۱۰ ارديبهشت ۱۳۹۲ - ۱۴:۳۹
هم‌نظری رئیس اتحادیه باشگاه‌های فوتبال با خداداد عزیزی

رافت اسلامی شامل متخلفان نمی‌شود

خبرگزاری تسنیم: رئیس اتحادیه باشگاه‌های فوتبال گفت: رافت اسلامی شامل حال متخلفان فوتبال نمی‌شود.
کد خبر : ۱۰۹۲۵۸

 صراط: عزیز محمدی  درباره بحث تبانی در فوتبال اظهار داشت: با خداداد عزیزی موافقم که متخلفان فوتبال نباید مشمول رافت اسلامی شوند. رافت اسلامی برای کسانی است که اشتباه می‌کنند و با آنهایی که تخلف کرده اند باید قاطعانه برخورد شود.

وی افزود: کنفدراسیون فوتبال آسیا نیز روی این موضوع بسیار حساس شده و امتیاز مبارزه با قمار، شرط بندی و تبانی در فوتبال را از 50 به 150 امتیاز افزایش داده که 100 امتیاز آن به طور مستقیم مربوط به میزان مبارزه فدراسیون‌ها با تبانی است.

رئیس اتحادیه فوتبال خاطرنشان کرد: تا جایی که اطلاع دارم مراحل رسیدگی به بحث تبانی در لیگ یک انجام شده و رای آن در همین هفته اعلام می‌شود.

وی خطاب به بازیکنان، مربیان و مدیران باشگاه‌ها گفت: هر فردی که اطلاعات یا مستندات و مدارکی در زمینه مسائل مربوط به تبانی دارد باید آن را به مسئولان تصمیم گیرنده فدراسیون اعلام کند چراکه طبق قوانین جدید کتمان و پنهان کردن در صورت اطلاع داشتن از تبانی هم تخلف محسوب شده و شامل جریمه و محرومیت می‌شود. همچنین افراد و باشگاه‌هایی که اتهاماتی را مطرح می‌کنند باید حتما براساس مدارک مستند باشد چراکه در صورت غیر واقعی بودن آن طرف مقابل حق شکایت خواهد داشت.

منبع: تسنیم