۲۴ ارديبهشت ۱۳۹۲ - ۱۵:۲۶
فرصتی که به راحتی از دست می رود

ورزش‌اول‌کشورمان به سوی پرتگاه می رود

قرار است یکی از مهم‌ترین جلسات تاریخ کشتی در مسکو برگزار شود آن هم در شرایطی که خطر حذف این رشته از بازی‌های المپیک مطرح است و قرار است در این جلسه چنین موضوعات مهم مورد بحث قرار گیرد و راهکارها در مورد حفظ ورزش کشتی در المپیک مورد بررسی قرار بگیرد و مهم‌تر اینکه رئیس فدراسیون جهانی تا سال ۲۰۱۵ انتخاب شود، آیا منطقی است در این نشست مهم و سرنوشت ساز حضور نداشته باشیم ؟
کد خبر : ۱۱۲۱۹۲
صراطکنگره فدراسیون جهانی کشتی در حالی روز 28 اردیبهشت ماه برای انتخاب رئیس جدید در شهر مسکو برگزار می‌شود که قرار است نماینده ای از  ایران در این نشست مهم و سرنوشت ساز حضور نداشته باشد! گویا این تصمیم از سوی حجت الله خطیب سرپرست فدراسیون کشتی اتخاذ شده است.
 سرپرست فدراسیون کشتی در حالی‌ دستور عدم حضور نماینده ایران در اجلاس فوق‌العاده فیلا را صادر کرده است که چنین تصمیمی در این سطح مدیریتی واقعا سوال برانگیز است .

 جالب این ‌که قرار است یکی از مهم‌ترین جلسات تاریخ کشتی در مسکو برگزار شود آن هم در شرایطی که خطر حذف این رشته از بازی‌های المپیک مطرح است و قرار است در این جلسه چنین موضوعات مهم مورد بحث قرار گیرد و راهکارها در مورد حفظ ورزش کشتی در المپیک مورد بررسی قرار بگیرد و مهم‌تر اینکه رئیس فدراسیون جهانی تا سال ۲۰۱۵ انتخاب شود، آیا منطقی است در این نشست مهم و سرنوشت ساز  حضور نداشته باشیم ؟

یک منبع موثق اعلام کرد ، مسئولان دلیل این تصمیم گیری را رایزنی روسها با لالوویچ اعلام کرده اند و اعتقاد دارند روسها بر روی او نفوذ دارند که باید جلوی این کار را گرفت!

این گمانه‌زنی زمانی واقعی‌تر به نظر می‌رسد که از سوی دیگر روس‌ها نیز با تمام توان از نناد لالوویچ سرپرست موقت فیلا به عنوان رئیس بعدی فدراسیون جهانی حمایت می‌کنند و در نظر دارند به هر شکل ممکن، سکان هدایت فیلا را به دست این یار و همراه صربستانی خودشان بسپارند.

 اما این سوال را باید از مقامات فدراسیون کشتی پرسید که روسها توانایی این کار را داشته اند اما چرا شما در این چند ماه هیچ اقدامی برای رایزنی با لالوویچ نکرده‌اید و به امید مهره‌ی سوخته‌ای به نام رافائل مارتینتی مانده‌اید؟ قدرت رایزنی کشتی ایران نیز زمانی بیشتر نمایان می‌شود که در کنفدراسیون کشتی آسیا حتی نتوانست صاحب یک کرسی شود و انتخابات را حتی به یمن و تایلند می‌بازد!

جالب این که مارتینتی در طول 11 سال حضورش در فیلا یک بار هم از حق کشتی ایران دفاع نکرده که بخواهد بار دیگر این کار را انجام دهد و معلوم نیست استدلال فدراسیون کشتی ایران برای حمایت از مارتینتی چه می‌تواند باشد. هنوز جریانات کشتی سعید عبدولی در المپیک و یا برخورد دو نماینده کشتی فرنگی ایران با رژیم اشغالگر قدس در مسابقات جهانی 2011 که نمایندگان ایران یک هفته قبل از مسابقات از این موضوع مطلع شده بودند از یاد علاقه‌مندان کشتی نرفته است که همه این اتفاقات هم در زمان ریاست مارتینتی افتاده است.

گفتنی ست پیش از این قرار بود حسن رنگرز و محمدرضا توپچی به عنوان نایب رئیس و دبیر فدراسیون کشتی با حضور در کنگره فیلا به نوعی در انتخاب رئیس جدید فدراسیون جهانی نقش داشته باشند که گفته می شود اعزام این نمایندگان با نظر حجت الله خطیب سرپرست فدراسیون کشتی منتفی شده است.

به هر حال این تصمیم نابجا شاید عاقبت ناگواری برای ورزش اول ایران داشته باشد، جالب این که این دستور از سوی کسی صادر شده است که بارها و بارها عنوان کرده که ایران تعیین کننده خطی مشی‌ها و سیاست‌های اساسی فیلاست! اما سوال این است چگونه می‌توان ادعای تعیین خطی مشی‌ها و سیاست‌های فدراسیون جهانی کشتی را داشت، اما در آن نقشی بازی نکرد ؟
منبع: تابناک
خبر فوری

رئیسی عزیز خستگی نمی‌شناخت/ پنج روز عزای عمومی اعلام میکنم