۰۹ ارديبهشت ۱۳۹۲ - ۱۶:۵۲

اعلام‌موجودیت‌جبهه‌جانبازان‌انقلاب‌اسلامی

سخنگوی جبهه جانبازان انقلاب اسلامی گفت: این جبهه فقط متعلق به جانبازان شناسنامه‌دار نیست بلکه متعلق به همه کسانی که دل در گرو جانبازی و ایثارگری دارند.
کد خبر : ۱۰۹۰۵۸

صراط:قدرت‌الله رحمانی سخنگوی جبهه جانبازان انقلاب اسلامی با حضور در جمع تعدادی از جانبازان در تالار سیدالشهداء ضمن اعلام موجودیت این جبهه، اظهار داشت: جامعه جانبازان فعال در حوزه سیاسی و فرهنگی در طول 30سال گذشته به مقوله سیاست از دریچه‌ای نگاه کرده‌اند که در دوران 8سال دفاع مقدس به مقوله جهاد، شهادت و ایثارگری می‌نگریستند.

وی افزود: ضرورت بر عرصه‌های سیاسی هیچ تفاوتی با ماهیت سنگر، جبهه و خاکریز ندارد و امروز حضور در عرصه‌های سیاسی همانند حضور در جبهه‌های جنگ است.

سخنگوی جبهه تازه تأسیس جانبازان انقلاب اسلامی با بیان اینکه از سال‌ها پیش به دنبال تأسیس چنین جبهه‌ای بوده‌ایم تصریح کرد: رهبر معظم انقلاب امسال را سال حماسه سیاسی و حماسه اقتصادی نام‌گذاری کرده‌اند بنابراین ما جانبازان این ضروریت را احساس کردیم که صحنه سیاست هم همانند میدان کارزار دیروز است و باید در این میدان نیز خلق حماسه کنیم و سازوکارهای رایج فعلی برای تحرک نظام جمهوری اسلامی ایران کفایت نمی‌کند.

رحمانی با بیان اینکه انتخابات 92 نمونه‌ بارزی از تجلی حماسه سیاسی است خاطرنشان کرد: هدف‌گذاری عالمانه رهبر معظم انقلاب برای آینده سیاسی کشور و دمیدن روح حماسه در کالبد کنش‌های سیاسی علل اصلی برای آغاز به کار رسمی این جبهه بوده است.

وی با تأکید بر اینکه جبهه جانبازان انقلاب اسلامی صرفاً متعلق به جانبازان شناسنامه‌دار نیست، گفت: همه کسانی که دل در گرو ایثارگری و جانبازی دارند می‌توانند در این جبهه جای گیرند.

سخنگوی جبهه جانبازان انقلاب اسلامی ادامه داد: این جبهه ابتدا ماهیت فرهنگی در جهت گسترش توحید، جهاد، ایثارگری و فداکاری دارد و در گام دوم ماهیت سیاسی با هدف تأثیرگذاری مثبت و سازنده بر روند کشور شکل می‌گیرد.

رحمانی اظهار داشت: جبهه جانبازان انقلاب اسلامی مستقل از جریانات فقط در چارچوب رهنمودهای ولی‌امر مسلمین و در تحقق فرامین معظم‌له اتخاذ موضع خواهد کرد و یکی از برنامه‌های عاجل و جدی این جبهه مشارکت در انتخابات پیش رو است.

وی از سلسله‌جلسات جبهه جانبازان انقلاب اسلامی با کاندیدای شاخص اصولگرایی با هدف بررسی صلاحیت و رسیدن به نامزد اصلح خبر داد و گفت: شاید جبهه جانبازان انقلاب اسلامی در این سلسله نشست‌ها به جمع‌بندی نهایی نرسد.

سخنگوی جبهه جانبازان انقلاب اسلامی یادآور شد: مؤسس این جبهه 76نفر از جانبازان 70درصد هستند و عضوگیری از شهرستان‌ها به بعد از انتخابات موکول می‌شود.

بر اساس این گزارش، مصطفی رحماندوست نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی نیز در این نشست اظهار داشت: تشکیل جبهه جانبازان انقلاب اسلامی یک ضرورت اساسی است و لبیک به مقام عظمای ولایت در این مقطع که ضرورت بیشتری دارد، است.

وی افزود: جانبازان برای همیشه در صحنه دفاع از نظام جمهوری اسلامی قرار دارند و امروز نیز که نیمی از جان خود را تقدیم انقلاب کرده‌اند، برای دادن نیم دیگر جان خودشان ابایی ندارند.

نماینده مردم تهران در مجلس شکل‌گیری جبهه جانبازان انقلاب اسلامی را از مصادیق بارز حماسه سیاسی دانست.

منبع: فارس