۲۱ مهر ۱۳۸۹ - ۱۴:۱۰

بيانيه‌مشترك‌استقلال‌وپرسپوليس

کد خبر : ۱۱۲۹۸
باشگاه‌هاي استقلال و پرسپوليس در بيانيه‌اي مشترك، از هواداران خود خواستند با رعايت نظم و اخلاق در دربي، محيط مناسبي را براي هرچه بهتر برگزار شدن اين بازي بزرگ فراهم آورند.

به گزارش خبرگزاري فارس، متن كامل اين بيانيه مشترك به شرح زير است:
"مسئولان، كادر فني و بازيكنان دو تيم استقلال و پرسپوليس مصمم هستند تا علاوه بر انجام يك ديدار تماشاگرپسند و با كيفيت بالاي فني، دربي تهران را به الگويي از بازي جوانمردانه و حرفه‌اي براي فوتبال ايران تبديل كنند و در اين راستا نقش هواداران دو تيم در دستيابي به اين هدف بسيار تعيين كننده است.
بي شك هواداران، روح فوتبال هستند و بدون آن‌ها اين ورزش مهيج، خالي از هرگونه جذابيت مي‌شود. دو تيم بزرگ پايتخت ايران نيز از اين نظر ركوردهايي كم نظير را در آسيا در اختيار دارند تا جايي كه ليگ قهرمانان آسيا را هم تحت تاثير حضور خود قرار داده و به اذعان مسوولان كنفدراسيون فوتبال آسيا عدم حضور هر يك از اين دو تيم، نمايش بزرگ فوتبال باشگاهي آسيا را نيز با افت فاحش تعداد تماشاگر رو به رو مي‌كند.
اما راز اثر گذاري اين خيل عظيم تنها در كميت و تعداد آنان نيست كه كيفيت بالاي فرهنگي ايشان كه مرهون هويت تاريخي ايراني-اسلامي اين مرز و بوم است نيز هر ناظري را تحت تاثير قرار مي‌دهد. بازي دربي ويترين فوتبال ايران است كه مي‌تواند نمايشي با شكوه از رعايت ادب و اخلاق در كنار رقابتي جدي باشد. بر همين اساس دو باشگاه استقلال و پرسپوليس از هواداران خود درخواست مي‌كنند همچون هميشه در اين بازي بزرگ تنها به تشويق تيم محبوب خود پرداخته و با متانت و رفتار حرفه‌اي خود، روزي به يادماندني را براي فوتبال ايران رقم زنند. "
دربي 69 ساعت 15 روز جمعه در ورزشگاه آزادي برگزار خواهد شد.