۱۵ ارديبهشت ۱۳۹۲ - ۲۰:۴۹
فینال جام حذفی

سپاهان قهرمان جام حذفی شد/ حسرت قرمز زیر آسمان آبی

تیم سپاهان با برتری برابر پرسپولیس قهرمان جام حذفی شد.
کد خبر : ۱۱۰۳۸۵
صراط: دو تیم فوتبال پرسپولیس و سپاهان در دیدار فینال جام حذفی از ساعت 18 در ورزشگاه آزادی به مصاف هم رفتند این دیدار در وقت قانونی و اضافی با تساوی 2 بر 2 به پایان رسید. کریم انصاری فرد(24)،  محمد نوری (99) برای پرسپولیس و جواهیر سوکای (59) و محمد غلامی (106) برای سپاهان گل زدند.

نیمه نخست:
دقایق ابتدایی کمی با هیجان آغاز شد و نوید یک بازی زیبا را می‌داد اما چیزی نگذشت که بازی روند آرامی در پیش گرفت و اولین موقعیت نسبتا جدی بازی شوتی بود که کریم انصاری‌فرد در دقیقه 13 بازی به سمت دروازه گردان زد اما این توپ از کنار دروازه به بیرون رفت.

در دقیقه 19 فشنگچی توپ را روی دروازه سپاهان ارسال کرد و با برخورد به مدافعان پشت محوطه جریمه به نوری رسید و شوت این بازیکن از کنار دروازه گردان به بیرون رفت.

کریم انصاری‌فرد در دقیقه 24 بازی از میان دو مدافع زردپوش عبور کرد و با یک ضربه بیرون پا توپ را به تور دروازه سپاهان رساند تا سرخپوشان از حریف خود پیش بیفتند.

سپاهانی‌ها برای رسیدن به گل دست به هر کاری زدند. بازیکنان این تیم وارد محوطه جریمه پرسپولیس شدند و در شرایطی که عادل کلاه کج روی زمین افتاده بود آنها بدون توجه به شرایط بازیکن پرسپولیس بازی را ادامه دادند تا بتوانند بازی را به تساوی بکشانند که البته در نهایت تلاش‌های زردپوشان اصفهانی بی نتیجه ماند.

سپاهانی‌ها در ادامه دست از تلاش برای جبران گل خورده برنداشتند و بیشتر زمان بازی توپ در اختیار این تیم بود. آنها اما به نتیجه ای نرسیدند و 45 دقیقه اول با برتری یک بر صفر پرسپولیس خاتمه یافت تا این تیم تا جام قهرمانی 45 دقیقه فاصله داشته باشد.

نیمه دوم:
در شرایطی که در این نیمه پرسپولیسی‌ها بازی را بهتر شروع کردند اما سپاهانی‌ها خطرناک ترین موقعیت خودشان را به دست آوردند. آنها از سمت راست میدان به سمت دروازه پرسپولیس حرکت کردند اما جواهیر سوکای در یک قدمی دروازه توپ را به بیرون زد.

چند دقیقه بعد یحیی گل‌محمدی دست به تعویض زد و هادی نوروزی را به جای انصاری فرد گلزن بازی وارد میدان کرد.

جواهیر سوکای که موفق کار نکرده بود در دقیقه 59 توانست بازی را به تساوی بکشاند. حسین ماهینی در حالی که قصد داشت با پاس رو به عقب توپ را به نیلسون برساند دست به اشتباه ویران کننده ای زد و سوکای را صاحب توپ کرد. این بازیکن هم از فرصت به دست آمده به بهترین نحو بهره برد و از زاویه بسته دروازه نیلسون را باز کرد.

چند دقیقه بعد محرم نویدکیا این شرایط را داشت که تیمش را پیش بیندازد اما توپ کاپیتان زردپوشان از کنار دروازه پرسپولیس با اختلاف کمی به بیرون رفت.

