۱۷ ارديبهشت ۱۳۹۲ - ۰۹:۰۱

وقتی شما از رهبری هزینه می‌کنید

وقتی شما از رهبری هزینه می‌کنید، نشانگر آن است که یک جای کارتان ایراد دارد؛ یا مدیریت یا نحوه اجرای برنامه‌ها. به عنوان مثال می‌گویم چرا رهبر انقلاب درباره معاون اولی آقای مشایی حتما باید نوشته بدهند!
کد خبر : ۱۱۰۶۸۷
صراط کاظمی اولین وزیر رفاه و تامین‌اجتماعی دولت احمدی‌نژاد است که البته سال‌ها فعالیت‌ در حوزه صنعت را تجربه کرده و اکنون نیز در رأس هیات مدیره یکی از بانک‌های خصوصی قرار دارد.کاظمی با بیان اینکه احمدی‌نژاد اتفاقا از همه امکاناتی که تحت اختیارش بود به‌طور کامل و حتی از حکم حکومتی بیش از بقیه روسای جمهور استفاده کرده است گفت:احمدی‌نژاد از امکانات قانونی‌اش استفاده کرده و خوب هم استفاده کرده اما نه در جهت درست آن و قطعا باید این را به عنوان ضعف یک رئیس‌جمهور تلقی کرد که از حکم حکومتی بیش از اندازه و آن هم برای امور غیر ضرور و پیش پا افتاده استفاده می‌کند! وقتی شما از رهبری هزینه می‌کنید، نشانگر آن است که یک جای کارتان ایراد دارد؛ یا مدیریت یا نحوه اجرای برنامه‌ها. به عنوان مثال می‌گویم چرا رهبر انقلاب درباره معاون اولی آقای مشایی حتما باید نوشته بدهند؛ این ایراد است دیگر.

ما نباید اینقدر مقام اول محترم کشور را مشغول کارهای جزئی کنیم. حالا جالب‌تر این است که همان فرد را از معاون اولی برداشتی و در مسئولیت دیگری قرار دادی که دقیقا همان کار را می‌کند؛ این دهن‌کجی به همه است. در بحث تداوم سرپرستی آقای صمصامی در وزارت اقتصاد هم برای ما سوال برانگیز بود که چه ضرورتی داشت برای حضور چند روز بیشتر یک فرد در یک وزارت‌خانه، حکم حکومتی گرفته شود؟ این موضوعات واقعا عجیب بود.

وی در پاسخ به این سوال که آیا نیاز به افزایش اختیارات رئیس‌جمهوری است؟ گفت:نه! من فکر می‌کنم اختیارات رئیس‌جمهور کافی است؛ من یک باوری دارم که ما باید هر کاری را از مجرای قانونی خودش انجام دهیم. تصور می‌کنم قوانین ما مناسب است و اختیاراتی که قانون اساسی برای رئیس‌جمهور در نظر گرفته نیز مناسب است و اگر مشکلی وجود دارد، باید از مجرای خودش بدون هیاهو و بدون تخریب دیگران رفع شود.

منبع: فارس