۲۶ ارديبهشت ۱۳۹۲ - ۰۸:۲۱

گفت‌وگوهای مفید ایران و ۱+۵

دبیر شورایعالی امنیت ملی کشورمان و مسول سیاست خارجی اتحادیه اروپا، مذاکرات استانبول را مفید ارزیابی کردند.
کد خبر : ۱۱۲۴۰۱
صراط:سعید جلیلی دبیر شورای عالی امنیت ملی جمهوری اسلامی ایران و کاترین اشتون مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا در پایان دیدار چهار ساعته خود در سرکنسولگری ایران در استانبول گفتگوهایشان را مفید ارزیابی کردند.

جلیلی در پایان این دیدار به خبرنگاران گفت: گفتگوهای مفیدی داشتیم و مقرر شد برای نزدیکتر شدن دیدگاههایمان بزودی با یکدیگر دیدار کنیم.

دبیر شورای عالی امنیت ملی جمهوری اسلامی ایران افزود: برای تعیین زمان این دیدار بزودی رایزنی خواهیم کرد.

اشتون نیز گفت: ما بحث های مفیدی داشتیم . در این دیدار باردیگر درباره پیشنهادهای ارائه شده بحت کردیم و اکنون برای مرحله بعدی این فرایند بیشتر خواهیم اندیشید.

مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا درباره زمان دیدار آینده اش با مذاکره کننده ارشد ایران گفت: در آینده نزدیک برای تعیین زمان این دیدار با یکدیگر گفتگو خواهیم کرد.

قرار است که دکتر جلیلی روز پنجشنبه (امروز) ساعت 11 به وقت محلی کنفرانسی مطبوعاتی را در کنسولگری ایران در استانبول برگزار کند.

سلطانیه : مذاکرات با آژانس سازنده بود

در همین حال نماینده جمهوری اسلامی ایران در آژانس بین المللی انرژی اتمی پس از پایان مذاکره با هیاتی از این آژانس که در محل نمایندگی دائم جمهوری اسلامی ایران در وین برگزار شد این دور از گفتگوها را سازنده خواند.


سلطانیه گفت: در هشت ساعت جلسه فشرده و بحث های فنی ،‌دو طرف پیشنهادهایی برای حل موضوعات باقیمانده مطرح کردند و قرار شد این پیشنهادها بررسی شوند.

وی با اشاره به اینکه این جلسه در فضای سازنده ای انجام شد گفت: این مسئله بار دیگر نشان داد که جمهوری اسلامی ایران, همکاری خود را با آژانس ادامه می دهد و این عزم سیاسی جمهوری اسلامی ایران را نشان داد که ما از هیچ تلاشی برای رفع ابهامات و اثبات صلح امیز بودن فعالیت های هسته ای خود و بی اساس بودن ادعاهای دشمنان دریغ نمی کنیم.

مذاکرات یک روزه جمهوری اسلامی ایران و آژانس بین المللی انرژی اتمی دقایقی پیش در محل نمایندگی جمهوری اسلامی ایران در وین پایان یافت.


از سوی دیگر معاون مدیرکل آژانس بین المللی انرژی اتمی در امور پادمان ها , پس از پایان مذاکرات بین نمایندگان آژانس و جمهوری اسلامی ایران تاکید کرد: تعهد ما به ادامه گفتگوها خدشه ناپذیر است.

هرمان ناکارتس شامگاه چهارشنبه پس از پایان این جلسه هشت ساعته که در محل نمایندگی دائم جمهوری اسلامی ایران در وین برگزار شد به خبرنگاران گفت: امروز بحث های فشرده ای داشتیم و همچنان به تلاش خود برای تکمیل فرآیند گفتگوها ادامه خواهیم داد.

منبع: تسنیم
خبر فوری

رئیسی عزیز خستگی نمی‌شناخت/ پنج روز عزای عمومی اعلام میکنم