در ادامه ار کرانچار، جهان عالیان را از زمین بیرون کشید و جالوویچ را به میدان فرستاد و با این تعویض تعداد خارجی‌های سپاهان به 4 نفر رسید که البته مشکل قانونی در این مورد وجود ندارد.
چند دقیقه بعد جواهیر سوکای جای خود را به محمد غلامی داد.

در حالی که دقایقی توپ و میدان در اختیار سپاهان بود اما در دقیقه 75 غلامرضا رضایی توانست در محوطه جریمه با یک شوت دروازه گردان را تهدید کند. این موقعیت با واکنش خوب دروازه‌بان اصفهانی‌ها از کف سرخپوشان رفت.

در ادامه بازی کرانچار یک بار دیگر دست به تعویض زد و حاج صفی را جایگزین نویدکیا، کاپیتان سپاهان کرد.

در دقیقه 85 علی کریمی، کاپیتان پرسپولیس نیز جای خود را به میثم نقی زاده داد.

بازی در 90 دقیقه با تساوی یک بر یک به پاپان رسید تا سرنوشت قهرمان جام حذفی در وقت‌های اضافه و شاید ضربات پنالتی مشخص شود.

دیدار دو تیم پرسپولیس و سپاهان در وقت‌های اضافه با نتیجه 2 بر 2 به  محمد نوری(99) و محمد غلامی(106) دو گل وقت اضافه را به ثمر رساندند.

وقت اضافه نخست:

در این نیمه بازیکنان سپاهان میانه میدان را در اختیار داشتند و به سمت دروازه پرسپولیس حرکت می‌کردند و در واقع برتر از پرسپولیس بودند. 

در دقیقه 96 روی یک ضد حمله هادی نوروزی صاحب توپ شد در حالی که داور هم این صحنه را آفساید تشخیص نداده بود اما به طرز عجیبی توپ را از دست داد. 

علیرضا فغانی داور بازی تونجی، مربی دروازه‌بانان سپاهان را به دلیل اعتراضش به تصمیم داور از زمین اخراج کرد. 

محمد نوری در دقیقه 99 توانست در مصاف تک به تک دروازه گردان را برای دومین بار باز کند. نوری روی پاس رضایی صاحب این موقعیت شد. 

در دقیقه 101 بازی نیز عادل کلاه کج سانتری را روی دروازه سپاهان فرستاد و بنگر برای زدن ضربه سر بلند شد اما ضربه این بازیکن به شکل خطرناکی به تیر دروازه خورد و از دست رفت. 

وقت اضافه نیمه دوم:

در دقیقه 106 بازی سپاهانی‌ها گل زدند و به بازی برگشتند و محمد غلامی توانست یک گل دیگر را وارد دروازه نیلسون کند. نیلسون هر 2 گل را از زاویه بسته دریافت کرد. 

در دقیقه 116 بالاخره مهدی مهدوی‌کیا هم وارد میدان شد تا به جای رضایی در ترکیب قرار بگیرد و آخرین ثانیه‌های دوران فوتبالی‌اش را بگذراند. 

امید ابراهیمی در دقیقه 116 موقعیت خطرناکی را میلیمتری به بیرون زد. هر چند داور این ضربه را آفساید اعلام کرد. 

مهدوی‌کیا یک کرنر خوب را برای بنگر کشید اما این بازیکن توپ را با اختلاف کمی از کنار دروازه به بیرون زد.

ماراتن پنالتی:

 برای پرسپولیس حسین ماهینی و نقی زاده گل زدند و  هادی نوروزی و رضا حقیقی ضربه‌اش زد

بولکو، خلعتبری، ابراهیمی برای سپاهان گلزنی کردند 

بدین ترتیب سپاهان در مجموع 6 بر 4 با برتری قهرمان جام حذفی شد تا خداحافظی مهدوی کیا تلخ شود.

منبع: تسنیم
خبر فوری

سید ابراهیم رییسی به شهادت رسید