۱۴ ارديبهشت ۱۳۹۲ - ۱۰:۳۶

کاش حلقه‌های‌ارزشی به ورزش بازگردد

یک آسیب شناس اجتماعی معتقد است که فرهنگ ورزش به گونه‌ای نیست که افراد بدون هیچ گرایش درونی به سمت ورزش بروند مگر اینکه از طرف خانواده ترغیب شده باشند و به همین دلیل این خانواده‌ها هستند که باید امکان ورود فرزندانشان به ورزش را فراهم کنند.
کد خبر : ۱۰۹۹۴۸

صراط:   کوروش محمدی گفت‌: عوامل محیطی و فردی را از جمله عوامل موفقیت یا شکست یک ورزشکار دانست و اظهارکرد: عامل محیطی به جامعه بر می گردد که اگر فضا را آماده کنند و امکانات فراهم باشد تاثیر زیادی بر ورزشکاران خواهد داشت همان گونه که می‌بینید اگر در ورزشی امکانات کم باشد رشد ورزشکار نیز کاهش می‌یابد.

محمدی با بیان اینکه عامل فردی نیز به روحیات افراد و نوع تربیت‌شان بستگی دارد، ادامه داد: فرهنگ ورزش به گونه‌ای نیست که افراد بدون هیچ گرایش درونی بخواهند به سمت آن بروند مگر اینکه از طرف خانواده بر روی مسایل ورزشی فرزندشان کار شده باشد خانواده‌ها باید امکان ورود فرزندانشان به ورزش را فراهم کنند.

وی نوع نگاه افراد به قهرمانی را نیز مهم دانست و افزود: باید دید ارزش و معیار ورزشکاران برای ورود به ورزش چیست؟ و هر کسی با چه هدفی وارد این حوزه می شود؟ اگر ارزش‌هایش بیشتر مادی باشد، قطعا چنین افرادی به جایی نمی‌رسند و اگر هم موفقیتی داشته باشند مطمئنا گذرا خواهد بود و تاثیر قهرمانی‌اش به سرعت از بین می‌رود و این قهرمانی به راحتی از ذهن مردم پاک می‌شود. اگر ارزش‌های فرد براساس ملاک‌های درونی و معنوی که مادی را نیز شامل می‌شود، باشد چنین افرادی قهرمانی‌های با ارزشی به دست خواهند آورد.

این جامعه شناس در پاسخ به این سوال که کدام عامل از اهمیت بیشتری برخوردار است، ادامه داد: نمی‌شود ورزشکار ارزش مدار باشد و تلاش نیز بکند، اما امکانات کافی نداشته باشد حتما این دو عامل در کنار هم مهم هستند.

محمدی صحبت‌هایش را با توصیه‌ای به متولیان ورزش پایان داد و گفت: کاش در کنار ورزش که برای پرورش جسم طراحی شده برای ارزش‌ها نیز که باعث پرورش روان نیز می‌شود برنامه‌هایی را تعبیه کنند و امیدوارم حلقه‌های ارزشی را که گم کرده‌ایم، به ورزش بازگردانیم.

منبع: ایسنا