۰۸ ارديبهشت ۱۳۹۲ - ۱۸:۳۲

تهدیداسرائیل علیه ایران گریبانش راگرفت

رژیم اسرائیل به خاطر تهدیدات مکرر علیه جمهوری اسلامی ایران و تعیین "خط قرمز" برای برنامه هسته ای ایران در حال از دست دادن اعتبار خود در جهان است.
کد خبر : ۱۰۸۸۰۶
صراط:خبرگزاری "رویترز" در تحلیلی با اشاره به تهدیدات مکرر توخالی رژیم صهیونیستی علیه جمهوری اسلامی ایران و تعیین خط قرمز برای ایران از سوی نخست وزیر این رژیم نوشت: اسرائیل در حال از دست دادن اعتبار خود است.

رویترز در این خصوص می نویسد سال ها است که رژیم اسرائیل ایران را به حمله نظامی تهدید می کند و نهایتا در سپتامبر سال گذشته"بنیامین نتانیاهو" نخست وزیر این رژیم برای کاهش فشارهای داخلی در مجمع عمومی سازمان ملل برای برنامه هسته ای ایران یک "خط قرمز" تعیین کرد که بر اساس آن ایران می بایستی بیشتر از حدی اورانیوم 20 درصد غنی شده تولید نکند.

رویترز در ادامه با استناد به اظهارات یک مقام سابق اطلاعاتی رژیم صهیونیستی می نویسد: اما ایران با مهارت کامل از پس تمامی چالش ها برآمده است و نیز برخی دیگر از چهره ها و شخصیت های سرشناس معتقدند که دیگر زمان آنکه اسرائیل بتواند به تنهایی به تاسیسات هسته ای ایران حمله کند گذشته است و اسرائیل قادر به این کار نیست و برای چنین اقدامی وابسته به آمریکا است.

"گیورا ایلاند" مشاور سابق امنیت ملی رژیم صهیونیستی با اشاره به ناتوانی این رژیم در حمله نظامی به ایران می گوید: اگر می شد حمله ای به ایران شود باید 6 ماه پیش صورت می گرفت نه الان.

این خبرگزاری در تحلیلش می نویسد برخی مقامات عاقلانه بودن تعیین خط قرمز برای ایران از سوی نتانیاهو را زیر سوال برده و معتقدند چنین اظهاراتی می تواند موجب بروز ابهامات ناخوشایند زیادی شود.

رویترز در ادامه به درماندگی رژیم صهیونیستی در برابر ایران پرداخته و به نقل از "یاموس یادلین" یک مقام اطلاعاتی سابق این رژیم و رئیس اندیشکده تل آویو نوشت: امروز می توانیم بگوئیم که ایران از خط قرمزهای تعیین شده توسط نتانیاهو عبور کرده است. مطلبی که دفتر نخست وزیر رژیم صهیونیستی از پاسخ دادن به آن طفره رفته و صرفا اعلام کرد، ایران به خط قرمز ما نزدیک می شود.

در پایان این تحلیل آمده است در روزهای اخیر برخی مقامات صهیونیستی مجددا مدعی شده اند که هر وقت لازم بدانند به تنهایی به تاسیسات هسته ای ایران حمله خواهند کرد اما بسیاری از کارشناسان معتقدند که رژیم اسرائیل توانایی لازم برای اقدام نظامی علیه ایران را ندارد.

منبع: مهر