۰۹ ارديبهشت ۱۳۹۲ - ۱۵:۳۶

نامه ای به همه کاندیداها

کد خبر : ۱۰۹۰۲۸

صراط: جمعی از جوانان ولایی موسوم به حلقه وصال نامه ای را خطاب به نامزندهای احتمالی انتخابات نوشتند که نسخه ای از آن را رد اختیار صراط نیوز قرار دادند.

  با احترام و عرض تبریک به مناسبت فرا رسیدن ایام ولادت با سعادت حضرت زهرا(س) و  بزرگ مرد تاریخ معاصر حضرت امام روح الله(ره) بر خود وظیفه می­دانیم تا در سالی که روشن بینانه و هوشمندانه از سوی مقام عظمای ولایت حضرت آیت الله خامنه ای(دامه عزه) به «سال حماسه سیاسی، حماسه اقتصادی» مزین گردیده است، عرض تشکر خود را نسبت به احساس تکلیف و تصمیم جهت ورود به عرصه رقابت در یازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری، برای خدمتگذاری ملت شریف­و ایثارگر ایران اسلامی را به نمایندگی از جوانان نسل سوم انقلاب اعلام و در این خصوص نکاتی را به حضور ارائه نماییم.

همانگونه که به خوبی مستحضر هستید، انقلاب اسلامی، پدیده بی‌نظیر دوران معاصر بوده که مبدأ ارائه مدل نوین در مردم‌سالاری دینی در جهان شده است؛ این گفتمان، زیست جدیدی را با رویکرد معنوی برای حیات طیبه بشریت مطرح کرده که ظهور و بروز آن ضمن شکستن طلسم حاکم بر مناسبات جهان و احیای مبارزه‌خواهی و مقاومت در برابر استبداد جهانی، درصدد پیشرفت و تعالی انسان‌ها مبتنی بر انتخاب و حرکت مردم در سایه‌سار دین اسلام و تحقق وعده‌های الهی است. امروز  نیز که انقلاب اسلامی در دهه چهارم حیات پرافتخار خود به منشأ عمده تحولات در عرصه بین‌الملل تبدیل شده است. در این برهه به نظر می‌رسد مسئله « انتخابات ریاست جمهوری یازدهم» با نگاهی به شرایط داخلی و توجه به عبور کشور از شرایط فتنه در داخل و موج فزاینده بیداری اسلامی در کشورهای منطقه به عنوان یکی از مهمترین و حساس‌ترین انتخابات­های کشور عزیزمان محسوب گشته و برای نظام جمهوری اسلامی و دشمنان آن از اهمیت و حساسیت مضاعفی برخوردار می­باشد.

امروز دشمن با گسترش موج سنگین جنگ روانی، رسانه‌ای و توسعه جریان شبکه اجتماعی و مجازی، تشدید فشارهای اقتصادی و امنیتی و نیز فشارهای سیاسی با هدف تشدید اختلافات داخلی و بسترسازی برای دسیسه‌سازی، درصدد ساماندهی هم­پیمانان داخلی و خارجی خود برای مواجهه با نظام جمهوری اسلامی بیش از گذشته می باشد؛ از این رو تلاش برای کاهش مشارکت حداکثری، بی‌ثبات‌سازی و ایجاد چالش­های امنیتی از محورهای اساسی راهبرد مهار داخلی دشمنان انقلاب در انتخابات می­باشد. که نیازمند هوشیاری مضاعفی توسط کلیه آحاد جامعه و به ویژه نامزدهای انتخابات ریاست جمهوری می­باشد. البته در این خصوص تعدد نامزدها به نوبه خود نگاه مثبتی را نسبت به نظام رقم می‌زند؛ که این موضوع در کنار سطح مشارکت، در مقایسه با بسیاری از کشورهایی که به داشتن نظام‌های سیاسی پیشرفته و عالی‌ترین سطوح دمکراسی شهره‌اند، امتیازی مثال‌زدنی برای جمهوری اسلامی ایران به شمار می‌آید. اما در اندک فرصت باقی مانده تا ایام ثبت نام از  نامزدهای انتخابات ریاست جمهوری خواهشمندیم به نکات ذیل توجه لازم را مبذول فرمایند.

