفاع مقدس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۰:۴۸ - ۰۸ ارديبهشت ۱۳۹۲
۵
۴
برادران ودوستان صراط اجازه بدهید به صراحت عرض کنم.--- ونوچه های وی که امروز گروهک نفاق --- نام گرفته اند. در هر کجا باشند.ان مکان .ان محفل. ان جایگاه. فاسد بوده وامکان تطهیر با هیچ وسیله ای هم وجود ندارد؟!!خداوند بر ان امام امت رحمت کند.که حقیقتا امروز جای خالی ان بزرگوار به خوبی احساس می شود فرمودند افکار این اقا برای انقلاب .اسلام ونظام بسیار خطرناک هست؟!!؟!! وفرمودند اینها از منافقین بدترند؟؟!!
محمد (م .....)
|
Iran (Islamic Republic of)
نظر امام خمینی ره در مورد انجمن حجتیه : به آنها پست کلیدی ندهید. خطرناکند. وقتی آمدند بین شما تفرقه ایجاد می کنند، تشتت ایجاد می کنند. برادران را به جان هم می اندازند. آنها کار دیگری دارند. دنبال مسئله دیگری هستند
مهدیه
|
Iran (Islamic Republic of)
انجمن حجتیه مبارزه نمیکنندبرای ظهور.جالبه که هیچ کس به اندازه احمدی نژاد باناحق مبارزه نکرده.حالا---- دستش بازه که به هرکس که دوست داشت انگ بجسبونه بحث دیگه ای است.
طرفدار سابق احمدي نژاد
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۱:۰۸ - ۰۸ ارديبهشت ۱۳۹۲
۸
۲۹
تحليل بسيار منطقي و كاملاً صحيح.
واقعاً دلم ميسوزه واسه دكتر كه اينطور خودشو از چشم انداخت.....
و زبون فتنه گرا رو دراز كرد.
دختر عمو
|
Iran (Islamic Republic of)
حیف.........!!
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
حیف از شما که رفیق نیمه راه بودی
فریاد
|
Kazakhstan
|
۱۱:۰۸ - ۰۸ ارديبهشت ۱۳۹۲
۳۰
۱۴
حالا مواظب باشید دوباره اشتباه 84تکرار نشه! آخه یه بنده خدایی با همون خط و نشون های 84احمدی نژاد داره میاد تازه --- هم حامیشه!
نیما
|
Kazakhstan
کسانی که از ابتدا با این دولت و تفکر آن مخالف بودند الان هم میخواهند همراه با اشتباهات دولت آن تفکر را هم بزنند. انتخاب 84 درست بود نه اشتباه! این متن هم دارد همین را اثبات میکند.
نیما
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۲:۴۲ - ۰۸ ارديبهشت ۱۳۹۲
۲۰
۲
نکته خوبی بود و همه دلسوزان و علاقه مندان نظام باید بدانند در هنگام نقد باید منصف باشند و با اشتباهات شخص یا یک حلقه، تمام شعارها را زمین نزنند.
البته این جمله شماکه: "این روزنامه ها و سایت های مخالف همان رسانه هایی هستند که همه و همه در سال 84 به حمایت از احمدی نژاد برخاستند." کامل نیست زیرا مخالفان دولت دودسته‌اند بعضی از همان ابتدا مخالف بودند زیرا این گفتمان را نمی‌پسندند و اکنون هم تمام تلاششان این است که با پررنگ کردن انحرافات دولت و کوبیدنش، با یک تیر دو نشان بزنند و علاوه بر دولت که اشتباهاتش آشکار است کسانی که به دنبال آن گفتمان هستند را هم مانند دولت و اشتباه معرفی کنند.
اما دسته دیگر مخالفان دولت همانهایی هستند که شما به درستی اشاره کردید در 84 و حتی 88 حامی دولت بودند اما با گردش او آنها درمسیر خود تغییر ندادند.
محمد (م .....)
|
Iran (Islamic Republic of)
1- جبهه---مرموز و مشکوک است
2- انجمن حجتیه نوین رد صلاحیتش قطعی است
3- خود حاج ......... اگه قرار باشه دوباره صلاحیتش بررسی بشه قطعا ردده
نیما
|
Iran (Islamic Republic of)
مثلا همین محمد م ظاهرا از همون دسته اوله که از اول هم با این دولت مخالف بوده و کسانی که از ابتدا با دولت مخالف بودند با تفکر رهبر فاصله دارند.
