۲۸ ارديبهشت ۱۳۹۲ - ۱۹:۲۴
امام جمعه قم:

در انتخاب رئیس جمهور به ولایت‌مداری کاندیداها توجه شود

امام جمعه قم گفت: در انتخاب رئیس جمهور باید دید کدام یک از کاندیداها اصل ولایت فقیه را مطرح می‌کنند و به آن پایبند هستند و نیز باید دید چه کسانی از سخن گفتن در این مورد پرهیز دارند.
کد خبر : ۱۱۲۷۴۳

صراط: حجت‌الاسلام والمسلمین سیدمحمد سعیدی پیش از ظهر امروز در جلسه شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان قم با بیان اینکه مردم ایران با گوش جان آماده شنیدن مباحث مربوط به ولایت فقیه هستند اظهار کرد: ولایت فقیه ریشه اصلی نهضت اسلامی مردم ایران است.

وی افزود: در سلسله ولایت الهی از خداوند شروع و به پیامبر اکرم (ص) و ائمه معصوم(ع) منتهی می‌شود و در عصر غیبت هم به ولی فقیه می‌رسیم و این مهم با استفاده از دلایل عقلی و نقلی ثابت شده بنابراین مردم باید با گفتار و رفتار خود ولی امر زمان را حمایت کنند تا آسیب نبینند.

امام جمعه قم با بیان اینکه هیچ عاملی نباید مانع از معرفی و تبیین ولایت فقیه در جامعه شود گفت: محور قیام 15 خرداد ولایت فقیه بود و شخص امام راحل نمادی از این اصل ارزشمند محسوب می‌شد.

وی ادامه داد: چنانچه از قیام 15 خرداد غفلت کنیم و این نهضت را به درستی نشناسیم اصل ولایت فقیه را هم فراموش خواهیم کرد؛ امروز که شرایط انتخاباتی در کشور حاکم است باید دید کدام یک از کاندیداها اصل ولایت فقیه را مطرح می‌کنند و به آن پایبند هستند و نیز باید دید چه کسانی از سخن گفتن در این مورد پرهیز دارند و در هراس هستند که با این کار تعدادی از رأی‌های خود را از دست بدهند.

سعیدی با بیان اینکه کاندیداهای ریاست جمهوری باید تمرکز خود را بر روی اصل ولایت فقیه قرار دهند گفت: ولی فقیه موضوعی نیست که تنها یک نمونه مانند امام راحل داشته باشد بلکه پس از رحلت ایشان این اصل اساسی باقی ماند.

تولیت آستان مقدس حضرت معصومه(س) با تاکید بر تبیین نقش ولایت در پیروزی انقلاب و تداوم آن عنوان داشت: در ماه رجب میلاد امام علی(ع) را در پیش داریم؛ خداوند می‌داند اگر علی مقام ولایت را در جامعه در دست می‌گرفت اسلام پیشرفتی اساسی می‌کرد اما کینه‌ورزان اجازه چنین کاری را ندادند.

وی با اشاره به اقدام یکی از سلفیون در به دندان کشیدن قلب یکی از سربازان سوری گفت: این اقدام وحشیانه نشان‌دهنده بغض و کینه دشمنان اسلام و تشیع نسبت به ولایت است.

سعیدی خاطرنشان کرد: چنانچه به بهانه‌های مختلف از ولایت صحبت نکنیم نمی‌توانیم این اصل را به خوبی در جامعه مطرح و پیاده کنیم؛ ولایت فقیه در پرتو ولایت ائمه اطهار(ع) شکل گرفته و اگر مفهوم ولایت را به درستی ترویج نکنیم ولایت فقیه هم به حاشیه رانده می‌شود.

امام جمعه قم با بیان اینکه ولی فقیه حرف اول و آخر را در نظام اسلامی می‌زند افزود: ولی امر زمان هیچ گاه بر اساس هوای نفس سخن نمی‌گوید زیرا در این صورت از مقام ولایت ساقط می‌شود؛ یکی از جلوه‌های مهم برنامه‌های مربوط به نیمه خرداد باید مطرح کردن اصل ولایت فقیه باشد اما از شعاری بودن و تکراری حرف زدن باید پرهیز کرد زیرا موجب سوء استفاده برخی افراد می‌شود.

وی ادامه داد: چنانچه برخی افراد به صورت آگاهانه یا غیر آگاهانه بخواهند سم‌پاشی کنند در صورت تبیین صحیح اصل ولایت فقیه موفق نخواهند شد.

سعیدی با تاکید بر بهره‌برداری از مناسبت‌های دینی و ملی به منظور ترویج و تبیین اصل ولایت گفت: رضایت خداوند و ولی امر از برگزاری صحیح مراسمات مذهبی و دینی موجب پیشرفت در ادامه مسیر خواهد شد.

منبع: فارس