۱۴ ارديبهشت ۱۳۹۲ - ۲۱:۰۵
تحلیلگر تایلندی:

حمله‌اسرائیل به‌دمشق نشانه‌درماندگی

یک تحلیلگر تایلندی در مطلبی اقدام اخیررژیم صهیونیستی در حمله به سوریه را نشانه درماندگی آمریکا و غرب در سوریه خواند.
کد خبر : ۱۱۰۱۲۶
صراط:  "تونی کارتولوچی" تحلیلگرسیاسی و مسائل ژئوپلتیک تایلند در مطلبی در وبلاگ خودش اقدام روز گذشته رژیم صهیونیستی در بمباران مناطقی از سوریه را نشانه درماندگی غرب در مسئله سوریه خواند.

به نوشته این تحلیلگر ،رژیم صهیونیستی یکبار دیگر از حمله جنگنده هایش به مناطق مرزی سوریه در مرز لبنان خبر داد و بهانه اش برای این حمله نیز همان بهانه ای است که در حمله اول خود در ماه های گذشته به آن متوسل شد.

رژیم اسرائیل هدف از حمله قبلی خود و این حمله را جلوگیری از افتادن سلاح های سوریه به دست گروه های تروریستی اعلام کرده است.

بنا به نوشته این تحلیلگر دیگر گروه های تروریستی که مد نظر رژیم صهیونیستی است همان گروه های مسلحی هستند که خود این رژیم و دوستان آمریکائیشان آنها را تجهیز کرده اند تا با استفاده از آنها نظام سوریه را ساقط کنند و بعد هم سعی کنند به نظام ایران آسیب برسانند.

وی معتقد است حمله رژیم صهیونیستی نشان دهنده این نکته است که گروه های دست پرورده آمریکا ، اسرائیل و عربستان سعودی در داخل سوریه برای سرنگون کردن دولت اسد با مشکل مواجه شده اند و آمریکا و متحدانش نیاز به یک مداخله نظامی مستقیم در سوریه دارند.

کارتولوچی معتقد است از این پس بیشتر شاهد تحرکات رژیم صهیونیستی در حمله به سوریه خواهیم بود که با هدف تحریک ایران و سوریه برای ورود به درگیری نظامی با این رژیم صورت خواهند گرفت تا زمینه را برای اقدام نظامی آمریکا و غرب در سوریه فراهم کند.

منبع: مهر