ارسطو عامل
|
Iran (Islamic Republic of)
محمد (م .....)

میخوای شورای نگهبان رو تعطیل کنیم تو جاش کار کنی
محمد (م .....)
|
Iran (Islamic Republic of)
خدا میدونه و عاقلا
ناشناس
|
Germany
|
۱۲:۵۲ - ۰۸ ارديبهشت ۱۳۹۲
۰
۲
تجربه به من ثابت كرده كه تنهايي يك آدم بزرگ او را به خطا مي برد بياييد بزرگان را تنها رها نكنيم
اين بلا بر سر نماينده سابق ما هم آمد آدم بسيار بزرگي بود اما با يك اظهار نظر غير منطقي تمام دوستانش او را رها كردند و او را كمك نكردند تا حتي رد صلاحيت هم شد.
اما دكتر احمدي نژاد به نظر مي رسد با توجه به مقابله با ثروتمندان و عدم همراهي ديگر --- به علت دست داشتن در كاسه، راهي به جز تخريب او نداشتند و تو اي صراط شروع به تخريبي كردي كه خود زني است و هر كه از دور مي بيند به ما مي خندد و ميگويد خودشان راي دادن تعريف كردند و حالا چون دو دوره او تمام شده بر عليهش حرف مي زنند و دنبال يكي ديگه راه مي فتند.
و دكتر راهي نداشت مگر فرياد از بي توجهي و بي عدالتي و عنوان نمونه در مجلس شواي اسلامي با پخش كردن فيلم به همه فهماند كه مملكت توسط يك عده ي قليل با زدو بندهاي فروان بين خودشان مي چرخد و به همين دليل است كه كارها درست نمي شوند و تو اي صراط چرا گزارش درباره واردكنندگان و سابقه آنها تهيه نمي كنني كه ببيني چند تاي آنها از نيروهاي --- و ---- هستند و درد دكتر را بفهمي
ناشناس
|
Germany
|
۱۳:۰۴ - ۰۸ ارديبهشت ۱۳۹۲
۲۱۸
۳۳۴
سوم تیر = گفتمان انحراف نه انقلاب !
نیما
|
Germany
نظریه پردازان سرشناس معتبرند نه ناشناس. امام خامنه‌ای گفتمان سوم تیر را گفتمان اصیل انقلاب نامید.
مهدیه
|
Germany
ازاین نظریه پردازها ماشااله فراوونند.
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳:۲۳ - ۰۸ ارديبهشت ۱۳۹۲
۹۲
۹
راستی صراط نگفتی از کی و چقدر میگیری تا این دم انتخاباتیه اینقدر علیه دولت فداکار و خدمتگزار و مردمی و ولایتمدار جو سازی و فضاسازی و دروغ پردازی کنی
ولی خودمونیما تو دروغ گفتن و خیال پردازی خیییییییییییلی استادی نه خوشم اومد بالاخره هر چی نباشه جز رسانه های زر و زوری دیگه
بعید میدانم جرات کنی اینو بذاری
شناس
|
Iran (Islamic Republic of)
دوستان تا حالا ديدين طرفداران انحراف در پاسخ به حرف حساب يه كلمه منطقي جواب بدن؟؟
نه جداً ديدين؟!!!
همش تهمت و "چقدر ميگيري و چرا سوختي و ........"
بابا فعلاً كه زر و زور دست دارو دسته شماست!
اگه عرضه داري مودبانه و منطقي بيا مقاله صراط رو نقد كن.
محمد (م .....)
|
Iran (Islamic Republic of)
انجمن حجتيه با تز شيطاني خود (مبنی بر اینکه بايد فساد را گسترش داد تا امام زمان ظهور كنه) اختلاس ، رشوه و دزدی از بيت‌المال و فساد اخلاقي و اقتصادي را هرچه شديدتر گسترش ميده گراني و تورم و هرج و مرج اقتصادي را دامن مي‌زنه تا نظام جمهوري اسلامي را به چالش بكشونه و توده‌ها را ضد اين نظام بشورانه تا زمينه براي ظهور امام زمانشان (آمريكا و انگليس) فراهم بشه !!!
ارسطو عامل
|
Iran (Islamic Republic of)
محمد (م .....)

