۱۴ ارديبهشت ۱۳۹۲ - ۱۰:۴۴

مأموریت تازه روزنامه‌‌های زنجیره‌ای ازآن سوی مرزها

یکی از اعضای حلقه پاریس در راستای استراتژی باز‌تولید فتنه که در اتاق فکرهای سازمان‌های جاسوسی طراحی و توسط تقی رحمانی ابلاغ شده بود، محور دیگری از این سناریو را برای اجرا به پیاده‌نظام جریان فتنه در داخل کشور ابلاغ کرد.
کد خبر : ۱۰۹۹۶۴
صراط:پس از صدور فرمان ورود جاسوسان در پوشش خبرنگار به کشور توسط مسئول بخش فارسی سازمان گزارشکران بدون مرز، این بار قائم‌مقام ارگان ماسونی حلقه لندن یعنی سایت "جرس" از جاسوس‌خبرنگارانی که در بهمن‌ماه گذشته توسط نهادهای مسئول به جرم خیانت به کشور و جاسوسی برای بیگانگان دستگیر شدند، خواسته تا در ایران بمانند و تلاش کنند در راستای اهداف آنان در روزنامه‌های زنجیره‌ای قلم بزنند.

«رضا.ت» که از اعضای گروهک غیر قانونی نهضت آزادی و از اعضای حلقه پاریس نیز می‌باشد با اشاره به راهبردی که چندی پیش توسط «تقی رحمانی» برای بازتولید فتنه ارائه شده بود اشاره می‌کند و آن را عاملی برای خبرسازی برای روزنامه‌نگاران روزنامه‌های زنجیره‌ای می‌داند. وی ضمن اشاره به همان راهبرد ارائه‌شده مبنی بر اختلاف در بالا و ایجاد فضای دو قطبی و هیجانی که منجر به اغتشاش و آشوب در کف خیابان می‌شود، عملی شدنش را محملی خوب برای خبر رسانی ـ بخوانید جاسوسی ـ معرفی می‌کند.

عبدالرضا تاجیک

وی در ادامه با اشاره مواضع برخی مبنی بر سران فتنه نبودن موسوی و کروبی این اظهارات را محملی خوب برای پرداختن به این جریان ضد انقلابی در روزنامه‌های زنجیره‌ای معرفی کرده است. این همکار سابق روزنامه‌های زنجیره‌ای در این‌باره اینچنین می‌نویسد: «در چنین شرایطی است که یک روزنامه‌نگار مستقل از دولت می‌تواند از فضای دو قطبی ایجاد‌شده میان طیف‌های جریان حاکم و اختلافات میان آن‌ها برای انتقال اخبار استفاده کند... برای مثال می‌‌توان به موضع‌گیری آقای ... به عنوان یکی از چهره‌های با نفوذ جریان حاکم بر ایران در خصوص آقایان کروبی و موسوی اشاره کرد. در این زمان یک روزنامه‌نگار مسلط بر فضا به راحتی می‌توانست با استفاده از نظر چهره‌ای که در میان جریان حاکم پذیرفته شده است، در انتشار اخبار و گزارش‌ها خارج از دستورالعمل عمل کند.»

این اظهارات عضو حلقه پاریس به خوبی از پیاده کردن سناریوی از پیش نوشته‌شده در اتاق فکرهای سازمان‌های جاسوسی می‌دهد که این‌بار از بخش روزنامه‌نگاری و خبرنگاری آن رونمایی شده است و نکته جالب آن‌جاست که برخی کاندیداهای احتمالی انتخابات ریاست جمهوری نیز با اتخاذ مواضعی مشابه درباره سران فتنه و سپس پوشش خبری آن در روزنامه‌های زنجیره‌ای این پازل جریان ضد انقلابی فتنه را تکمیل می‌کنند، لذا کاندیداهای انتخابات باید با هوشیاری بیشتر درباره مسائل کشور اظهار نظر کنند تا دشمنان ملت ایران را در رسیدن به اهدافشان یاری نرسانند.

منبع: دیده بان