۱۵ ارديبهشت ۱۳۹۲ - ۰۸:۳۸
دفتر رییس جمهور:

منظور مشایی از «مکتب ایرانی»، «اسلام ناب محمدی» است!

دفتر رییس جمهوری، «تاکيد بر ايران» در سخنان مشایی را «منطبق با اسلام ناب محمدي» عنوان کرده است. این در حالی است که مشایی در سخنان مذکور، به صراحت از اصطلاح «مکتب ایران» نام برده بود.
کد خبر : ۱۱۰۱۰۰
"گروه سیاسی صراط" - مرکز روابط عمومی دفتر رییس جمهور منظور مشایی از اصطلاح «مکتب ایرانی» را «اسلام ناب محمدی» دانست.
به دنبال سخنان اخیر اسفندیار رحیم مشایی در جمع برخی دانشجویان، جوانان و فعالان اجتماعی که در آن بار دیگر به سوالی در خصوص موضوع «پایان اسلام گرایی» پاسخ داده بود، مرکز روابط عمومی با انتشار تکذیبیه ای، نقل قول منتسب به او را تکذیب کرد. در تکذیبیه دفتر رییس جمهور، با بیان اینکه «تاکيد مهندس رحيم مشايي همانگونه که از ابتدا صراحتا اعلام کرده ، اينست که بدليل تبليغات سوءغربي ها عليه اسلام و بزرگ نمايي برخي از گروه هاي خشونت طلب اسلامي مشهور دنيا ،تبليغ با عنوان اسلامي به تنهايي کافي نيست بلکه بايد بر اسلام با ويژگي هاي مکتب اهل بيت (ع) که مردم ايران به آن معرفت و محبت دارند، تاکيد شود» آمده است: «البته تاکيد بر ايران نيز در اين زمينه موضوعي به موازات اسلام نيست بلکه منطبق با اسلام و براي تبيين حقيقت اسلام است آنچنانکه امام راحل از آن به اسلام ناب محمدي تعبير کرده اند.»
به این ترتیب، دفتر رییس جمهوری، «تاکيد بر ايران» در سخنان مشایی را «منطبق با اسلام ناب محمدي» عنوان کرده است. این در حالی است که مشایی در سخنان مذکور، به صراحت از اصطلاح «مکتب ایران» نام برده بود.



او در سخنرانی مورد اشاره گفته بود: «دیگر طرح کلیتی به نام اسلام جواب نمی‌دهد و شناخت عمومی مردم دنیا از اسلام، به عنوان یک مفهوم کلی بخصوص با توجه به قرائت‌هایی که در برخی کشورها ارائه شده است، منفی می‌باشد، لذا باید اسلام خودمان را که برآمده از مکتب ایران و متکی به اصل اسلام است، به جهان معرفی کنیم و این به معنای این نیست که اسلام را کنار بگذاریم.»
نظرات بینندگان
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۸:۴۲ - ۱۵ ارديبهشت ۱۳۹۲
۲۱
۶
تاکتیک جدید از سوی اسفندیار

ولی با کلیت سخنان وی موافقم دیگر اسلام طالبانی اسلام متحجرانه اسلام عرب پرستی و..... جواب نخواهد داد
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۸:۴۸ - ۱۵ ارديبهشت ۱۳۹۲
۲۶
۸
به نظرم این همه حمله به اسفندیار مشایی به خاطر چنین سخنانی درست نیست ---- اخه کجای این سخن غلط است تمام دنیا به مسلمانان به چشم عقب افتاده های تاریخی و تروریست می نگرند

عربهای وهابی هم مسلمان هستند ولی گناه انها به پای دیگران هم نوشته می شود


پس پیش بسوی مکتب نوین ایرانی
يكي
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۹:۳۶ - ۱۵ ارديبهشت ۱۳۹۲
۱۶
۴
صراط كم عقل مطمئن باشين مشائي گزينه نهائي دولت نيست.احمدي نژادشمارابازي داد.مشائي سيبل شدتاكانديداي واقعي دولت درسايه كارشوبكنه.
12بهمن 57
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۰:۰۵ - ۱۵ ارديبهشت ۱۳۹۲
۹
۱۴
حتما منظور رفیقمون هم از زنده باد بهار، زنده باد امام زمان(عج) - تو گفتی منم باور کردم
خبر فوری

همه برای سلامت این جمع خدمت‌گزار دعا کنند/ ملت ایران نگران و دلواپس نباشند