قرص حجتیه میخوری ؟
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۴:۱۶ - ۰۸ ارديبهشت ۱۳۹۲
۱
۲
سوم تیر 84 بود که فردی با دست های خالی توانست در برابر تمامی قدرت های داخلی متحد و متفق، چیرگی یابد و به لطف ظاهر ارزشی و شعارهای انقلابی اش، از فرش به عرش طی طریق نماید.......!!!!!!!!!!!!!!!
يكي
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۵:۴۵ - ۰۸ ارديبهشت ۱۳۹۲
۵
۱
--- بعداز8سال رياست جمهوري ميشود:دزد
--- بعداز8سال ميشودخائن ومهره آمريكا.
--- هم بعداز8سال ميشودمنحرف.
حالاكي درستكاره؟براي ماايرانيها:
عالمي ديگرببايدساخت وزنوآدمي.....
منتقد
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۸:۰۶ - ۰۸ ارديبهشت ۱۳۹۲
۱۵۵
۶۰
به همه آنهایی که می گویند احمدی نژاد آن احمدی نزاد سابق نیست می گویم که ایشان همان آدم هشت سال قبل است ولی آن زمان بگم بگم هایش برای امثال خاتمی و هاشمی رفسنجانی بود که آنها را از میدان به در کند و شما خوشحال و سرمست بودید از آن موضع گیریها!! ولی الان بگم بگمهایش گریبان خودتان را گرفته و شده آدم بده؟؟؟
ای آقایانی که همش دم از بیصرت نداشته تان میزنید به یاد بیارید سخنان هشت سال قبل سید محمد خاتمی که در حرم رضوی گفت که این جریانی که راه افتاده به زودی گریبان خودتان را هم خواهد گرفت و یا سخنان هاشمی که در نماز جمعه بعد از انتخابات خواند و گفت شکایتم را به خدا می برم، ولی شما سرمست از پیروزی بدست آمده گوشتان به این حرفها بدهکار نبود.
این شخص را شما با حمایتهای بیجایتان به این پست رساندید و حالا هم بچشید. خود کرده را تقدیر نیست.

می تونی این نظم را هم منتشر نکنی ولی حداقل به گوش همکاران صراطی تان برسانید.
نورا
|
Iran (Islamic Republic of)
احسنت و هزار احسنت!
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
این افراد از اول هم با احمدی نبودند منتها شرایط اون روز اقتضا می کرد بعضی مسایل رو نبینند و گرنه اون چیزی که تو مناظره ها گفت بی سند و مدرک بود اما اون چیزی که تو مجلس گفت در واقع انتشار مدارک بود
نیما
|
Iran (Islamic Republic of)
کسانی که طرفدار احمدی نژاد بودند همان زمان هم این کارش را نادرست میدانستند. رهبر هم همان زمان در نماز جمعه فرمودند که این اشتباه است.
پینوکیو
|
Iran (Islamic Republic of)
زنده باد مرد با اخلاق اصلاحات
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
پینو منظورت حامی فتنه است دیگه.
پینوکیو
|
Iran (Islamic Republic of)
نه منظورم حامی ملت شاد و سرزنده ایران است
سام
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۰:۲۵ - ۰۹ ارديبهشت ۱۳۹۲
۱
۱
دعوا سر قدرت یه سری آدمه اون وقت ملت با هم سر اینکه کی بشه رییسشون کل کل میکنن. تو طول تاریخ ملت ایران همیشه مستضعف بودن و هیچ کس دلش برا مردم و کشور نسوخته. رییس بعدی هم میاد و ۸ سال دیگه میگذره و اون چیزی که باقی میمونه شعارهای عملی نشده و توخالی قبل قدرت و وضعیت بدتر مردمه با یه آدمی که مثل همتاهای قبلی خودش میگه: نذاشتن به مردم خدمت کنم!
دیرین
|
-
|
۰۸:۵۱ - ۰۹ ارديبهشت ۱۳۹۲
۴
۴
امید است که خداوند متعال" دکتراحمدی نژاد و سایر خادمین نظام اسلامی را عاقبت به خیر فرمایدانشاالله...
