۱۹ ارديبهشت ۱۳۹۲ - ۲۳:۵۷

آیا انگلیس از اتحادیه اروپا جدامی‌شود؟

در شرایطی‌که بسیاری از مقامات انگلیسی خواستار خروج کشورشان از اتحادیه اروپا هستند، نخست‌وزیر این کشور خروج از اتحادیه‌ اروپا را اشتباه دانست.
کد خبر : ۱۱۱۲۵۶

صراط:«دیوید کامرون» نخست‌وزیر انگلیس، امروز، پنجشنبه، به منتقدان حزب خود موسوم به محافظه‌کاران گفت که اشتباه است که انگلیس از اتحادیه اروپا خارج شود.

وی در یک کنفرانس سرمایه‌گذاری گفت: برخی از افراد بدبین، می‌گویند که هیچ چشم‌انداز اصلاح اتحادیه اروپا وجود ندارد و انگلیس باید از این اتحادیه خارج شود. فکر می‌کنم آنها اشتباه می‌کنند... فکر می‌کنم امکان تغییر و اصلاح این سازمان وجود دارد.

نخست‌وزیر انگلیس اخیراً از جانب منتقدان دولت تحت فشار قرار گرفته است به طوریکه «نیگل لاوسون» وزیر دارایی سابق این کشور اعلام کرد که طرح‌های نخست‌وزیر انگلیس برای تجدید مذاکره درباره تعهدات انگلیس به اتحادیه اروپا قبل از همه‌پرسی درباره عضویت این کشور در اتحادیه اروپا در سال 2017 محکوم به شکست است و انگلیس باید از اتحادیه اروپا خارج شود.

کامرون در سخنرانی روز پنجشنبه خود از عزم خود برای کاهش کسری بودجه انگلیس و کمک به برقراری قراردادهای تجاری جدید بین اتحادیه اروپا، آمریکا و کانادا خبر داد.

وی همچنین تأکید کرد که به دفاع از صنعت خدمات مالی انگلیس در مقابل اقدامات اروپا همچون مالیات معاملات برنامه‌ریزی شده مالی که توسط اکثر کشورهای منطقه یورو مورد موافقت قرار گرفته و بر شهر لندن نیز تأثیر می‌گذارد، ادامه می دهد.

منبع: فارس
خبر فوری

همه برای سلامت این جمع خدمت‌گزار دعا کنند/ ملت ایران نگران و دلواپس نباشند