۱۲ ارديبهشت ۱۳۹۲ - ۱۴:۳۱

توصیه انتخاباتی آیت الله نوری همدانی

آیت الله نوری همدانی با بیان اینکه امتیاز نظام جمهوری اسلامی ولایی بودن آن است، افزود: اینکه مردم پشتیبان این انقلاب و نظام اسلامی هستند زمینه خنثی سازی توطئه های دشمنان را فراهم آورده است.
کد خبر : ۱۰۹۷۹۲
صراط:یکی از مراجع تقلید شیعیان گفت: مردم باید رئیس جمهوری را انتخاب کنند که در کارنامه مدیریتی خود دارای سابقه درخشانی باشد.

آیت الله حسین نوری همدانی ظهر پنج شنبه در دیدار با مردم بروجرد در مسجد امام خمینی(ره) این شهر با بیان اینکه بروجرد سرزمینی پاک و با شرافت است، اظهار داشت: بروجرد شهری عالم پرور، شهید پرور و فقیه پرور است.

وی ادامه داد: این شهر مردمی ولایتمدار، متدین و متعهد دارد که سابقه ی درخشانی در تاریخ انقلاب و اسلام دارند.

این مرجع تقلید با بیان اینکه یکی از موضوعات مهم در فرهنگ اهل بیت شناخت زمان و رخدادها و حوادث زمان موجود است، ادامه داد: همچنین علاوه بر حاکم  اسلامی بر مسلمانان نیز لازم است تا فرهنگ تعلیم و تربیت، پژوهش، تحقیق و جهاد را فرا گیرند.

وی با بیان اینکه از پیامبر گرفته تا ائمه اطهار همگی در یک دست خود کتاب و در دست دیگر شمشیر داشته اند، تصریح کرد: لازمه ایجاد جامعه و حکومت اسلامی داشتن یک رهبری است که از لحاظ مدیریت و عدالت بتواند آن جامعه را هدایت کند.

این مرجع تقلید همچنین با اشاره به شخصیت حضرت آیت اله بروجردی افزود: ایستادگی علما و فضلا در مقابل استکبار در طول تاریخ یک افتخار بزرگ برای مردم و پشتیبانان علما بوده است.

وی ادامه داد: حضرت آیت اله بروجردی نیزهیچ وقت در مقابل رژیم های نامشروع گذشته کوتاه نیامده و بر آنها صحه نگذاشته اند.

آیت الله نوری همدانی اظهار داشت: داشتن روحیه وحدت طلبی و اتحاد از مهمترین شاخص های ایشان بود به طوریکه معتقد بودند باید افرادی را در حوزه ها تربیت کنیم که به تمام شبهات دینی پاسخگو باشند.

وی افزود: همچنین آیت اله بروجردی مخالف جریان سیاسی حاکم بودند و همیشه یک نظر منفی نسبت به حکومت رضا خان داشتند.

این مرجع تقلید در ادامه با بیان اینکه انقلاب اسلامی سه رکن دارد بیان داشت: اسلام، ولایت فقیه و مردم متدین سه رکن اصلی انقلاب اسلامی است.

آیت الله نوری همدانی با بیان اینکه امتیاز نظام جمهوری اسلامی ولایی بودن آن است، افزود: اینکه مردم پشتیبان این انقلاب و نظام اسلامی هستند زمینه خنثی سازی توطئه های دشمنان را فراهم آورده است.

این مرجع تقلید با تاکید بر اینکه مردم همواره پشتیبانی خود را از نظام داشته اند، افزود: بار دیگر مردم ایران اسلامی با مشارکت گسترده در انتخابات بر قدرت و اقتدار نظام می افزایند چرا که امروز هر آنچه ایران در بخشهای مختلف دارد دستاورد این نظام و انقلاب بوده است.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به انتخابات ریاست جمهوری یازدهم تصریح کرد: مردم ایران اسلامی بار دیگر با تمام قدرت در انتخابات مشارکت کرده و رئیس جمهوری را انتخاب خواهند کرد که شجاعت داشته باشد.

آیت الله نوری همدانی تصریح کرد: در این راستا مردم باید رئیس جمهوری را انتخاب کنند که در کارنامه مدیریتی خود دارای سابقه درخشانی باشد.

وی در ادامه سخنان خود با بیان اینکه ما معتقد هستیم که تشتت آرا به صلاح نیست، عنوان کرد: در صورتیکه آرای افراد واجد شرایط در یک جا متمرکز شود آنگاه رئیس جمهور انتخابی دارای قدرت بیشتری خواهد بود.

این مرجع تقلید در پایان سخنان خود با تاکید بر اینکه مردم  باید آنچه را که مربوط به مظاهر انقلاب است، حفظ کرده و در نماز جمعه ها شرکت کنند، یادآور شد: ما معتقدیم که نظام جمهوری اسلامی زمینه ساز ظهور امام زمان(عج) است.

منبع: مهر