۱۹ ارديبهشت ۱۳۹۲ - ۱۷:۳۶

پیام آیت‌الله نوری‌همدانی به‌«حلقه‌وصال»

آیت‌الله نوری همدانی در پیامی به «حلقه وصال»، اعلام کرد: لازم است جمعیت و جبهه‌ای که از لحاظ ایمان و اعتقاد و اگاهی و بصیرت و استقامت ممتاز باشند، در جامعه اسلامی و انقلابی وجود داشته باشد.
کد خبر : ۱۱۱۲۵۵

صراط:آیت‌الله حسین نوری همدانی از مراجع تقلید شیعیان طی پیامی به «حلقه وصال» ، گفت: روشن است که این جمعیت که محافظ انقلاب است، به طور خلق‌الساعه بوجود نیامده است بلکه به تدریج در فضای انقلاب و با درک صحیح فرهنگ و آثار انقلاب، رشد و بالندگی یافته است.

متن کامل این پیام به شرح ذیل است:

بسم‌الله الرحمن الرحیم

با عرض سلام و تحیت به آن مجمع نورانی و انقلابی که با بصیرت مداری و آگاهی مجتمع و متشکل شده‌اند.

پیغمبران بزرگ خدا و ائمه خدا(ع) که انقلاب مکتبی و الهی را تاسیس نمودند و با مبارزه با جباران و مستکبران روزگار و دادن جوانها و جوانها انقلاب خود را تثبیت و بشریت را از چنگال ستمگران نجات دادند، برای اینکه انقلابشان با شکست و انحراف مواجه نشود و برای همیشه باقی و برقرار بماند، جمعیتی را با ویژگی‌هایی تربیت کرده و ساخته‌اند تا این جمعیت حافظ و نگهبان انقلاب باشند.

روشن است که این جمعیت که محافظ انقلاب است، به طور خلق‌الساعه به وجود نیامده است بلکه به تدریج در فضای انقلاب و با درک صحیح فرهنگ و آثار انقلاب و پیمودن فراز و نشیب‌ها و مجهز شدن به بصیرت و پشت‌سر گذاشتن فتنه‌ها و تحصیل تجارب فراوان تربیت شده‌اند و رشد و بالندگی یافته‌اند.

چنانکه زمان و برنامه لازم است تا یک نهال درخت بارور شود و یک مزرعه حاصل شود این جبهه موفق که امروز به عنوان نگهبان انقلاب در صحنه اجتماع حضور دارند، در کوره بحرانها پخته و کامل شده‌اند.

از این جبهه موفق و تاثیرگذار که با مراقبت بنیانگذار و رهبر انقلاب تربیت شده‌اند، در تاریخ درخشان اهل‌بیت عصمت (علیهم‌السلام)، گاهی به عنوان حواریین و گاهی به عنوان شرطه‌الخمیس نام برده شده است.

در زمان حضرت امیرالمومنین (ع) این جبهه‌که عمار، ابوذر، سلمان، مقداد، میثم تمار،جابرابن عبدالله کمیل، حبیب‌ابن مظاهر، عثمان‌بن حنیف و مالک اشتر را بر می‌گرفت به نام شرطه‌الخمیس مشهور بودند و تعدادی از آنها در دل شب بعد از نماز بر جنازه صدیقه طاهره فاطمه زهرا(س) که اولین قربانی راه ولایت بود حضور داشتند و نام‌گذاری آنها به شرطه‌الخمیس، با این مناسبت بود که لشکر اسلام به ۵ قسمت تقسیم شد.

در این میان افرادی که از لحاظ ایمان و تعهد و بصیرت ویژگی خاصی داشتند به عنوان شرطه‌الخمیس نامیده شده‌اند که از اسبق‌بن پرسیدند چرا به شما شرطه‌الخمیس می‌گویند؟

او در پاسخ گفت ما با حضرت امیرمومنان(ع) پیمان بستیم که همیشه نه تنها آماده جهاد بلکه در عرصه جهاد با دشمن انقلاب علوی پیشتاز و پیش‌آهنگ باشیم و تا نفس آخر و تا مرز شهادت پیش برویم، آن حضرت هم به ما وعده بهشت داده بودند.

حضرت امام جعفرصادق(ع) فرمودند که تعداد شرطه‌الخمیس که ذکر شد ۶ هزار نفر بودند.

بالاخره در کتب احادیث برای هریک از امامان ۱۲ گانه(ع)، حواریین که یاران خالص و مخلص آنها بودند، فصل مخصوصی قرار داده شده و نامشان مذکور گردیده است.

این جریان و این احادیث این مطلب روابت می‌کند که برای حفظ مکتب و انقلاب که سرلوحه آن ولایت پیغمبر(ص) و اهل‌بیت‌آن حضرت(ع) می‌باشد و نیز ولایت فقیه که حضرت امام (رضوان‌الله علیه) فرمودند که ولایت فقیه همان ولایت رسول‌الله (ص) است.

لازم است جمعیتی و جبهه‌ای که از لحاظ ایمان و اعتقاد و آگاهی و بصیرت و استقامت ممتاز باشند، در جامعه اسلامی و انقلابی وجود داشته باشد.

شما عزیزان و جوانان متعهد که این توفیق را پیدا کرده‌اید که با بصیرت مداری و حماسه‌سازی، این جبهه را تشکیل داده‌اید، خداوند را شاکر باشید و قدر این نعمت را که بنا به گفته امام صادق(ع) بزرگترین نعمت ولایت است، بدانید.

این جانب نیز این موفقیت را به شما جوانان عزیز تبریک می‌گویم و از خداوند متعال مزید توفیقات‌تان را مسئلت می‌نمایم.

حسین نوری همدانی

۱۹ اردیبهشت ۱۳۹۲

منبع: فارس