۲۹ ارديبهشت ۱۳۹۲ - ۱۶:۱۰
روپرت وایت پشت دوربین فیلم برداری

افشای پشت پرده هالیوود درفیلم شب

روپرت وایت در فیلم تازه‌اش «فیلم شب» به پشت صحنه هالیوود می‌رود، تا فیلمی افشاگرانه درباره مسائل پشت پرده بزرگترین صنعت سینمایی جهان را کارگردانی کند.
کد خبر : ۱۱۲۹۰۸

 صراط:این فیلم با حال و هوای دلهره‌آور خود در زمره کارهای ژانر فیلم نوآر (فیلم سیاه) قرار می‌گیرد که چند دهه قبل، با موفقیت گسترده‌ای روبرو شد.

«فیلم شب» براساس قصه کتابی به همین نام اثر ماریشا پسی ساخته می‌شود، که هنوز روی پیش خوان کتاب فروشی‌ها قرار نگرفته اما جار و جنجال زیادی به پا کرده است.

منتقدان ادبی می‌گویند این کتاب افشاگرانه و دلهره ‌آور بلافاصله پس از انتشار، تبدیل به یکی از پرخواننده‌ترین کتاب‌های فصل خواهد شد.

کسانی که موفق به مطالعه این کتاب شده‌اند، می‌گویند قصه بسیار جذابی دارد و نگاه تند آن به هالیوود باعث اعتراض مسئولان کمپانی‌های بزرگ فیلم سازی خواهد شد.

با این حال، شرکت مستقل فیلم‌سازی چرنین اینترتینمنت امتیاز برگردان سینمایی این اثر ادبی را خریداری کرده و بزودی کار تولید آن را شروع خواهد کرد.

با آن که در قصه کتاب «فیلم شب» از نام کاراکترهای خیالی و غیر واقعی استفاده شده است، ولی اهل فن می‌گویند می‌توان ما به ازای واقعی آن‌ها در دنیای هالیوود را به راحتی پیدا کرد.

خط اصلی درباره روزنامه‌نگار سمج و ماجراجویی به نام اسکات مک گراث است، که در عین حال وظیفه تحقیق درباره مسائل پشت پرده هالیوودی را دارد.

او تحقیقات خود درباره مرگ ناگهانی زن جوانی را آغاز می‌کند که گفته می‌شود خودکشی کرده است. بزودی معلوم می‌شود او دختر یک فیلم‌ساز کلاسیک فیلم‌های ترسناک به نام استانیسلاو کوردوا است.

بزودی مک گراث خودش را درگیر سفری اودیسه وار به دنیای انتقام و حقیقت می‌بیند و نتیجه ای که به آن دست پیدا می‌کند، فراتر از تصورات اوست.

قصه فیلم با دنبال کردن تحقیقات مک گراث، واقعیت‌های موجود در پشت پرده هالیوود را در معرض دید و قضاوت تماشاگران می‌گذارد.

روپرت وایت هم‌اکنون به دنبال بازیگری است که باید نقش اسکات مک گراث را در جلوی دوربین او بازی کند. قرار است کلید فیلم‌برداری«فیلم شب» اواسط فصل تابستان زده شود.

لوکیشن‌های مختلف شهر لس‌آنجلس و هالیوود، مکان‌های اصلی فیلم‌برداری این درام دلهره‌آور افشاگرانه و ضد هالیوودی هستند. هنوز مشخص نیست زمان رخدادهای قصه فیلم، مربوط به کدام دوره و زمان است.

فیلم‌نامه اقتباسی «فیلم شب» را خود روپرت وایت می‌نویسد. او دو سال قبل اکشن ماجراجویانه و پرفروش «ظهور سیاره میمون‌ها» را روی پرده سینماهای جهان داشت

منبع: فارس