۱۴ ارديبهشت ۱۳۹۲ - ۰۹:۴۹

بررسی ۲ تحقیق و تفحص در مجلس

کمیسیون‌ اقتصادی مجلس این هفته میزبان وزرای صنعت و اقتصاد است و کمیسیون صنایع، بررسی ضرورت تحقیق و تفحص از عملکرد سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی ایران و شرکت ملی مس ایران را در دستور کار خود دارد.
کد خبر : ۱۰۹۹۳۴
صراط:اعضای کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی، این هفته در جلسه یکشنبه خود بررسی طرح تأمین کالاهای اساسی برای اقشار آسیب‌پذیر (اعاده شده از شورای نگهبان) و نیز ادامه بررسی لایحه اصلاح قانون مالیات‌های مستقیم و اصلاحات بعدی آن را در دستور کار دارند.
* حضور 2 وزیر در کمیسیون اقتصادی
همچنین وزیر صنعت، معدن و تجارت روز دوشنبه با حضور در کمیسیون اقتصادی مجلس به پرسش‌های 5 نماینده و وزیر امور اقتصادی و دارایی برای پاسخگویی به پرسش 8 نماینده  در کمیسیون اقتصادی مجلس حضور می‌یابد.
اعضای کمیسیون اقتصادی روز سه‌شنبه تقاضای تحقیق و تفحص جمعی از نمایندگان درباره نحوه تهیه، توزیع و ذخیره‌سازی کالاهای اساسی و نظارت بر آن و لایحه تأسیس صندوق بیمه همگانی حوادث طبیعی را بررسی می‌کنند.
کارگروه تحقیق و تفحص از ستاد حمل و نقل سوخت نیز یکشنبه در نشستی با مسئولان ستاد مذکور، گزارش آنان را بررسی می‌کند و کارگروه پولی و مالی کمیسیون اقتصادی نیز دوشنبه برای ادامه رسیدگی به لایحه اصلاح قانون مالیات‌های مستقیم و اصلاحات بعدی آن تشکیل جلسه می‌دهد.
* بررسی دلایل ترانزیت بی‌رویه سوخت
اعضای کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی روز یکشنبه از فعالیت‌های ستاد مرکزی مبارزه با قاچاق کالا و ارز درخصوص ترانزیت بی‌رویه سوخت بازدید کرده و موضوع فروش نفت را بررسی می‌کنند
وزیر نفت هم روز سه‌شنبه برای پاسخ به سؤالات 5 تن از نمایندگان، میهمان کمیسیون انرژی خواهد بود.
* طرح 2 تحقیق و تفحص صنعتی
کمیسیون صنایع و معادن چند ماده از لایحه اصلاح قانون مالیات‌های مستقیم و اصلاحات آن را بررسی می‌کند و روز سه‌شنبه هم بررسی ضرورت انجام تحقیق و تفحص از عملکرد سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی ایران از سال 1384 تاکنون و شرکت ملی مس ایران را در دستور کار خود دارد
وزیر صنعت، معدن و تجارت هم روز سه‌شنبه برای پاسخگویی به سؤالات 12 نماینده در جلسه این کمیسیون حضور خواهد داشت و کارگروه‌های تخصصی  هیأت تحقیق و تفحص از عملکرد صنایع خودروسازی و شرکت‌های خودروساز تعیین خواهد شد.
اعضای کمیسیون کشاورزی روز سه‌شنبه وزیر جهاد کشاورزی را برای پاسخگویی به سؤالات 15 نماینده مجلس به جلسه دعوت کرده‌اند.
منبع: فارس