نگین
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۹:۳۰ - ۰۹ ارديبهشت ۱۳۹۲
۵
۱
برای ملت بزرگی مثل ایران آقای --- خیلی کوچک بود و هست . خیلی---
12بهمن 57
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۹:۵۲ - ۰۹ ارديبهشت ۱۳۹۲
۴
۲
مردم اشتباه نمیکنن مردم رو فریب دادن اما این دفعه عمرابتونن
rahim
|
United States of America
|
۱۰:۵۹ - ۰۹ ارديبهشت ۱۳۹۲
۱۴
۱
بزرگترین اشتباه آقای احمدی نژاد حمایت بی چون وچرا از آقای مشایی میباشد که از اول دوره دوم ریاست جمهوری ایشان شروع و خدا می داند تا کی ادامه یابد ؟؟؟
بهمین علت کلیه دوستان وحامیان خودرا از دست داد !!!
خدا همه مارا آخر وعاقبت بخیر کند .
میلاد
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۶:۳۲ - ۰۹ ارديبهشت ۱۳۹۲
۲
۲
مشخص است که این یادداشت از بیرون به صراط پیشنهاد شده است.
چون با توجه به شناختی که دارم و رویه "حزب بادی" صراط، درک چنین مطالبی برای غفاریان و دو - سه رفیق --- بسیار مشکل است.
اما جای بسی خوشحالی است که چنین یادداشت نسبتا منصفانه ای به صراطی که به هتاکی، حماقت و --- معروف و مشهور است، پیشنهاد و در آن منتشر شده.
جای بسی خرسندی است که صراط هم در صراط قرار گیرد.
حامد
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۲:۱۷ - ۰۹ ارديبهشت ۱۳۹۲
۰
۵
حماسه رو باد برده در قلب مردم دکتر دوست داریم
صراط نیوز
|
-
|
۰۹:۲۱ - ۱۰ ارديبهشت ۱۳۹۲
۴
۰
صراط . نظراتی را که حاوی توهین . هتاکی و افترا باشد را منتشر نخواهد کرد!!!!
نوید
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۲:۳۶ - ۱۱ ارديبهشت ۱۳۹۲
۴
۱
هه هه هه این --- یعنی همونی که حلوا حلوا میکردینش جوری دمار از روزگارتون تو این 8 سال دراورد که حتی در مخیله تون هم نمیگنجید.این --- یعنی همون عشق ساندیس خورا جوری ساندیس خورا به رانی خورا فروخت که داره دود از کله ی همتون بلند میشه
ارش
|
-
|
۱۴:۰۱ - ۱۱ ارديبهشت ۱۳۹۲
۳
۰
کسانی که هنوز دم از --- میزنند چرا فراموششان شده است که ایشان به علت تذکرمقام معظم رهبری در مورد وزیر اطلاعات چند روز قهر بودند بعد هم که هوگو چاوز کمونیست را که هیچ اعتقادی به خدا ندارد در ردیف انسان کامل قرار داد وبا وجود بارهاتذکر در مجلس به روسای محترم قوای دیگر توهین کرد و روز دیگر مردم را --- وغیره و غیزه و ..........کسانی که هنوز دنباله رو اقای --- هستند باید اول در مورد این مطالب و صدها مطلب دیگر پاسخگو باشند(با تشکر از صراط نیوز حتی در صورت پخش نشدن نظر)
فارض
|
United States of America
|
۰۵:۲۶ - ۱۲ ارديبهشت ۱۳۹۲
۵
۱
كدام حماسه ؟ حماسه تورم ،گرانى وبيكارى كه بعداز انقلاب ركورد دار شديم؟ حماسه تعطيلى توليد و ركود كامل صنعت يا حماسه بينظير "نصف شدن دارائى" ملت ؟ نكنه منظورتون حماسه هاى سياسى وفرهنگى برادران محترم انحرافى است مثل: حماسه هولوكاست يا هاله نور يا نزديكى حضور وماجراى شعيب بن صالح؟ يا نكنه منظور حماسه درزمينه كاركرد وقدرت اجرائى دولت باشه مثلاً: تصويب ٢٠٠ مصوبه عمرانى دردقيقه ؟يا .....
