۲۶ ارديبهشت ۱۳۹۲ - ۱۴:۳۵
علیزاده

پیامدمنفی تصویب دیرهنگام بودجه 92

مدیرکل راه و شهرسازی آذربایجان شرقی از تصویب دیرهنگام بودجه انتقاد کرد و گفت: هم اکنون 150 میلیارد تومان به پیمانکاران بدهکاریم.
کد خبر : ۱۱۲۵۰۹
صراط:اروجعلی علیزاده ظهر پنج شنبه در اولین جلسه شورای توسعه و برنامه ریزی استان آذربایجان شرقی گفت:با توجه به وقوع زلزله مهیب آذربایجان  پیش بینی می کردیم که بودجه استان خیلی زودتر از زمان فعلی تخصیص یابد که در حال حاضر فعلا بودجه مد نظر تخصیص نیافته است.

وی با بیان اینکه بیش از 150 میلیارد تومان به پیمانکاران بدهکاریم گفت:سال های قبل ، قبل از تخصیص بودجه استانی ، مبلغی به عنوان تنخواه به نهادهای مسئول می دادند که تا زمان تصویب قطعی بودجه، هزینه های خود را از آن تامین کنند که امسال از آن هم خبری نیست و بسیاری از کارهای ما در این زمینه معلق مانده است.

علیزاده در پایان سخنان خود گفت: به منظور تسریع در انجام امور ، اعتبارات هزینه شده در زلزله ارسباران مشمول نظارت و بازرسی قرار نگیرند.

در ادامه این جلسه ، ارسلان هاشمی ، مدیر کل آب منطقه ای آذربایجان شرقی نیز از بدهی 95 میلیارد تومانی این شرکت به پیمانکاران خبر داد.

وی در ادامه افزود: پس از حسابرسی اسناد مالی این شرکت ، مبلغی بالغ بر 95 میلیارد تومان به عنوان دیون شرکت پیش بینی شده است که اگر بودجه و اعتبارات لازم به موقع تخصیص نیابد ، تبعات منفی زیادی را در این خصوص به همراه خواهد داشت.

همچنین محمد اشرف نیا ، معاون عمرانی استاندار آذربایجان شرقی گفت: برخی دستگاه های اجرایی در مدیریت داخلی خود دچار مشکل شده اند  و نباید همه نواقص و کاستی ها را به گردن بودجه انداخت چرا که به جرات می توان گفت :بسیاری از مشکلات موجود در کشور در نتیجه سوء مدیریت است.
 

منبع: مهر