۱۸ ارديبهشت ۱۳۹۲ - ۰۹:۱۸
مانع استفاده سیاسی از «بهار» نیستم

معنای جدید «بهار» از نظر «اسفند»

مشاور ارشد رییس جمهور همچنین در سخنان خود استفاده از «عنوان بهار براي تحقق منويات سياسي» برای عده ای از «دوستان» را مجاز شمرد.
کد خبر : ۱۱۰۸۴۷
"گروه سیاسی صراط" - اسفندیار رحیم مشایی در سخنان اخیر خود در اختتاميه نخستين جشنواره شعر بهار، از معنای جدیدی از «بهار» رونمایی کرد.

معنای جدید
مشایی در این سخنرانی با تشریح معنای بهار، «حقيقت مجسم بهار در عالم هستي»، را «خدا» و «مظهر بهار در عالم امکان» را «وجود نازنين امام عصر(عج)» دانست.
رییس جمهور و مشایی تا کنون در سخنرانی های پیشین خود از منظور خود از واژه «بهار» را «امام زمان(عج)» دانسته بودند.



رحیم مشایی در این سخنان همچنین با نامیدن خود با عنوان «اسفند»، یادآوری کرد که اسفند پشت به زمستان و «رو به بهار» دارد. او ضمن اشاره تلویحی به «دعوت» از خود گفت «امروز بايد بگويم که سوء تفاهم نشود، اگر به بهانه بهار از اسفند دعوت مي‌کنند، اما يادمان نرود که اسفند پشت به زمستان و رو به بهار دارد.»

افتخار بزرگ
مشایی در بخش دیگری از سخنانش، انتقادات متعدد شخصیت های مختلف به خود را «افتخاری بزرگ» دانست و گفت «به اين مسأله فکر کردم و به اين نتيجه رسيدم که گناه اين است که يار اسفنديم و از قديم مردان و زنان ما عادت دارند که چشم بد را با سوزاندن ما از خود دور کنند و اينکه، کساني باشند تا بسوزند تا ساحت قدسي مردان و زنان پاک، آگاه، هوشيار و با بصيرت ايران عزيز اسلامي از چشمان بد در امان بماند و از بدي مصونيت بيابد، افتخاري بزرگ است.»

مانع استفاده سیاسی از «بهار» نیستم
مشاور ارشد رییس جمهور همچنین در سخنان خود استفاده از «عنوان بهار براي تحقق منويات سياسي» برای عده ای از «دوستان» را مجاز شمرد و گفت: «اگر دوستاني، همچنان تمايل دارند از عنوان بهار براي تحقق منويات سياسي، بهره‌ ببرند، بنده مانع آنها نيستم اما خواهش دارم آن حقيقت برتر و جايگاه رفيع بهاري، يعني وجود نازنين امام(عج) فراموش نشود، زنده باد بهار فرزند شجاع ملت در تريبون سازمان ملل فراموش نشود و قله‌هاي بلندتر براي فتح برخي تپه‌ها به فراموش سپرده نشود.»

جشنواره ای با اهداف خاص؟
پیش از این، برخی رسانه ها از برگزاری همایش ها و جشنواره های مختلف در آستانه انتخابات توسط دولت خبر داده بودند. یکی از سایت های خبری درباره «جشنواره شعر بهار» نوشته بود «یکی از این جشنواره ها که توسط جریان خاص برگزار می شود، جشنواره شعر بهار است که هدف آن طرح  شعار انتخاباتی "زنده باد بهار" است.»
هدف از برگزاری این جشنواره «بالا بردن امید به آینده»، «ارتقای مفهومی شعر در باره بهار»، «ارج به گذشتگان این عرصه و زنده نمودن آئین "بهاریه" سرودن» و «باز مرور مفاهیم معنوی مرتبط با بهار مانند عالم آخرت» عنوان شده بود.
برای برگزیدگان این جشنواره در مجموع،‌ 42 سکه تمام بهار آزادی و علاوه بر آن، هزینه سفر سیاحتی دو نفره به یکی از استان های کشور برای تمامی برگزیدگان و نیز تمامی صاحبان آثاری که به بخش نهایی راه یافته اند نیز در نظر گرفته شده بود.
در این جشنواره، برخی چهره های هنری از جمله افسانه بایگان نیز حضور داشتند. افسانه بایگان پیش از این هنگام ثبت نام برای انتخابات شورای شهر تهران گفته بود که «من از سوی دفتر نهاد ریاست‌جمهوری در انتخابات شوراها شرکت کردم».




نظرات بینندگان
ماهور
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۹:۲۸ - ۱۸ ارديبهشت ۱۳۹۲
۱۵
۵
صراط بي سواط
محمد م
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۰:۰۳ - ۱۸ ارديبهشت ۱۳۹۲
۱۲
۱۸
1- همچنان معتقد به نظریه یا اوین یا تلاویو در موردت هستم !

2- منحرفین بهار رو در یکی از این دو جا تجربه خواهند کرد

3- بهار مهار هیچ دردی از جریان بی اصل و نسب دوا نمیکنه

4- تایید بهار قلابی خیانت است به خون شهدا
محمد م
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۰:۱۵ - ۱۸ ارديبهشت ۱۳۹۲
۱۰
۱۶
پیشوایان گروهک ضاله حجتیه نوین بدانند به یاری الله به زودی زود چپق تان را چاق خواهیم کرد ! اونوقت شما هم مجاز خواهید بود در راستای کاهش برخی فشارهای وارده به خود با صدای بلند بهار را فریاد بزنید
12بهمن 57
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۰:۳۴ - ۱۸ ارديبهشت ۱۳۹۲
۱۹
۵
اسفند ماه (زمستان )سپری میشود ورو سیاهی به زغال میماند
محمدی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۱:۴۲ - ۱۸ ارديبهشت ۱۳۹۲
۲۴
۱۱
ای صراط بی تقوا من خودم در آن جلسه بودم اصلا منظور آقای مشایی این اراجیفی که شما می بافید نبود بلکه ایشان از افراطیون تندرو و بی تقوا به صورت تلویحی انتقاد کردند نه اینکه از خودشون دعوت کرده باشند البته در این زمونه که امثال علی غفاریان بشن جز اصحاب رسانه انتظار بیشتر از این هم نمی ره چرا که درک صحبت های آقای مشایی برای افراد بی سواد و بی تقوایی مثل صراط و اربابانش خیلی خیلی دشواره