۱۹ ارديبهشت ۱۳۹۲ - ۰۸:۴۲

قيمت نفت در بازار آسيا افزايش يافت

تحلیلگران اعلام کردند در حالیکه افزایش غیرمنتظره تولید صنعتی آلمان، چشم انداز رشد اروپا و جهان را تحت تاثیر قرار داده است، قیمت نفت در معاملات روز پنجشنبه بازار آسیا افزایش یافت.
کد خبر : ۱۱۱۱۱۹
صراط:بهای نفت خام شیرین سبک پایه بورس نیویورک برای تحویل در ماه ژوئن، پنج سنت افزایش یافت و بشکه ای نود و شش دلار و شصت و هفت سنت معامله شد.
بهای نفت خام برنت دریای شمال برای تحویل در ماه ژوئن نیز هجده سنت افزایش یافت و بشکه ای صد و چهار دلار و پنجاه و دو سنت داد و ستد شد.
ریک اسپونر تحلیلگر ارشد بازار در «سی ام سی مارکتس» در سیدنی در گفتگو با خبرگزاری فرانسه اعلام کرد: «دلالان از (انتشار) ارقام مربوط به تولید صنعتی آلمان که به طور قابل توجهی بهتر از پیش بینی ها بود، خوشحال شده اند».
وی افزود: «آن چه که ما می بینیم، بهبود چشم انداز رشد جهان و اروپا است».
آمار خوشبینانه درباره تولید کارخانجات آلمان یک روز پس از آن منتشر شد که چین اعلام کرد در ماه آوریل مازادی هجده میلیارد و دویست میلیون دلاری را به ثبت رسانده است.
این مسئله، امیدها را در خصوص افزایش تقاضا در چین که دومین اقتصاد بزرگ جهان است، افزایش داد.
به گزارش خبرگزاری فرانسه از سنگاپور، قیمت نفت خام در هفته های اخیر به علت بهبود چشم انداز رشد اقتصادی آمریکا، چین، ژاپن و آلمان و افزایش تنش ها در خاورمیانه، افزایش یافته است.
خبر فوری

سانحه برای بالگرد رئیسی در «دیزمار» /جستجو به سختی پیش می‌رود/تکذیب جلسه شورای عالی امنیت ملی