آيا هنگام استغفار اصولگرايان فرا نرسيده است؟
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۷:۲۱ - ۱۵ ارديبهشت ۱۳۹۲
۱
۱
درود بر نویسنده این مطلب. بخوانید:

1- ابتدا بايد ديد که اصحاب فتنه و برخي از دست‌اندرکاران دولت‌هاي سازندگي و اصلاحات با کدام احمدي‌نژاد مخالفت مي‌کردند و کداميک از ويژگي‌ها و خصوصيات ايشان را نمي‌پسنديدند؟! و در همان حال اصولگرايان از کدام احمدي‌نژاد حمايت کرده و براي ادامه رياست جمهوري ايشان در دوره دهم توان فراواني را به ميدان آورده بودند؟ آقاي دکتر احمدي‌نژاد سال 88 داراي خصوصيات و امتيازات برجسته‌اي بود که نه فقط هيچيک از رؤساي جمهور و دولتمردان دولت‌هاي سازندگي و اصلاحات از آن-يا بسياري از آن امتيازات- برخوردار نبودند بلکه در مواردي يکصد و هشتاد درجه با آن امتيازات برجسته و کم‌نظير فاصله داشتند. از جمله آن امتيازات مي‌توان به چند نمونه زير اشاره کرد:
الف- دولت‌هاي سازندگي و اصلاحات حلقه بسته‌اي از مديران و مسئولان را پديد آورده و مسئوليت‌ها را به گونه‌اي که انگار ارثيه پدري آنهاست، در ميان خود تقسيم کرده بودند و اين مسئوليت‌ها را با تغيير دولت‌ها به يکديگر پاس مي‌دادند. احمدي‌نژاد اين حلقه بسته را شکافت و مسئوليت‌ها را به نيروهاي جديد و تازه‌‌‌نفسي واگذار کرد که علي‌رغم توانمندي‌هاي فراوان هرگز به آنان اجازه و فرصت ورود به حلقه مورد اشاره، داده نشده بود.
2- احمدي‌نژاد امکانات و ثروت ملي را به تهران و چند شهر بزرگ ديگر اختصاص نداد بلکه دورافتاده‌ترين نقاط کشور را نيز از اين موهبت برخوردار کرد.
3- دولت نهم با سفرهاي استاني، از نزديک با مشکلات مردم و نيازهاي آنان آشنا شد و به تعبير آقاي احمدي‌نژاد کابينه 70 ميليوني تشکيل داد. اعضاي هيئت دولت در اين سفرها به نقاط دورافتاده‌اي از ايران اسلامي رفتند که تا آن هنگام پاي هيچ مسئول درجه چندمي هم به آنجا نرسيده بود.
4- دولت نهم با ساده‌زيستي و مردم دوستي خود، زندگي اشرافي برخي از دولتمردان و مسئولان دولت‌هاي سازندگي و اصلاحات را با چالش جدي روبرو کرد.
5- ميزان عمران و آباداني که از سوي دولت نهم در سراسر کشور انجام گرفت در بسياري از موارد کم‌نظير و دهها برابر دولت‌هاي سازندگي و اصلاحات بود و در برخي از نمونه‌ها نيز بي‌نظير بوده است.
6- برخلاف دولتمردان سازندگي و اصلاحات، دولت نهم بيشترين خدمت‌رساني را به اقشار محروم و مستضعف جامعه- يعني ولي نعمت‌هاي انقلاب- اختصاص داده بود.
7- رئيس دولت نهم برخلاف دولتمردان سازندگي و اصلاحات در مقابل اخم وتشر و باج‌خواهي قدرت‌هاي استکباري کوتاه نيامده و از حقوق ملت و نظام دفاع جانانه مي‌کرد، که چالش هسته‌اي يکي از بارزترين نمونه‌هاي اين ايستادگي شجاعانه است.
8- دولت نهم، گفتمان امام و انقلاب را سرلوحه برنامه‌هاي خود قرار داده بود تا آنجا که رهبر معظم انقلاب اين دولت را در ميان دولت‌هاي ايران از مشروطه تا آن هنگام بي‌نظير معرفي کردند.
9 و 10 و 11 و 12 و...
کداميک از اين امتيازات برجسته دولت نهم که به نمونه‌هايي از آن اشاره شد قابل انکار است؟!
ب: اکنون بايد پرسيد که آيا دولتي با اين امتيازات برجسته و بعضا منحصربفرد قابل حمايت و شايسته تقدير نبود؟! و آيا افراد و جرياناتي که در آن هنگام با دولت احمدي‌نژاد مخالفت مي‌کردند نبايد از آن همه مخالفت و سنگ‌اندازي خود شرمنده و خجالت‌زده باشند؟!
