۲۸ ارديبهشت ۱۳۹۲ - ۱۱:۳۶
از تیراندازی برای دکتر شولتز تا سرقت جواهرات

کن درگیر چه حاشیه هایی شد ؟+تصاویر

جشنواره فیلم کن هر سال به عنوان یک رویداد هنری نظر رسانه‌ها را به خود جلب می‌کند اما امسال این جشنواره حاشیه‌هایی امنیتی داشته که حسابی خبرهای جشنواره را زیر سایه قرار داده‌اند.
کد خبر : ۱۱۲۶۴۹

صراط:تیراندازی وسرقت؛ این دو اتفاق تقریباً با فاصله زمانی کمی برای جشنواره فیلم کن اتفاق افتاده است. در جریان یک گفت و گوی زنده تلویزیونی وقتی یک مرد ناشناس شروع به تیراندازی کرد کریستوف والتس بازیگر نقش دکتر کینگ شولتز در فیلم «جنگوی آزاد شده» داشت از ترس می‌لرزید. در این برنامه زنده والتس به همراه دانیل اوتوی،بازیگر الجزایری الاصل در حال مصاحبه بودند که مردی با اسلحه شروع به تیراندازی کرد و همه تماشاگرها و مهمان‌ها،وحشت زده شروع به فرار کردند.

 
 
 
کریستوف والتس(سمت راست تصویر) به همراه دانیل اوتوی در خارج شدن توسط محافظان
 
این مرد با نارنجکی که در دست داشت در حال تهدید به منفجر کردن استودیو بود که نیروهای پلیس سر رسیدند و با دور کردن این دو بازیگر عامل تیراندازی را بازداشت کردند. کریستوف والتس که برنده دو جایزه اسکار به خاطر بازی در فیلم‌های کوئنتین تارانتینو شده در گفت و گو با خبرنگاران اعلام کرده است که  از ترس کشته شدن در هنگام تیراندازی می‌لرزیده است.
 
  
نیروهای پلیس اعلام کرده‌اند که علاوه بر یک هفت تیر این مرد یک نارنجک و چاقو به همراه داشته است. این دو عضو هیات داوری جشنواره کن پس از تیراندازی اعلام کردند که مشخص نیست چطور این مرد توانسته با وجود نیروهای امنیتی خودش را به داخل استودیوی زنده پخش مصاحبه برساند. این تیراندازی اما تنها مشکل امنیتی فرانسه در برگزاری یکی از مهمترین جشنواره‌های سینمایی جهان نبود. 
 
جواهراتی که به بازیگران نرسید
جواهر سازی مشهور شوپارد سوئیس همه ساله ساخت جواهرات برخی از ستاره های سینما را که درکن شرکت می کنند وهم چنین نخل طلای این جشنواره را برعهده دارد اما جواهرات شوپارد این بار قبل از رسیدن به بازیگران از اتاق یک هتل دزدیده شدند. ارزش جواهرات به سرقت رفته بیشتر از یک میلیون دلار تخمین زده شده هر چند مسئولان جواهرسازی شوپارد گفته‌اند که جواهرات منتخب و بسیار گران قیمت بازیگران در جای دیگری بوده‌اند.
 
 
 
 
مقام‌های پلیس فرانسه گفته‌اند  سارقان  گاوصندوق حاوی جواهرات را از دیوار اتاق کناری محل اقامت یکی از مسئولان شوپارد باز کرده‌اند،جواهرات را داخل کیف‌شان گذاشته‌اند و با خیال راحت هتل را ترک کرده‌اند. 
 

 

منبع: مهر
خبر فوری

همه برای سلامت این جمع خدمت‌گزار دعا کنند/ ملت ایران نگران و دلواپس نباشند