۱۰ ارديبهشت ۱۳۹۲ - ۱۰:۳۶
کواکبیان:

سه نفر از اعضای کابینه ام خانم هستند

کاندیدا ی احتمالی ریاست جمهوری گفت: افزایش نرخ بیکاری و تورم مهمترین مشکل اقتصادی کشور در حال حاضر است.
کد خبر : ۱۰۹۲۰۸
صراط:کاندیدا ی احتمالی ریاست جمهوری گفت: افزایش نرخ بیکاری و تورم مهمترین مشکل اقتصادی کشور در حال حاضر است.

  مصطفی کواکبیان، عصر روز دوشنبه در جمع دانشجویان دانشگاه شهرکرد با اشاره به اینکه دولت ایشان در انتخابات دولت اخلاق است، اظهار داشت: در دولتم توجه ویژه ای به اخلاق می شود.

وی با بیان اینکه شعار دولتم برای مردم برگرفته از حروف اخلاق است، بیان داشت: "الف" اول اخلاق "اقتصاد و پیشرفت" است و"خ" اخلاق "خدمت بی شائبه"، "ل" اخلاق "لغو همه تحریم ها"  و "الف" دوم  اخلاق " اصلاحات همه جانبه" و "ق" اخلاق "قانون مداری مقتدرانه" است.

کواکبیان با اشاره به اینکه دولت اخلاق بر اساس سه قانون اساسی، سند چشم انداز 1404 و برنامه پنجم توسعه استفاده خواهد کرد، بیان داشت: برنامه های اولویت دار دولت اخلاق 50 برنامه است.

وی با اشاره به تدوین 50 برنامه در دولت اخلاق، عنوان کرد: 12 برنامه اقتصادی، 10 برنامه سیاسی، هشت برنامه فرهنگی، پنج برنامه ادارای، پنج برنامه اجتماعی، پنج برنامه بین المللی و .. در دستور کار این دولت قرار دارد.

کاندیدای احتمالی ریاست جمهوری یازدهم  با اشاره به اینکه دانشجویان باید بیشتر از قبل در فعالیت های سیاسی تلاش کنند، اذعان داشت: در سال های گذشته جو انتخاباتی در جامعه بیشتر بود.

دانشجویان شور و شوق انتخاباتی را در جامعه حاکم کنند

کواکبیان با بیان اینکه قشر دانشجو مرجع فکری خانواده، فامیل و جامعه است، بیان داشت: این قشر باید شور و شوق انتخاباتی را در جامعه حاکم کند.

وی با بیان اینکه مردم نقش بهسازی در انتخابات دارند، عنوان کرد: انتخابات از آن مردم است.

کواکبیان با اشاره به اینکه متاسفانه در کشور ما یک سی ام مجلس ما را خانم ها تشکیل می دهند، بیان داشت: در کابینه دولت اخلاق سه نفر از اعضای کابینه خانم ها هستند.

وی در مورد حضور خود در جمع کاندیداهای ریاست جمهوری بیان داشت: از نظر نگاه دینی تا آخر در این مسیر حضور خواهم داشت و در مصلحت جامعه هر گونه که حزب اصلاح طلب اجماع نماید عمل خواهیم کرد.

مهم ترین مشکل اقتصادی کشور افزایش نرخ بیکاری و تورم است

کاندیدای احتمالی ریاست جمهور با بیان اینکه در برنامه اقتصادی نرخ بیکاری را در طی چهار سال به زیر 10 درصد و تورم را به زیر 20 درصد سوق دهیم، اذعان داشت: در حال حاضر با توجه به آمار بانک مرکزی تورم در کشور بالای 40 درصد است.

کواکبیان با اشاره به اینکه سیاست غلط دولت فعلی در امر اقتصاد کشور باید اصلاح شود، عنوان کرد: دولت حاضر نه برنامه ریزی دارد و نه قانون پذیراست و در این دولت تخصص گرایی و علمی بودن برنامه ها مطرح نیست.

وی با بیان اینکه در سال 84 نقدینگی کشور 70 هزار میلیارد تومان بوده است، یادآور شد: نقدینگی در طی این هشت سال به 470 هزار میلیارد تومان رسیده است که بیش از شش برابر افزایش داشته است.

افزایش نقدینگی موجب ایجاد تورم در جامعه است

وی با بیان اینکه افزایش نقدینگی موجب افزایش تورم در جامعه شده است گفت:  هدفمندی یارانه به خوبی در کشور صورت نگرفت و انجام نشده و در دولت اخلاق برای سال93 کارت های اعتباری که آزاد سازی در آمد ها در کارت اعتباری در نظر گرفته شده است به جای پول نقد مردم از کارت برای سرانه سلامت، بهداشت، خوراک ، پوشاک و مسکن و .. استفاده  می کنند.

وی با بیان اینکه قدرت خرید مردم باید افزایش پیدا کند، تصریح کرد: باید جلوی افزایش نقدینگی و واردات بی رویه در کشور در راستای کاهش تورم گرفته شود.

وی با اشاره به اینکه در هشت سال دولت نهم و دهم دلار دو برابر شده است، اذعان داشت: اگر دولت بخشنامه و دستور العملی عمل نمی کرد و بازار ارز را کنترل می کرد در حال حاضر شاهد رشد دو برابری دلار در کشور نبودیم.

کواکبیان با اشاره به اینکه تحریم ها برای کشور فلج کننده است، بیان داشت: این تحریم ها برای مردم مشکلاتی را ایجاد کرده  و این از ناتوانی دولت فعلی است.

کاندیدای احتمالی  ریاست جمهوری افزود: مذاکرات باید حاصل نهایی برای کشور به همراه داشته باشد نه اینکه تنها برای کشور آثار روانی را به همراه داشته باشد.

وی با بیان اینکه انرژی هسته ای مطلوبیت اقتصادی برای کشور ما به همراه ندارد، بیان داشت: سوخت مورد نظر کشور تامین است و کشور ایران به فناوروی سوخت هسته ای را به دست آورده است و متخصصین به این فناوری تسلط یافته اند.

منبع: مهر