۲۹ ارديبهشت ۱۳۹۲ - ۲۰:۴۶

قلعه‌نويي:رويانيان فقط به‌من تبريک‌گفت

سرمربي استقلال در مورد شايعه پيشنهاد پرسپوليس به او گفت: کدام پيشنهاد رويانيان با من تماس گرفت و پيروزي مقابل الشباب را به من تبريک گفت.
کد خبر : ۱۱۲۹۳۵
 صراط:  امير قلعه‌نويي در حاشيه تمرين استقلال در مورد بازي برگشت مقابل الشباب گفت: مهم‌ترين بازي ما ديدار برگشت مقابل الشباب است. ديدار برگشت مقابل الهلال و داماش تجربه تلخ و بزرگي براي ما بود. به بازيکنان گفته‌ام نيمه اصلي بازي ما باقي مانده و بايد با قدرت به ميدان برويم. مي‌دانيد مرحله بعدي مسابقات شهريور ماه برگزار مي‌شود و معلوم نيست چه کسي هست چه کسي نيست. استقلال بازيکنان بزرگ و تماشاگران خوبي دارد که بايد با پوشش نقاط ضعف و تقويت نقاط قوت با قدرت انشاءالله در مرحله بعدي به موفقيت برسيم.

 وي در مورد مشکلات مالي عنوان کرد: هنوز وضعيت خوب نشده، صحبت ما با بچه‌ها همين بود. مقداري از بازيکنان طلب دارند. در جلسه‌اي مجتبي جباري به عنوان نماينده بازيکنان صحبت‌هاي آنها را انتقال مي‌داد. بايد تلاش کنيم حق و حقوق بازيکنان را بدهيم. همه مسلمان و مومن هستيم و برخي حرف‌ها نبايد به وجود بيايد. پيامبر فرموده پول کارگر را قبل از خشک شدن عرقش بايد پرداخت کرد. خيلي‌ها هنوز پول نگرفتند. از وزير که به نوعي پدر ورزش است، مي‌خواهيم تدبيري بينديشد و مثل هميشه که به استقلال لطف داشته، مشکل تيم را حل کند.

قلعه‌نويي در مورد پيشنهادهايي که گفته مي‌شود به بازيکنان استقلال داده شده، گفت: اين مسئله طبيعي است، از 21 ارديبهشت نقل و انتقالات شروع شده و بهتر بود شروع اين فصل پس از پايان مسابقات ما در آسيا بود. به هر حال بازيکن حرفه‌اي است و به آينده فکر مي‌کند. شما مي‌بينيد که قديمي‌ها در استقلال 7-8 سال است با وجود اين مشکلات در تيم هستند. عده کمي رفتند اما اکثر بازيکنان مردم و استقلال را دوست دارند و به پيراهن تيم‌شان عرق دارند. دادن پول دير و زود دارد اما سوخت و سوز ندارد. خودم چند ميليون از چند سال قبل طلب دارم. مردم نسبت به اين استقلال و بازيکنان عشق دارند و بازيکنان به تيم خودشان تعصب دارند. به هر حال ممکن است برخي با پيشنهادها وسوسه شوند و اين چيز تازه‌اي نيست.

سرمربي استقلال در مورد اينکه گفته مي‌شود به يکي از بازيکنان پيشنهاد 8 ميلياردي داده شده است، عنوان کرد: چون روزنامه نمي‌خوانم از اين مسئله اطلاع ندارم و اين موضوع را از شما مي‌شنوم.

قلعه‌نويي در مورد اينکه گفته مي‌شود پيشنهاد حضور در هيئت مديره را داده است، پس از خنديدن به اين موضوع عنوان کرد: من چنين پيشنهادي دادم؟ عاشق حضور در مستطيل سبز هستم و کارم را آنجا انجام مي‌دهم و به اين موضوع علاقه دارم. پس از گير دادن به سنتي و بين‌المللي نبودن من و تيم ملي حالا اين موضوع مطرح مي‌شود.

وي در پاسخ به اين سؤال که چرا بعد از ديدار با الشباب علاقه‌اي به صحبت کردن نداشت، گفت: اکنون هم نمي‌خواستم صحبت کنم اما يک خبرنگار جوان آمد و درخواست مصاحبه کرد که به خاطر او تصميم گرفتم صحبت کنم.

