۱۲ ارديبهشت ۱۳۹۲ - ۰۲:۱۵

ما خوابيم، شما هر كاري خواستي بكن!

تزريق بودجه‌هاي بي‌حساب و كتاب به برخي از مؤسسات فرهنگي بدون در نظر گرفتن بعد نظارتي كار باعث مي‌شود شاهد بروز چنين اتفاقاتي نيز باشيم. اگر اين مؤسسه اصول حرفه‌اي‌گري را رعايت مي‌كرد و كمي درباره سوابق كاري تورج اصلاي تحقيق مي‌نمود، امروز قطعاً اوضاع به گونه ديگري رقم مي‌خورد.
کد خبر : ۱۰۹۵۷۹
صراط: مؤسسه‌اي كه نام شهيد آويني را با خود يدك مي‌كشد و احتمالا با اين كار مي‌خواهد بگويد در سياست‌هايش مي‌خواهد منش انقلابي شهيد آويني را پياده‌‌سازي كند، در اقدامي غير قابل توجيه، پروژه‌اي سينمايي را با فيلمبرداري آغاز كرده است كه سابقه حضور در يك فيلم سينمايي ضد ايراني دارد و جالب آنجاست كه اين فيلمبردار در آن فيلم از گرفتن صحنه‌هاي اروتيك و غير اخلاقي نيز فروگذار نكرده است. مؤسسه آويني در حال توليد فيلم « به تهران خوش آمديد» است، فيلمي به كارگرداني رضا سبحاني كه فيلمبرداري آن برعهده تورج اصلاني است. اصلاني پيش از اين با سفر به تركيه فيلمبرداري « فصل كرگدن» ساخته بهمن قبادي را بر عهده گرفت؛ فيلمي كه چهره‌اي سياه و موحش از جمهوري اسلامي را به نمايش مي‌گذارد و علاوه بر ضد ايراني بودن به دليل داشتن صحنه‌هاي غير اخلاقي داراي ابعاد منفي ضد خانواده نيز است. حال بايد از مسئولان مؤسسه آويني پرسيد كه چرا از ميان همه فيلمبرداران سينماي ايران، سفارش كار خود را بايد به شخصي بدهند كه در عمل نشان داده هيچ تعلق خاطري به حكومت اسلامي ندارد و از انجام كارهاي خلاف شئونات اخلاقي نيز فروگذار نيست؟
تزريق بودجه‌هاي بي‌حساب و كتاب به برخي از مؤسسات فرهنگي بدون در نظر گرفتن بعد نظارتي كار باعث مي‌شود شاهد بروز چنين اتفاقاتي نيز باشيم. اگر اين مؤسسه اصول حرفه‌اي‌گري را رعايت مي‌كرد و كمي درباره سوابق كاري تورج اصلاي تحقيق مي‌نمود، امروز قطعاً اوضاع به گونه ديگري رقم مي‌خورد.

متأسفانه با گسترش روند حضور عوامل ايراني در پروژه‌هاي ضد ايراني كه سال گذشته شاهد چند نمونه آن و عدم قاطعيت مسئولان ارشاد براي برخورد با هنرمندان متخلف بوديم، زمينه براي حضور دوباره اين افراد در پروژه‌هاي داخلي مهيا شده است. بدين صورت هر كدام از عوامل چه در نقش كارگردان، بازيگر، فيلمبردار يا ساير مشاغل سينمايي كه سابقه حضور در فيلم‌هاي مخالف نظام را دارند، بدون دغدغه واكنش ارشاد در داخل كشور نيز فعاليت مي‌كنند. چراغ سبزي كه برخاسته از بي‌تفاوتي نسبت به منافع ملي است، باعث مي‌شود هركس به خودش اجازه دهد در مقابل دريافت پول بر ضد كشورش فعاليت كند و در آخر كار منتظر تشويق و تأييد از داخل نيز باشد. با آنكه انتظار‌ها براي مجازات هنرمندان متخلفي كه در پروژه‌هاي ضد ايراني فعاليت داشته‌اند، تاكنون به نتيجه نرسيده است، اما حداقل مي‌توان با بايكوت كاري آنها و عدم سفارش كار به چنين هنرمنداني، جلوي پيشرفت چنين برخوردهايي را گرفت.

لازم به ذكر است، « فصل كرگدن» ساخته بهمن قبادي با حضور بازيگراني چون بهروز وثوقي و مونيكا بلوچي، روايتي غير واقعي از حوادث سال‌هاي ابتدايي پيروزي انقلاب اسلامي است كه با نگاهي قوميت گرا، چهره سياهي از جمهوري اسلامي را به تصوير مي‌كشد. اين فيلم محصول سال ۲۰۱۲ ميلادي است و در خاك تركيه فيلمبرداري شده است. با آنكه سعي بسياري شد تا با شركت در جشنواره‌هاي بين‌المللي «فصل كرگدن» صاحب عنوان شود اما به دليل ساختار ضعيف فيلم، غربي‌ها هم از آن استقبال چنداني نكردند.

منبع:روزنامه جوان