۰۷ ارديبهشت ۱۳۹۲ - ۰۹:۵۴

صحبت‌های متفاوت اوباما در مورد سوریه

رئیس جمهور آمریکا شب گذشته در اظهاراتی متفاوت تر از سایر مقامات غربی به سوریه هشدار داد که استفاده از سلاح شیمایی موجب "تغییر بازی" (تغییر سیاست های آمریکا) در منطقه می شود.
کد خبر : ۱۰۸۳۸۹
صراط:در حالیکه اغلب مقامات غربی از جمله "دیوید کامرون" نخست وزیر انگلیس در روزهای اخیر تلاش کرده اند تا به دروغ موضوع استفاده از سلاح شیمایی را به دولت سوریه نسبت دهند "باراک اوباما" رئیس جمهور آمریکا شب گذشته اعلام کرد: واشنگتن بر اساس شواهدی که هنوز ابتدایی هستند برای مداخله در سوریه شتاب نخواهد کرد.

رویترز با پوشش سخنان شب گذشته اوباما می نویسد:  باراک اوباما که در جريان ديدار با ملک عبدالله، پادشاه اردن، در کاخ سفيد صحبت می کرد، ‌افزود: چنين اقدامی بازی را عوض خواهد کرد. اما در مورد اینکه آیا دولت سوریه از تسلیحات شیمیایی استفاده کرده باید تحقيقات کاملی انجام شود.

باراک اوباما که يک روز پس از اظهارات وزير دفاع آمريکا مبنی بر استفاده احتمالی حکومت سوريه از سلاح شيميايی صحبت می کرد، گفت: توپ و خمپاره بر سر مردم  شليک می‌ شود و غير نظاميان کشته می‌ شوند،  اين بسيار وحشتناک است و استفاده از تسليحات کشتار جمعی عليه مردم عبور کردن از خطی دیگر، یعنی خط عرف و قوانين بين‌ المللی است.

باراک اوباما در ادامه گفت: همه می دانيم که نمی‌ توانيم نظاره گر بوده و اجازه بدهيم سلاح هايی مانند سلاح های شيميايی عليه مردم استفاده شود. اطلاعاتی که تا کنون بدست آمده ارزيابی های اوليه هستند و آمريکا در همکاری با متحدان خود تلاش خواهد کرد در کوتاه‌ ترين مدت ممکن در باره موضوع استفاده سوريه از سلاح های شيميايی به پاسخ نهايی و قطعی دست يابد.

اين در حالی است که حکومت سوريه روز جمعه استفاده از سلاح شيميايی را رد کرد.

باراک اوباما تابستان گذشته نیز گفته بود که استفاده از سلاح شيميايی در سوريه "خط قرمز" آمريکا است.

کاخ سفيد نیز روز پنجشنبه  در بيانيه‌ ای اعلام کرد، سازمان‌های اطلاعاتی‌ آمریکا با اتکا به برخی شواهد احتمال می‌ دهند که دولت سوريه به شکلی محدود از تسلیحات شيميايی در نبرد با مخالفان خود، استفاده کرده است.
منبع: مهر
خبر فوری

بالگرد حامل ابراهیم رئیسی در آذربایجان شرقی دچار سانحه شد/ تلفات جانی این حادثه مشخص نیست