۰۷ ارديبهشت ۱۳۹۲ - ۱۵:۱۰

توصیه های آیت الله مصباح به اعضای شورا

رئیس موسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی (ره) بر ضرورت اهتمام همه مردم ومسئولان به مسائل فرهنگی و ارزش های اسلامی تاکید کرد.
کد خبر : ۱۰۸۵۰۸
صراط:آیت الله محمد تقی  مصباح یزدی در دیدار با اعضای شورای شهر تهران که پیش از ظهر روز شنبه در موسسه پژوهشی امام خمینی (ره) قم برگزار شد، اظهار داشت: خدا را شاکریم که در عصری ما را آفرید که نظام مقدس اسلامی در این کشور برقرار شد و در سایه رهنمود های امام راحل (ره) و یاران مخلص و فداکاری های مردم شریف و ولایت مدار این پیروزی عظیم نصیب ملت ایران شد.
 
وی ادامه داد: عقیده بنده این است که یکی از بزرگترین نتایجی که این پیروز مترتب شد پرورش یافتن نیروهای شایسته ای بودند که در رژیم منحوس گذشته شرایط برای رشد آن ها وجود نداشت و این افراد پس از پیروزی انقلاب اسلامی پرورش یافتند.
 
مصباح یزدی افزود: مردان، زنان، جوانان و مدیرانی در کشور ما هستند که در طول تاریخ بی نظیر بودند و بنده به عنوان یک شهروند از خدا به خاطر این نیروهای شایسته شکرگزارم.
 
وی با بیان اینکه انگیزه تصدی پست  ها توسط این نیروها انگیزه الهی است، گفت: بنده  اطلاع دارم که اگر در زمینه هایی این نیروهای شایسته در ظاهر با هم رقابت دارند این احساس رقابت برای انجام یک وظیفه شرعی است و نگرانیشان از زمین ماندن کارها است.
 
مصباح یزدی تاکید کرد: سپردن کار مردم به دست مردم یکی از شعارهای انقلاب و از تاکیدات امام (ره) بود و خود یک مطلب عقلانی و قابل فهم برای همه است.
 
وی اظهار داشت: در کشور ما یک ویژگی وجود دارد که یا در کشورهای دیگر وجود ندارد و یا بسیار ضعیف است و آن راز اسلامی بودن این انقلاب است.
 
وی با بیان اینکه در کشور ما تاکید بر مسائل فرهنگی یکی از ارکان در کشور ما است، گفت: در کشورهای دیگر این مسئله با دیگر مسائل ادغام شده اما زمانی که فرهنگ اسلامی باشد این تاکیدات در همه چیز می تواند اثر بگذارد.
 
مصباح یزدی با اشاره به اینکه تاکید بینش اسلامی بر مشارکت مردم در مسائل است، گفت: افتخار بنده این است که یک سرباز برای مقام معظم رهبری باشم.
 
وی اضافه کرد: همه مردم باید در هر جایگاهی که هستند اهتمام کافی به مسائل فرهنگی و ارزش های اسلامی داشته باشند، ارزش های فرهنگی می تواند در همه اشکال و زمینه های زندگی وارد شود و خود را نشان دهد.
 
مصباح یزدی با بیان اینکه تلاش در این عرصه وظیفه همه ما است ، گفت: از جمله نهادهای مهم کشور در این مسائل شوراهای اسلامی شهر و روستا است که به این ارزش ها اهتمام داشته باشند و در ابعاد مختلف از این ارزش ها بهره ببرند.
 
گفتنی است دیدار اعضای شورای اسلامی شهر تهران با آیات عظام نوری همدانی و صافی گلپایگانی بدون حضور اصحاب رسانه برگزار شد.
منبع: مهر