۱۴ ارديبهشت ۱۳۹۲ - ۱۹:۴۵

درگوانتاناموبه قرآن بی احترامی می‌شود

یک زندانی افغان در زندان مخوف گوانتانامو گفت، نگهبانان این زندان مدام به قرآن بی احترامی می کنند.
کد خبر : ۱۱۰۰۹۵
صراط:به نقل از پرس تی وی، عبیدالله یک زندانی افغان در بیانیه ای گفت: من و زندانیان دیگر بارها شاهد بودیم که با جستجو در صفحات کتاب مقدس قرآن به آن بی احترامی می کنند.


عبیدالله در این بیانیه چهار صفحه ای که وکلای مدافع زندانیان گوانتانامو منتشر کردند، افزود، تا زمانی که رفتار زندانبانان در گوانتانامو با کتاب مقدس تغییر نکند او و دوستانش همچنان به اعتصاب غذای خود ادامه خواهند داد.

وی افزود: یازده سال از زندگی من در زندان گذشته است و اکنون بعد از این همه سال آنها شان مرا هدف قرار داده اند و به دین من توهین می کنند.


این زندانی افغان تاکید کرد: نگهبان ها مدام به زندانیان توهین می کنند. مثلا هنگامی که ما سرگرم نماز هستیم نگهبان ها به در سلول می کوبند و به ما می خندند.


در این بیانیه آمده است:

رفتار زندانبانان یادآور رفتار آنها با ما در دوران جرج بوش است. مقام های آمریکایی می گویند در حال حاضر یکصد زندانی از 166 زندانی در اعتصاب غذا به سر می برند. این در حالی است که وکلای زندانیان معتقدند 130 زندانی در اعتصاب هستند.


این اعتصاب غذا در ماه فوریه در اعتراض به شرایط زندان و بی احترامی به قرآن شروع شد.دفتر حقوق بشر سازمان ملل متحد رفتار با زندانیان در گوانتانامو را محکوم کرده است.

منبع: تسنیم