به بيان ديگر و با توجه به امتيازات ياد شده، حمايت از رياست جمهوري احمدي‌نژاد در انتخابات 84 و 88 يکي از برجسته‌ترين افتخارات اصولگرايان و توده‌هاي مردم خداجوي و انقلابي بوده است و از سوي ديگر درباره افراد و جرياناتي که در آن هنگام با دولت احمدي‌نژاد مخالفت مي‌ورزيدند، با جرأت مي‌توان گفت که فقط يک لکه ننگ پاک نشدني بر پيشاني خود نهاده‌اند. چرا که در آن هنگام مخالفت با دولت احمدي‌نژاد بدون کمترين ترديدي به مفهوم مخالفت با ارزش‌هاي اسلامي و انقلابي بود و جريانات مخالف تنها به اين علت که احمدي‌نژاد حلقه بسته مسئوليت‌هاي موروثي آنها را شکسته، ثروت ملي را به ميان توده‌هاي مردم کشانده، در مقابل زورگويي قدرت‌هاي استکباري ايستاده و دهها ويژگي مثبت ديگر دولت احمدي‌نژاد به مخالفت با آن برخاسته بودند و آيا، اين مخالفت در آن هنگام ننگ‌آور نبود و مخالفان آن روز- از جمله دولتمردان سازندگي و اصلاحات- نبايد به خاطر آنهمه مخالفت‌ها وکينه‌توزي‌هاي خود، از خجالت آب شده و در زمين فرو بروند؟
3- متأسفانه طي 2 سال اخير دولت احمدي‌نژاد به هر علت- از جمله نفوذ حلقه انحرافي و مشکوک- سير قهقرايي داشته و به مواضع و عملکردي روي آورده که با مواضع و عملکرد اوليه در دولت نهم و اوايل دولت دهم فاصله‌اي پرنشدني و در برخي از موارد تفاوت يکصد و هشتاد درجه‌اي دارد و همين تغيير مسير و زاويه گرفتن با خط اصيل اسلام و انقلاب رويگرداني اصولگرايان و انتقاد و اعتراض‌هاي فراوان به دولت آقاي احمدي‌نژاد را در پي داشته است که در اين باره گفتني است؛
الف: نه فقط حمايت اوليه اصولگرايان از دولت احمدي‌نژاد به دليل آن که حمايت از گفتمان امام و انقلاب بوده است، سند افتخار اصولگرايان است بلکه اصولگرايان با اعتراض و انتقاد به مواضع کنوني دولت نيز، سند افتخار ديگري به کارنامه سياسي خود افزوده‌اند. اين نکته بديهي‌تر از آن است که به توضيح بيشتري نياز داشته باشد. چرا که اصولگرايان با حمايت از دولت احمدي‌نژاد، در آن هنگام که گفتمان امام و انقلاب را دنبال مي‌کرد، نشان دادند که بر اصول و مباني انقلاب تکيه و تاکيد دارند و هنگامي که دولت از خط اصيل انقلاب و همراهي با مردم فاصله گرفت اصولگرايان با انتقاد و اعتراض خود بار ديگر ثابت کردند که آنچه نزد آنها از اهميت و احترام برخوردار است، اصول و مباني اسلام و انقلاب است و افراد و شخصيت‌ها در هر مرتبه و درجه‌اي که باشند اگر از اصول و مباني فاصله بگيرند به همان اندازه مورد اعتراض و انتقاد اصولگرايان خواهند بود. به بيان ديگر اصولگرايان نشان دادند که «قبيله‌گرا» يا «حزب‌گرا» و «گروه‌گرا» نيستند و به توصيه اميرمؤمنان عليه‌السلام افراد را با حق مي‌سنجند و محک مي‌زنند و نه حق را با افراد و يا به تعبير حضرت امام(ره) «ميزان» را حال فعلي افراد مي‌دانند، بنابراين اصولگرايان حق دارند که هم به حمايت اوليه خود از دولت احمدي‌نژاد افتخار کنند و هم اعتراض و انتقاد اين روزها به برخي از مواضع و عملکرد دولت را سند افتخار خود بدانند. گفتني است، دولتمردان سازندگي و اصلاحات از اين نقطه نظر دقيقا در مقابل اصولگرايان قرار دارند و به شدت قبيله‌گرا و حزب‌گرا هستند. تا آنجا که بعد از پناهندگي دهها نفر از حزب و گروه خود به آمريکا و انگليس، باز هم حاضر به مرزبندي با آنها نيستند و دهها نمونه ديگر که شرح آن فرصت ديگري مي‌طلبد.