وي در مورد اينکه هواداران در پايان بازي داماش گيلان به نوعي از او عذرخواهي کردند، عنوان کرد: بحث اين حرف‌ها نيست؛ من از سال 66 به عنوان بازيکن به استقلال آمدم و هميشه گفته‌ام بعد از خدا و اهل بيت هر چه دارم از استقلال و هواداران است. تماشاگران به من محبت دارند و ناراحت فرهنگ غلطي هستم که به وجود آمده است. هميشه در مصاحبه‌هايم گفته‌ام من را تشويق نکنيد. فرهنگ غلطي وارد فوتبال ما شده همان‌طور که گهري‌ها يک فرهنگ خوب آوردند ما نيز مي‌توانيم اين کار را نهادينه کنيم. خبرنگاران 2 سؤال در مورد 2بازيکن آماده فوتبال ايران پرسيدند کي‌روش ناراحت شده است. ما الهلال را در عربستان شکست داديم و سپس هواداران چنين کاري مي‌کنند و اگر کي‌روش ناراحت شود مي‌گويند حق با اوست بايد به افکار عمومي و سؤالي که مي‌شود احترام بگذارد. من اگر مجيدي را بازي ندادم دليلش اين بود که او به دليل مصدوميت به سفر نيامد. در تمرينات حضور نداشت و نمي‌توانستم بازي بدهم. مردم صاحب اصلي استقلال هستند چون هواداران حضور داشتند ما استقلال را اکنون در چنين جايگاهي مي‌بينيم. امثال من مي‌آيند و مي‌روند و مهم استقلال است که هميشه باقي مي‌ماند.

قلعه‌نويي در مورد اينکه براي مبارزه با اين فرهنگ غلط چه بايد کرد، گفت: بايد با انجام يک کار فرهنگي سکوها را کنترل کرد بايد کار اصولي بکنيم و انشاءالله باشگاه براي اين مسئله برنامه دارد.

وي افزود: بچه‌هاي ما همه تلاش مي‌کنند و اگر صعود کرديم با لطف خدا اين اتفاق افتاد.

قلعه نويي در مورد اينکه نشست بعد از بازي با الهلال خيلي طولاني شد و آيا اين کار ها سازمان دهي شده بود گفت: واقعا هم سازماندهي شده بود لزومي ندارد دوباره بيان کنيم در آن مصاحبه خود آن افراد متوجه شدند. مشکلي وجود ندارد و انشاالله در بازي برگشت با الشباب هم پيروز مي شويم و به مرحله بعد صعود مي کنيم.

سرمربي استقلال در مورد مسئله مارپله و اينکه آيا اين موضوع همچنان وجود دارد، گفت: مثل اينکه يک خبرهايي وجود دارد. (باخنده)

قلعه‌نويي در مورد نگراني هواداران از کنار رفتنش اظهار داشت: اگر ما قهرمان شديم با لطف خدا و اهل بيت و زحمت بازيکنان بوده است. بدون تعارف مي‌گويم کمترين نقش را داشتم و تمام باخت‌ها به گردن من است.

وي در مورد عدم حضور در جشن قهرماني گفت: من هيچ گاه حاضر نمي‌شوم و زماني که در سپاهان هم بودم در اين جشن شرکت نمي‌کردم. يک سال اگر آمدم به دليل درخواست فرزندم محمد که آن زمان کوچک بود و دوست داشت در جشن شرکت کنم، روي سکو رفتم و مطمئنم استقلال راه خود را ادامه مي‌دهد. بسياري با من آمدند و رفتند و استقلال هميشه بزرگ مي‌ماند. کما اينکه اين وضعيت براي پرسپوليس صدق مي‌کند.

