۲۲ ارديبهشت ۱۳۹۲ - ۱۷:۴۳

حزبی به دنبال آزادی ماری‌جوانا +عکس

در کنگره سازمان جوانان حزب سنتر، اعضای این سازمان به قانونی شدن مصرف ماده مخدر ماری‌جوانارای دادند. حزب مرکز از این سیاست سازمان جوانان خود حمایت نمی‌کند.
کد خبر : ۱۱۱۸۰۹
صراط:سایت رادیو سوئد نوشت: سازمان جوانان حزب مرکز خواستار قانونی شدن مصرف ماری‌جوانا شد
 

در کنگره سازمان جوانان حزب سنتر، اعضای این سازمان به قانونی شدن مصرف ماده مخدر ماری‌جوانان رای دادند. اعضای این گروه عقیده دارند که ممنوعیت کنونی این ماده مخدر اثری بر جوانان نداشته است.

 

سازمان جوانان حزب سنتر با مقایسه الکل و ماری‌جوانا، مدعی شده اند که با وجود خطرات سلامتی، می‌توان مصرف این ماده را کنترل کرد. حزب مرکز از این سیاست سازمان جوانان خود حمایت نمی‌کند.

 

بنابر نوشته سایت انگلیسی ویکی پدیا؛ در غرب، ماری‌جوانا پرمصرف‌ترین مادهٔ غیرقانونی است. همچنین بر اساس گزارش سازمان ملل، ماری‌جوانا پرمصرف‌ترین مادهٔ غیرقانونی جهان است. در حال حاضر، ماری‌جوانا به دلایل تفریحی، شبه مذهبی به ویژه از سوی عرفان های نوظهور مورد استفاده قرار می‌گیرد.

 

بنابر آمار سازمان ملل، تنها در آمریکا تخمین زده می‌شود بیش از ۱۰۰ میلیون نفر در زندگی‌شان ماری‌جوانا را تجربه کرده‌اند.

 

پژوهش انجام شده در استرالیا در سال ۲۰۰۱ نشان داد که مصرف ماری‌جوانا به ندرت به تنهایی و بدون حضور مواد دیگر صورت می‌گیرد. ۹۵% مصرف‌کنندگان ماری‌جوانا از الکل نیز استفاده می‌کنند،۲۶% از آمفتامین و ۱۹% از اکستازی. تنها ۲٫۷% از این افراد اعلام کردند که همراه با ماری‌جوانا از هیچ مادهٔ دیگری استفاده نمی‌کنند.

 

 

منبع: جام نیوز