۱۲ ارديبهشت ۱۳۹۲ - ۰۹:۵۴

انتقاد از ویلاسازی در زمین‌های کشاورزی

معاون وزیر جهاد کشاورزی تغییر کاربری زمین‌های کشاورزی به ویژه شالیزارهای استان‌های شمالی کشور را بزرگ‌ترین تهدید بخش کشاورزی دانست.
کد خبر : ۱۰۹۷۱۶
صراط:ناصر توکلی اظهار کرد: در برنامه‌های توسعه‌ای شهری باید به گونه‌ای عمل شود تا برنامه‌ریزی‌ها به صورت عمودی اجرا شود و هر کس نتواند به راحتی برای تغییر کاربری زمین‌های زراعی خود مجوز بگیرد.
وی افزود: یکی از دغدغه‌های اساسی در استان‌های شمالی تغییر کاربری‌ها است که باید در راستای حفظ اراضی و جلوگیری از تغییر کاربری‌های غیرقانونی، آنها را مدیریت کرد؛ اگرچه برخی از تغییر کاربری‌ها در توسعه‌ شهری اجتناب‌ناپذیر است، اما درصد بالایی از آنها قابل مدیریت است.معاون امور تولیدات گیاهی وزیر جهاد کشاورزی گفت: برای جلوگیری از تغییر کاربری‌ها باید ابتدا فرهنگ‌سازی کرده تا افراد خودشان راضی نشوند که اراضی برنج‌خیز و شالیزار‌های کشور را که بهترین خاک‌های زراعی را دارند، به ویلا و مسکن تبدیل کنند. هرچند مسکن جزو ضروریات جامعه و زندگی است، اما جای آن در شالیزارها نیست.توکلی تصریح کرد: باید ظرفیت‌های قانونی ایجاد شود تا بتوان از تغییر کاربری‌ها جلوگیری کرد و هر کس قدرت تخریب اراضی زراعی را نداشته باشد.