قلعه‌نويي در مورد اينکه آيا مشکلات مالي استقلال همه بر گردن وزير ورزش است، خاطرنشان کرد: زماني که بودجه فصل قبل تصويب شده حضور نداشتم اما اين طور که مصوب کرده بودند بودجه فصل قبل 17 ميليارد تومان بوده است. قرار بود 50 درصد وزارت ورزش بدهد و 50 درصد درآمدزايي شود. با اين حساب و اطلاعي که من دارم 8.5 ميليارد بودجه تيمي بوده که وزارت تنها 3 ميليارد داده است. بخش درآمدزايي انجام شده و آنها مي‌گويند کار خود را کرده‌اند. البته اين موضوعي است که ما شنيده‌ايم وزير ورزش پدر ورزش است. او رئيس مجمع و اعضاي هيئت مديره را انتخاب مي‌کند و استقلال زيرمجموعه وزارت است. در شرايط سختي قرار داشتيم در مقطعي انصاري، شفيع‌زاده و برخي از اعضاي هواپيمايي مثل عبدالله‌پور، موسوي و فردي به نام کاوه به ما کمک کرد. خداوکيلي باشگاه 30 ميليون هوادار بايد به اين شکل مديريت شود. هيچ اتاق فکر و دولتي نبوده که شرايط استقلال را درست کند. زماني در سپاهان حدود 10 سال پيش اسلاميان کار مديريتي انجام داد و سپاهان را به زير مجموعه فولاد مبارکه برد. تمام مسائل مالي اين تيم تامين شد. استقلال پتانسيل چنين تصميماتي را دارد. متاسفانه ما به ساعت مره‌گي رسيده‌ايم. در امارات نام نمي‌برم کدام تيم اما بودجه آنها حدود 30 ميليون درهم که معادل 300 ميليون تومان است، بود. هزينه بازيکن شماره 9 الشباب چيزي حدود 3 ميليون و 100 هزار دلار است. به لطف خدا و اهل بيت تيم استقلال را به اين جايگاه رسانديم اما نبايد فکري به حال شرايط‌مان کنيم. نگاه‌ ما به فوتبال بايد فرصتي باشد. بايد فکري کنيم تا اوقات فراغت جوانان فراهم شود و به سمت فوتبال جذب شود. متاسفانه ما اين نگاه را نداريم و نگاه‌مان فوتبالي نيست. در فوتبال همه چيز وجود دارد به غير از خود فوتبال. واقعا در اين 30 و چند سال بايد فکري مي‌کرديم و قانون اساسي مي‌گذاشتيم. هاشمي‌طبا، مهرعليزاده و ... رفتند و هر کس کار خودش را مي‌کند. اکنون رويانيان در پرسپوليس زحمت مي‌کشد و وقتي مي‌رود همه چيز تمام مي‌شود. در استقلال هم اين شرايط وجود دارد.

وي افزود: بايد براي ورزش يک قانون بگذاريم که هر کسي که رفت کار جديدي انجام ندهد. به طور مثال در نيروي انتظامي هر کسي که بيايد چراغ قرمز نشانه ايستادن است به طور مثال سردار رحيمي نمي‌تواند بگويد اگر چراغ قرمز شد من مي‌گويم حرکت کنيم. بايد به سمت قانونمند شدن برويم و بودجه را با مديريت هزينه کنيم.

سرمربي استقلال در مورد پيشنهاد 7 ميلياردي که گفته مي‌شود پرسپوليسي‌ها به او داده‌اند، عنوان کرد: اصلا چنين چيزي وجود نداشته است. با رويانيان رفيق هستم. پس از ديدار با الشباب او خوشحال بود و به من زنگ زد تا پيروزي استقلال را تبريک بگويد. نمي‌دانم اين صحبت‌ها از کجا درآمده است؟! اصلا چنين چيزي صحت ندارد.

وي در مورد اينکه مي‌گويند پرسپوليسي‌ها از طريق علي اميري با او مذاکره کرده‌اند، عنوان کرد: رويانيان به اميري زنگ زد و او گوشي را به من داد و رويانيان تبريک گفت.من هم تشکر کردم. يک روز ديگر اين حرف را مي‌زنند و دفعه بعد بحث هيئت مديره را مطرح مي‌کنند. من نه سياسي هستم و نه علاقه‌اي دارم البته زماني مدير اجرايي شهرداري بودم و 12 سال کار اجرايي کردم.

قلعه‌نويي در مورد غيبت حنيف عمران‌زاده در تمرين امروز خاطرنشان کرد: حنيف به دليل سرماخوردگي به تمرين نيامده است.
منبع: فارس