۱-   حرکت حول محور اصل مترقی ولایت فقیه: با عنایت به جایگاه رفیع ولایت فقیه در نظام مقدس جمهوری اسلامی، همگان موظفند حول محور این اصل حرکت خود را تنظیم نمایند، تا موفقیت حقیقی برای پیشرفت و تعالی کشور بدست آید. این نکته نیز شایان توجه است که وحدت بدون حرکت حول محور ولایت فقیه و تبعیت از فرامین رهبر معظم انقلاب محقق نخواهد گردید.

۲-   توجه به دغدغه های رهبر معظم انقلاب: نام‌گذاری امسال به سال حماسه سیاسی- حماسه اقتصادی، نشان‌دهنده آگاهی اندیشمندانه رهبر معظم انقلاب از حوزه­های سیاسی-  اقتصادی و توجه ویژه ایشان به دغدغه‌های نظام و  مردم است.لذا  نامزدهای انتخابات ریاست جمهوری باید به روشنی دغدغه‌های مردم و نگرانی‌های رهبر معظم انقلاب را در برنامه‌های خود لحاظ نمایند.

۳-   توجه به خطوط قرمز انقلاب: نامزدهای انتخابات ریاست جمهوری باید بطور جدی نسبت به خطوط قرمز انقلاب و رهبر معظم انقلاب  احساس مسئولیت نموده و در سخنان و برنامه های خود ضمن توجه به این موضوعات پر اهمیت از آن­ها نیز عدول ننمایند.

۴-   شفاف سازی مواضع: در روزهای نزدیک به انتخابات، شاهد تشکیل جبهه های انتخاباتی متعددی می­باشیم که بیش از آنکه به ارائه برنامه هایشان برای حل مسائل و مشکلات پیش روی کشور بپردازند. متاسفانه به مچ گیری، نفی و عیب جویی روی آورده اند. در این خصوص لازم است هر جبهه و یا هر نامزد انتخابات به جای تکیه بر شعار های مبهم و بدیهی، ابتدا تحلیلی دقیق، منسجم و عمیق از مسائل کشور ارائه و سپس راهکارهای مستدل خود برای حل آنها را برای افکار عمومی بیان نماید.

۵-   بررسی ظرفیت­ها و توانمدی­های خود: پس از اشاره‌ی صریح رهبر معظم انقلاب با این مضمون که، کسانی به عرصه‌ی کاندیداتوری وارد شوند و خود را به رأی مردم بگذارند که توانایی و کارآمدی لازم را در خود می‌بینند، ممکن است این گونه تصور شود که بیانات رهبر معظم انقلاب ناظر به حضور جمع محدودی از نامزدها در عرصه‌ی رقابت است. اما در مجموع می توان اینگونه تحلیل نمود که تأکید معظم له بیشتر ناظر به توان مدیریتی نامزدها می­باشد و این موضوع الزاماً به منزله‌ی پایین آوردن تعداد کاندیداها نیست. اما ضرورت آن وجود دارد تا نامزدها توان و ظرفیت خود را در مقیاس رئیس جمهور آینده کشور شناخته و در این صورت خود را آماده ورود به عرصه رقابت­ها نمایند.

۶-   ترجیح منافع نظام و مردم بر منافع خود: نامزدها باید مصلحت ملی و عمومی را بر مصالح خود، جناح و گروه شان ارجحیت دهند و مردم به ویژه جوانان نسل سوم انقلاب نیز هوشمندانه در این دوره این مسئله را به عنوان یکی از معیارهای انتخاب اصلح در نظر خواهند گرفت.

۷-   رعایت اصول اخلاقی: رعایت اخلاق انتخاباتی برای نامزدها و طرفداران‌شان نکته‌ بسیار مهمی است که باید توجه به آن به عنوان یک تکلیف شرعی و قانونی محسوب شود. نامزدها و طرفداران آنها نباید اجازه دهند فضای انتخابات فضای بدگویی و سیاه نمایی شود. اینکه در ایام انتخابات پرونده‌ نامزدها و نقاط ضعف آنها را در دیدگاه مردم افشاء و آنها را بی‌حیثیت کنند، بی‌وجدانی و دور بودن از اخلاق اسلامی است. لذا نامزدهای انتخابات ریاست جمهوری بر خود لازم بدانند با رعایت اخلاق سیاسی و اسلامی، شأن نظام مقدس جمهوری اسلامی را حفظ و اجازه ندهند تا ضد انقلابیون و رسانه‌های بیگانه از آنها سوءاستفاده کنند و عملکرد ۳۴ ساله نظام را زیر سؤال ببرند.

