۰۹ ارديبهشت ۱۳۹۲ - ۱۹:۰۸

نرخ تورم اعلام شده،غیر واقعی است؟

انجمن خودروسازان ایران ، نرخ تورم اعلامی از سوی شورای رقابت و قیمت های جدید محاسبه شده بر این اساس را با واقعیت‌های این صنعت مغایر می داند.
کد خبر : ۱۰۹۰۹۰
صراط:احمد نعمت‌بخش در خصوص شاخص تورم اعلام شده از سوی شورای رقابت، اظهار داشت: بانک مرکزی اوایل سال 91 نرخ تورم بخش صنعت را 54 درصد اعلام کرده بود، حال چطور ممکن است شاخص تورم خودروها 53 درصد محاسبه شود؟
وی ادامه داد: قیمت ارز طی یک سال گذشته، حدود سه برابر شده و قیمت تمام شده تولید خودرو نسبت به کل صنعت افزایش بیشتری را داشته است.
دبیر انجمن خودروسازان ایران تاکید کرد: تورم محاسبه شده برای بخش خودرو باید از سوی شورای رقابت  و همچنین بانک مرکزی اصلاح و شفاف سازی شود چراکه نرخ تورم واقعی بیشتر از رقم اعلام شده است.
همچنین داوود میرخانی رشتی مشاور انجمن خودروسازان نیز در این خصوص به خبرنگار باشگاه خبرنگاران گفت:خودروسازان ناچار به اجرای دستورالعمل شورای رقابت هستند اما اجرای این امر صنعت خودرو را با مشکلات جدی تری مواجه می سازد.
وی با بیان اینکه این دستور العمل گفته شده برای خودروسازها شفاف نیست اظهار داشت: به طور مثال طبق دستورالعمل مذکور قیمت پراید حدود 1.5 میلیون تومان کاهش خواهد یافت در حالیکه کاهش بیشتر قیمت برای خودروسازان با ضرر مساوی است.
مشاور انجمن خودروسازان افزود: به نظر می رسد در گزارش بانک مرکزی افزایش قیمت مواد اولیه ، 3 برابر شدن هزینه های ارزی و هزینه تولید،افزایش چند برابری قطعات خودرو و توزیع و فروش سود منصفانه به طور دقیق بررسی نشده است.

برچسب ها: تورم نرخ خودرو صراط