۰۷ ارديبهشت ۱۳۹۲ - ۱۶:۰۳

اعتراف محسن مخملباف به بی دین بودنش!

بهمن قبادی در برنامه ویژه سینمای امروز ایران در جشنواره فیلم کاسموراما گفت: به دلیل اینکه هیچ یک از بازیگران ایرانی حاضر به بازی «فصل کرگدن» نشدند، مجبور به انتخاب مونیکا بلوچی برای بازی در فیلمم شدم.
کد خبر : ۱۰۸۵۳۲
 صراط:در نهمین دوره جشنواره فیلم کاسموراما که هر سال از 15 تا 21 آوریل در شهر ساحلی ترونهایم نروژ برگزار می شود، در برنامۀ ویژه ای سینمای امروز ایران با حضور سینماگران ساکن خارج از کشور مثل محسن مخملباف، سوسن تسلیمی، بهمن قبادی و زهرا امیر ابراهیمی و... برگزار شد.

بهمن قبادی بعد از پایان نمایش فیلم فصل کرگدن که با نگاهی غرض ورزانه و کینه توزانه به انقلاب اسلامی دارد در گفتگو با تماشاگران که بخش زیادی از آنها از کُردهای مقیم نروژ بودند، درباره این فیلم گفت:" من این فیلم را در شرایطی ساختم که تمام امیدهایم را از دست داده بودم، اما نمی خواستم بمیرم."

قبادی همچنین در مورد انتخاب مونیکا بلوچی، بازیگر ایتالیایی برای نقش مینا گفت: ابتدا می خواستم از بازیگران زن داخل ایران برای بازی در این فیلم استفاده کنم اما هیچ یک از بازیگران ایرانی حاضر به بازی در این فیلم نشدند.

قبادی در مورد انتخاب مونیکا بلوچی گفت که او بازیگر خوبی است و همیشه فیلم‌هایش را دوست داشته است، ضمن این حضور مونیکا در فیلم می‌توانست عاملی برای تامین بودجه فیلم باشد.

این کارگردان با اشاره به اینکه سینما را برای دیده شدن انتخاب کرده است، اظهار داشت: " دیده نمی شدم، دیده نمی شدیم. و در یک منطقه دورافتاده در کردستان مهجور بودیم و مسئولین محلی حرف های ما را نمی شنیدند."

براساس این گزارش، در ادامه و در برنامۀ مرور آثار محسن مخملباف، وی بعد از نمایش فیلم «باغبان»، که فیلم مشترک او و پسرش میثم مخملباف دربارۀ بهائیت است و در اسرائیل فیلمبرداری شده ، در جلسۀ پرسش و پاسخ با تماشاگران شرکت کرد.

مخملباف درباره هدفش از ساخت این فیلم گفت: می‌‌خواستم با این فیلم پرسشهایی را دربارۀ مذهب و رابطۀ آن با خشونت مطرح کنم. به اعتقاد من وقتی دین می تواند توده های عظیمی را به خشونت برانگیزد چرا نتواند پیام آور صلح باشد.

او همچنین گفت: "من نه زرتشتی ام، نه مسلمان، نه یهودی و نه بهایی، بلکه یک فیلمساز بی‌دین‌ام که دربارۀ مذهبی که در ایران تابو شناخته می شود فیلم ساخته ام."

در پایان این مراسم یادبودی از طرف مدیر جشنواره به محسن مخملباف اهدا شد.
منبع: فارس