۸-   برنامه محوری: ضرورت دارد نامزدهایی که برای انتخابات آتی وارد عرصه رقابت­ها می‌شوند با برنامه‌های خود فارغ از توهم و تخیل راه عبور از بحران‌های سیاسی ،اقتصادی ،فرهنگی کنونی کشور را ارائه نمایند. نامزدها به جای حزبی و یا انفرادی عمل کردن باید برنامه محوری را سرلوحه کار خود قرار داده،ساختار سازمانی محکم و برنامه­ای مدون برای حل مشکلات و  نیروهای همکار با کارنامه کاری روشن و مشخص داشته باشد.

۹-   پرهیز از شعار زدگی: پرهیز از شعارزدگی و تمسک به شیوه های مختلف تبلیغاتی، نکته مهمی است که باید در دستور کار نامزدهای انتخابات ریاست جمهوری قرار گیرد. همچنین لازم است به منظور اعتمادسازی در افکار عمومی ضمانت­هایی برای پیگیری عملی شدن برنامه­ها و وعده­هایی که ارائه می کنند مطرح نماید در غیر اینصورت ممکن است، برخی برنامه های خوبی ارائه کنند اما تصمیم جدی برای اجرای آن­ها نداشته باشند.

۱۰-احترام به قانون: نکته‌ بسیار مهم در این دوره این است که نامزدها و طرفداران‌شان باید با قانون‌مداری تلاش کنند که انتخابات بدون هیچ خدشه و حاشیه‌ای برگزار شود. باید دقت شود که عمده مسائل پس از  انتخابات ۸۸ عدم تسلیم بودن برخی افراد در برابر قانون بود.

۱۱-.توجه به نظر نهادهای قانونی: مرجع قانونی در خصوص تأیید صلاحیت نامزدها و  صحت انتخابات ریاست جمهوری شورای نگهبان است و هر چه این نهاد تصمیم بگیرد، قانونی بوده و ضمن حفظ شأن این نهاد انقلابی و قانونی می بایست مورد پذیرش نامزدهای انتخاباتی قرار گیرد.

۱۲-تلاش برای حضور حداکثری مردم: تلاش برای حضور حداکثری مردم در انتخابات ریاست جمهوری بر مبنای ایجاد امید و به تصویر کشیدن فردایی بهتر برای ایران اسلامی از وظایف اصلی نامزدهای انتخابات ریاست جمهوری می­باشد. لذا در این خصوص باید نامزدها تلاش نمایند تا راه نفوذ هر گونه شخص محوری، شعار زدگی، تبلیغات کاذب و میلیاردی، فضاسازی رسانه ای، تخریب شخصیت­ها، سوء استفاده از احساسات انقلابی مردم و هرگونه اقدام فریب دهنده گرفته شود و انتخابات بر اساس واقع بینی و به شکلی شفاف و روشن برگزار شود.

ان‌شاءالله در انتخابات ۹۲ نامزدهای انخابات ریاست جمهوری در کنار ملت، حماسه دیگری را خواهند آفرید. ما نیز بر خود وظیفه می دانیم در راستای سرافرازی نظام اسلامی، رضایت مقام معظم رهبری، ایجاد وحدت و شکل گیری حماسه سیاسی با حضور حداکثری ملت حرکت نموده و از هیچ تلاشی مضایقه ننماییم. همچنین لازم است این نکته گوشزد شود که این جریان خودجوش مردمی و برگرفته از متن جامعه، فارغ از هرگونه گرایش سیاسی و تنها با حرکت در مسیر آرمان­های انقلاب و خط روشن ولایت، بر خود تکلیف می­داند تا ضمن تلاش برای مشارکت حداکثری، بصیرتمدارانه گوش به فرمان رهبر معظم انقلاب در برابر فتنه و انحراف از مسیر انقلاب با جان و دل بایستد.

خبر فوری

همه برای سلامت این جمع خدمت‌گزار دعا کنند/ ملت ایران نگران و دلواپس نباشند