۱۱ ارديبهشت ۱۳۹۲ - ۱۵:۴۳
رئیس جمهور گفت:

فشاراقتصادی حرکت ملت رامتوقف نمی‌کند

امروز استکبار برای توقف حرکت ملت ایران فشارهای اقتصادی وارد می‌کنند و عده‌ای نیز در داخل با آنها همراهی کرده و خیال می‌کنند با این تحرکات و آسیب‌زدن به بازار می‌توانند جلوی حرکت ملت ایران را بگیرند.
کد خبر : ۱۰۹۵۶۱

صراط: محمود احمدی‌نژاد در جمع مردم استان در ورزشگاه شهید عضدی رشت با اشاره به مسایل منطقه‌ای، اظهار کرد: مستکبران و استعمارگران 400 سال دنیا را غارت کردند و امروز نیز غارت می‌کنند، اما در مسیر سلطه‌گری دچار مشکل و بن‌بست شدند.

وی با بیان اینکه مشکلاتی که به ملت وارد کردند به خودشان برگشت و امروز دچار مشکلات سیاسی و اقتصادی هستند، ادامه داد: مستکبران می‌خواهند منطقه ما را ناامن کنند و در بین ملت‌هایی که دچار پیشرفت هستند، جنگ و درگیری‌های قومی و مذهبی ایجاد کنند.

رئیس جمهور افزود: آنها به دست انسان‌های خودخواه می‌خواهند کاری کنند که دنیا دوباره خراب شده و برای بازسازی نیازمند آنها شوند.

وی با بیان اینکه آنها در شرق آسیا می‌خواهند جنگ درست کنند که جلوی پیشرفت کشورها را بگیرند و ثروت آنها را غارت کنند، اذعان کرد: آنها می‌خواهند با پول نفت و اسلحه‌های آن‌چنانی مردم‌کشی و مسلمان‌کشی راه بیندازند و ما را تضعیف کنند تا دوباره مسلط شوند و مشکلات خودشان را حل کنند.

احمدی‌نژاد خطاب به مستکبران گفت: دست بردارید این همه توطئه کردید به کجا رسیدید و پرونده‌هایتان سیاه شده است، ملت ایران بیدار و هوشیار ایستاده و هوشمندانه توطئه‌ها را خنثی می‌کنند، برگردید و به عدالت و صلح تن دهید و اگر نپذیرید دست قدرت ملت‌ها شما را از منطقه ریشه‌کن خواهد کرد.

وی به برپایی جشن نوروز اشاره کرد و یادآور شد: نوروز آغاز بهار زیباست که کشورها رای دادند تا جشن نوروز جهانی است و همه ملت‌ها جشن بگیرند و 42 کشور روز اول فروردین را تعطیل اعلام کردند که هر سال به آن اضافه می‌شود.

رئیس جمهور با بیان اینکه کشورهای مختلف سنت نوروز را پاک و آسمانی می‌پذیرند، اذعان کرد: ما باید پرچم توحید و عدالت را در جهان برافراشته نگه داریم، فشارها به خاطر پیشرفت و پرچمداری ماست.

وی بهانه هسته‌ای را بزرگ‌ترین دروغ استکبار جهانی دانست و متذکر شد: امروز آنها به بهانه هسته‌ای، فشارهای اقتصادی برای توقف حرکت ملت ایران وارد می‌کنند و عده‌ای نیز در داخل با آنها همراهی کرده و خیال می‌کنند با این تحرکات و آسیب زدن به بازار می‌توانند جلوی حرکت ملت ایران را بگیرند.

احمدی‌نژاد اضافه کرد: آنها برای اینکه فقیر و محروم نیستیم و ماهواره می‌فرستیم، ناراحت هستند و اینکه می‌بینند روزانه ده‌ها پروژه در کشور افتتاح می‌شود و دستاوردهای تحقیقاتی حاصل می‌شود، ناراحت هستند و بهانه‌سازی کرده‌اند.

وی با بیان اینکه امروز با فشارهای هسته‌ای می‌خواهند ملت ما را متوقف کنند، افزود: آنها خیال کردند با این تحرکات می‌توانند جلوی حرکت ملت ایران را بگیرند و نصیحت می‌کنم که دیگر بس است، این یک ملت است و قبل از شما ده‌ها قوم اراده کردند جلوی ملت ایران را بگیرند و از بین ببرند و بداخلاقی کردند، اما ملت ایران باقی ماند و دشمنان و بدخواهان در تاریخ دفن شدند.

رئیس جمهور ادامه داد: دست بردارید و در کنار ملت ایران قرار بگیرید، ملت ایران با مشکلات متوقف نمی‌شود و زمستان کارشکنی‌ها خواهد رفت و روسیاهی برای بدخواهان باقی می‌ماند.

منبع: فارس