۱۸ ارديبهشت ۱۳۹۲ - ۰۸:۴۵

دیدار علی اکبر صالحی با بشار اسد

رئیس جمهور سوریه ضمن بي نتيجه دانستن اقدامات گروههاي تروريستي در سوريه آينده را از آن مردم كشور و ديداگاههاي معتدل و خواهان روند سياسي در اين كشور دانست و حمايت مجدد خود از خط مقاومت در منطقه را مورد تاكيد قرار داد.
کد خبر : ۱۱۰۸۷۴
صراط:علي اكبر صالحي وزير امور خارجه كشورمان در ديدار از سوريه با بشار اسد رئيس جمهور اين كشور ديدار و آخرين تحولات روابط دو كشور و مسائل منطقه را مورد بحث و رايزني قرار داد.
 
 
صالحي در اين ديدار ضمن ابلاغ سلام مقامات عاليه كشورمان به رئيس جمهور سوريه و اعلام حمايت دولت و ملت ايران از دولت و مردم سوريه، از مقاومت آنها در قبال اقدام اخير رژيم صهيونيستي در حمله به سوريه تمجيد كرد. وي ‌تلاشهاي منطقه اي و بين المللي جمهوري اسلامي ايران در زمينه بازگشت صلح،ثبات و آرامش به سوريه را تشريح و تنها راه حل بحران سوريه از طريق گفتگوهاي سياسي سوري – سوري و عدم دخالت نيروهاي خارجي در اين كشور دانست.
 
صالحي ادامه اقدامات تروريستي گروههاي افراطي در سوريه را زمينه اي براي درك واقعيتهاي بحران در اين كشور از سوي ساير كشورها و تغيير نگاه آنها و توجه بيشتر به راه حل سياسي براي برون رفت از بحران سوريه ارزيابي كرد.
 
وزير امور خارجه كشورمان با تقبيح اقدام گروههاي تندرو در هتك حرمت مراقد شخصيتهاي بزرگ اسلامي و تخريب مساجد آنرا دليلي بر ديدگاه افراط گرايانه و بدور از منطق اين گروهها دانست كه بدون توجه به باورهاي اعتقادي مسلمانان نسبت به اينگونه اقدامات مبادرت مي نمايند.
 
بشار اسد رئيس جمهور سوريه نيز در اين ديدار با تشكر از مواضع اصولي جمهوري اسلامي ايران در قبال سوريه بر عزم دولت و مردم اين كشور براي مواجهه با كليه توطئه هايي كه در صحنه داخل و خارج عليه اين كشور در جريان است تاكيد كرد.  وي ضمن بي نتيجه دانستن اقدامات گروههاي تروريستي در سوريه آينده را از آن مردم كشور و ديداگاههاي معتدل و خواهان روند سياسي در اين كشور دانست و حمايت مجدد خود از خط مقاومت در منطقه را مورد تاكيد قرار داد.
منبع: مهر