۱۱ ارديبهشت ۱۳۹۲ - ۱۸:۳۰

این بار پول نفت کجا باید هدایت شود؟

کاندیدای انتخابات ریاست جمهوری گفت: در بخش فرهنگ تولیدی متناسب با نیاز کشور وجود ندارد و تولید علم بدون تولید معرفت، نتیجه اش جامعه امروز ماست.
کد خبر : ۱۰۹۶۰۵

صراط:محمد سعیدی کیا کاندیدای انتخابات ریاست جمهوری و وزیر سابق مسکن و شهرسازی امروز در دانشگاه خواجه نصیر حضور یافت و در جمع دانشجویان این دانشگاه پیرامون مسائل انتخاباتی سخنرانی کرد.

وی در ابتدای سخنان خود گفت: با توجه به شناختم از کشور و تجربه چهار دوره وزارت، به این جمع‌بندی رسیده‌ام که می‌شود کشور را بهتر از وضع موجود اداره کرد به همین خاطر وارد انتخابات شدم. رهبر انقلاب نیز فرمودند سابقه اجرایی مهم است و من فکر می کنم تجربیات بسیار مفیدی در کارهای اجرایی دارم. بنده تنها کسی هستم که در همه کابینه‌‌ها حضور داشتم و به همین خاطر سختی‌ها و موانع را در امور کشور لمس کرده‌ام.

 سعیدی کیا افزود: همچنین افراد کارآمدی در کشور وجود دارند که با کمک آنها می‌شود کشور را بهتر اداره کرد. افرادی که به نظام و ولایت فقیه وفادار هستند و از کارآمدی لازم نیز برخوردارند. امروز صداقت، کلیدواژه خدمت به مردم و حل مشکلات کشور است و به همین خاطر است که در این چند سال اعتماد مردم به مسئولین کمرنگ شده است.

کاندیدای انتخابات ریاست جمهوری در ادامه سخنان خود با اشاره به مشکلات اقتصادی موجود تصریح کرد: مشکلات اقتصاد ما تورم بالا و افت اشتغال و ابهام مقررات است  که این ابهام بزرگترین مشکل سرمایه گذاری در کشور است و راه برطرف کردن آن این است که به تولید اهمیت دهیم و برای سرمایه‌گذاری ارزش قائل شویم.

وی ادامه داد: همچنین جراحی بزرگ اقتصاد پول نفت است. آنچه لازم است این است که پول نفت برای عمران و آبادانی کشور مصرف شود و با ورود پول به صندوق توسعه ملی به اشتغالزایی کمک شود نه اینکه تمام درآمد نفت وارد خزانه شود و بیشتر آن نیز صرف هزینه‌های جاری شود. پول نفت ملک شخصی دولت نیست و باید به کارآفرینی اختصاص یابد.

محمد سعیدی‌کیا کاندیدای احتمالی انتخابات ریاست جمهوری یازدهم در ادامه سخنان خود در جمع دانشجویان دانشگاه خواجه نصیر بحث فرهنگ را بسیار با اهمیت خواند و خاطرنشان کرد: اگر به جامعه نگاه کنیم می‌بینیم در بخش فرهنگ تولیدی متناسب با نیاز کشور وجود ندارد. ما در تولید علم موفق بودیم اما در تولید معرفت خیر. تولید علم بدون تولید معرفت، نتیجه‌اش جامعه امروز ما است.

وی افزود: گشت ارشاد نباید دست پلیس باشد بلکه باید با آرامش و به زیبایی برای مردم امر به معروف کرد. حجاب باید باعث عفاف شود. حجابی که با زور به وجود آید به همراه خود عفاف ندارد. امام (ره) فرمودند زنان ما با حیایی که دارند حجاب را انتخاب می کنند. 

این کاندیدای انتخابات ریاست جمهوری در پایان سخنان خود خاطرنشان کرد:  متأسفانه دولت در سیاست خارجی موازنه کاری کرد. درباره بحث هسته‌ای نیز باید بر سر به رسمیت شناختن حقوق هسته‌ای‌مان با قوت بایستیم. همچنین اقتصاد مقاومتی کلید طلایی مقابله با تحریم است.

منبع: فارس