۱۷ ارديبهشت ۱۳۹۲ - ۱۸:۴۴

آقای خاص باز هم جنجال به پا کرد

آقای خاص براساس روال چند هفته گذشته در کنفرانس‌های خبری‌اش از همه چیز حرف زد جز فوتبال و این بار پاسخ انتقاد هموطنش در خط دفاع رئال را داد.
کد خبر : ۱۱۰۸۴۶
صراط ژوزه مورینیو باز هم جنجال به پا کرد. این بار سرمربی رئال در کنفرانس خبری قبل از بازی تیمش و مالاگا در هفته سی‌وپنجم لالیگا، بازی که فرداشب برگزار می‌شود، یکی دیگر از جملات قصارش را رو کرد و از آن برای جواب دادن به انتقاد په‌په مدافع پرتغالی تیمش استفاده کرد.

په‌په دو، سه روز پیش از اظهارات اخیر آقای خاص درباره ایکر کاسیاس و تصمیم وی برای نیمکت‌نشین کردن کاپیتان و سنگربان شماره یک تیم انتقاد کرده بود، انتقادی که مورینیو نتوانست برابر آن سکوت اختیار کند.

او کنفرانس خبری‌اش را با این جمله آغاز کرد: تحلیل کردن چیزی که په‌په گفت خیلی آسان است. او یک مشکل دارد و نام این مشکل رافائل واران است! اگر این حرف‌ها را در مورد په‌په می‌زنم فقط و فقط به این خاطر است که شما (خبرنگاران) این را از من خواستید. په‌په ! خیلی سخت نیست تا مانند یک آدم نرمال مثل من بفهمی مبتلا شدن یک بازیکن به روزمرگی و اینکه اگر بازی در ترکیب اصلی برای او تبدیل به عادت شود چه مفهومی دارد.

آقای خاص افزود: می‌دانم که برای یک مرد 31 ساله سخت است که حالش توسط یک پسر بچه 19 ساله گرفته شود، آن هم یک پسر بچه فوق‌العاده. من آنقدر شهامت داشته‌ام که این بچه را در تیم قرار دهم به همین راحتی. مشکل په په خیلی ساده است. زندگی ورزشی او عوض شده است.

به گزارش تسنیم، مورینیو پس از پاسخ دادن به انتقاد په‌په به سراغ سوژه محبوب خود، بحث نیمکت نشینی رفت. وی اظهار داشت: پیامی برای‌تان‌ دارم که انتظار دارم آن را درک کنید؛ من یک مربی فوتبال هستم و استخدام شده‌ام تا مربیگری کنم. یک مربی مسئولیت‌های خاص خودش را دارد که انتخاب بازیکنان ترکیب یکی از آنهاست  و مسلما من اینجا نیستم تا با پرتاب سکه تصمیم بگیرم کدام بازیکن باید در ترکیب قرار بگیرد.

آقای خاص ادامه داد: من فکر می‌کنم، مشورت می‌کنم، آنالیز می‌کنم، ساعت‌ها تصمیمات و تاکتیک‌هایم را مرور و مطالعه می‌کنم، باز‌ی‌ها را تماشا می‌کنم و در نهایت به عقلم رجوع می‌کنم. من دیه‌گو لوپس و ایکر کاسیاس را به یک اندازه دوست دارم و هیچ خصومت شخصی در کار نیست. خیلی ساده است. من دروازه‌بانانی را دوست دارم که با پاهای‌شان هم خوب می‌توانند کار کنند و در حملات هوایی هم مسلط هستند. من لوپس را ترجیح می‌دهم چون این ویژگی‌ها را دارد و درون دروازه یک پدیده است.

مورینیو تصریح کرد: شاید اگر از کاسیاس هم نظرش را درباره یک مربی موفق بپرسید بگوید که مربیانی مانند دل‌بوسکه و پیگرینی را ترجیح می‌دهد و این مربیان را بیشتر دوست دارد چون آنها را راحت‌تر در در مشتش می‌گیرد اما تا زمانی که من سرمربی رئال مادرید هستم و اتفاق خاصی نیفتد این دیه‌گو لوپس است که درون دروازه رئال مادرید می‌ایستد. با آن عده که می‌گویند مورینیو از فوتبال هیچ چیز سر در نمی‌آورد که کاسیاس را نیمکت نشین کرده موافقم اما باید بگویم این تصمیمی است که من گرفته‌ام. چرا به ناچو بازی می‌دهم؟ چون واقعا بازی‌اش را دوست دارم و می‌دانم در حال پیشرفت است. چرا واران را به میدان می‌فرستم؟ چون فکر می‌کنم او و راموس آینده رئال هستند.

سرمربی سابق اینتر، سپس خبرنگاران را که از او پرسیدند آینده‌اش چه می‌شود، با گفتن یک جمله غافلگیر کرد: برنامه‌ام این است که به کارم ادامه بدهم. تا آخرین روزی که مربی رئال هستم کارم را انجام می‌دهم و یک یورو اضافی هم نمی‌خواهم.

مورینیو در خاتمه به اظهارات روز گذشته آندرس اینیستا، ستاره خط میانی بارسلونا که گفته بود نمی‌تواند درک کند مشکل کاسیاس چیست، پاسخ داد و خاطرنشان کرد: او آزاد است هر چه می‌خواهد بگوید و هر طور که می‌خواهد فکر کند اما به نظرم بهتر است که او نگران تیم خودش و هم‌تیمی‌هایش باشد که در نیمه نهایی لیگ قهرمانان اروپا نشان دادند بازی‌شان بدون مسی چقدر ضعیف است. به نظرم تحلیل این موضوع هم خیلی راحت است.
منبع: مشرق