و اما، مخالفت‌ها و دشمني‌هاي جريان مدعي اصلاحات و سازندگي با دولت احمدي‌نژاد در آن هنگام که دولت پا به پاي گفتمان امام و انقلاب حرکت مي‌کرد فقط مي‌تواند لکه ننگ ديگري باشدکه بر پيشاني آنها نقش بسته و پاک شدني نيست، چرا که آنان در آن هنگام، آشکارا با گفتمان امام و انقلاب دشمني ورزيده بودند. و البته در جريان فتنه آمريکايي - اسرائيلي 88 با وطن‌فروشي و جنايات خود نشان دادند که نه فقط رفيق قافله امام و انقلاب نيستند بلکه با راهزنان فالوده مي‌خورند و دستورات ديکته شده دشمنان بيروني را مو به مو دنبال مي‌کنند.
ب: اکنون به برخي از عملکردها و مواضع اخير دولت که مورد انتقاد و اعتراض اصولگرايان است، نگاهي بيندازيد. چه مي‌بينيد؟ آيا اين دسته از عملکردها و مواضع اخير دولت دقيقا و بي‌کم و کاست، با مواضع و عملکرد دولت‌هاي سازندگي و اصلاحات همخواني ندارد؟! رها کردن مسائل اقتصادي و معيشتي مردم، حاشيه‌سازي به جاي انجام وظايف قانوني، رويکرد به جريانات فاسد و بي‌هويت، حمايت از مفسدان اقتصادي و... آيا غير از اين است؟!
خب! حالا به آساني مي‌توان نتيجه گرفت که اصولگرايان به آن بخش از مواضع و عملکرد دولت آقاي احمدي‌نژاد اعتراض و انتقاد دارند که از اصول و مباني اسلام و انقلاب منحرف شده و به مواضع و عملکرد دولت‌هاي سازندگي و اصلاحات نزديک شده است.
ج: در پايان اين وجيزه بي‌آن که قصد مقايسه مثل به مثل باشد و تنها به عنوان يک نکته عبرت‌انگيز و درس‌آموز بايد پرسيد؛ آيا حضرت امير عليه‌السلام مادام که طلحه و زبير در رکاب رسول خدا(ص) شمشير مي‌زدند، از آنها تقدير و حمايت نمي‌کرد؟ ولي پس از آن که به انحراف کشيده شدند، ابتدا آنان را نصيحت کرد و سرانجام وقتي به مقابله با حاکميت عدل اميرالمؤمنين عليه‌السلام برخاستند در مقابل آنها ايستاد و کار به جنگ جمل کشيده شد.
حالا بايد از آن دسته از دولتمردان سازندگي و اصلاحات و اصحاب فتنه که به حمايت اوليه اصولگرايان از دولت آقاي احمدي‌نژاد- باز هم تاکيد مي‌شود که قصد مقايسه مثل به مثل نيست- اعتراض مي‌کنند، پرسيد؛ اگر در دوران حضرت‌‌امير(ع) حضور داشتيد، به حمايت اوليه آن حضرت از طلحه و زبير اعتراض نمي‌کرديد؟!... يادتان هست که در جريان حاکميت دولت و مجلس اصلاحات مي‌گفتيد ائمه‌‌اطهار(ع) هم قابل نقد هستند؟!
حسن
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳:۴۷ - ۱۷ ارديبهشت ۱۳۹۲
۲
۰
باسلام خدمت همه كاربران يه چيزي بگم حكومت احمدي ن‍‍‍‍‍زادمثل فيلم هاي ايراني هستش اولش خيلي خوب شروع ميكنن همه چيز رو بعدش رو نميداننداخرش چه جور تمام كنن وهميشه پايان مسخره اي داشتن
امیر محمودی منش
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳:۰۱ - ۲۶ ارديبهشت ۱۳۹۲
۰
۰
تخریب این مرد بزرگ وخسته گی ناپذیر گناه است سوم تیر ان شاالله استمرار می یابد.