۱۷ ارديبهشت ۱۳۹۲ - ۰۸:۳۳

همایش تبلیغاتی برای مشایی

: همایش حماسه حضور، به جای آنکه نشست رئیس‌جمهور با جوانان نخبه باشد به همایش تبلیغاتی برای مشایی شبیه بود
کد خبر : ۱۱۰۶۷۳
صراط:حواشی سفر استانی رئیس‌جمهور به آذربایجان غربی

چهارمین سفر استانی رئیس‌جمهور و هیئت دولت به آذربایجان غربی حاشیه‌هائی به همراه داشت، از تحریم استقبال توسط نمایندگان گرفته تا اعتراض به گرانی‌ها و بیکاری. به‌گزارش خبرنگار مهر مسیر فرودگاه تا محل سخنرانی رئیس‌جمهور مملو از دانش آموزان به خصوص دانش‌آموزان مقطع ابتدایی بود که به دلیل تعطیل کردن مدارس اقدام به حضور در حاشیه‌های جاده برای استقبال از رئیس‌جمهور و هئیت دولت بودند.

تاخیر یک ساعته رئیس‌جمهور و سخنرانی در جمع مردم، سیل فراوان نامه‌های مردمی در طول مسیر، اعتراض تعدادی از شهروندان به خبرنگاران در خصوص عدم توجه به گرانی و بیکاری و وضع معیشتی مردم نیز از حاشیه‌های اولین دقایق حضور رئیس‌جمهور در ارومیه بود.برخی از مردم نیز با گلایه شدید از خبرنگاران می‌خواستند حرف‌های آنها را به رئیس‌جمهور منتقل کنند و بگویند رئیس‌جمهور به جای این سفرهای تبلیغاتی و وعده‌های توخالی وضعیت معیشتی، بیکاری و گرانی را در کشور حل کند.

**تحریم استقبال ازاحمدی نژاد

به جز عابد فتاحی نماینده ارومیه، نمایندگان آذربایجان غربی در مجلس شورای اسلامی با صدور نامه‌ای استقبال از سفر هیئت دولت ورئیس جمهور را به استان تحریم کرده بودند. قبلا نیز انجمن اسلامی دانشگاه ارومیه با صدور نامه‌ای خواستار عدم حضور مشایی در سفر استانی هیئت دولت به آذربایجان‌غربی شده بود.

**همایش تبلیغاتی برای مشایی

احمدی نژاد پس از سخنرانی در جمع مردم ارومیه به همایشی تحت عنوان حماسه حضور که با حضور جمعی از نخبگان استان برگزار شد رفت و در این همایش شرکت کنندگان با شعارهای "احمدی - مشایی دو یار الهی" از وی استقبال کردند. همایش حماسه حضور، به جای آنکه نشست رئیس‌جمهور با جوانان نخبه باشد به همایش تبلیغاتی برای مشایی شبیه بود چرا که در طول همایش شرکت کنندگان شعارهای "زنده باد بهار" سر می‌دادند حال و هوای همایش و سخنرانی‌ها بوی تبلیغات می‌داد. این درحالی بود که مشایی به جز این مراسم در مراسم حاشیه‌ای دیگری شرکت نکرد.