۰۱ خرداد ۱۳۹۲ - ۱۲:۵۱

دغدغه روزنامه آمریکایی ازسوءظن یک کاندیدا

کریستین ساینس مانیتور در عنوان خبری خود آورد: "کاندیدای ریاست جمهوری ایران از مبارزاتش علیه آمریکا سخن می گوید".
کد خبر : ۱۱۳۴۸۱
صراط: ، روزنامه آمریکایی کریستین ساینس مانیتور (The Christian Science Monitor) پس از اجلاس استانبول مصاحبه اختصاصی با دکتر سعید جلیلی، مذاکره کننده ارشد کشورمان در گفتگوها با گروه 1+5 و نامزد انتخابات ریاست جمهوری انجام داد.

این روزنامه در عنوان خبری خود آورد: "کاندیدای ریاست جمهوری ایران از مبارزاتش علیه آمریکا سخن می گوید"

کریستین ساینس مانیتور در توصیف دکتر جلیلی آورد: «چهره خندان ولی استوار؛ مذاکره کننده ارشد هسته ای، شخصی انقلابی که در جنگ 8 ساله ایران با عراق مجروح شده است و از سوءظن قدیمی خود نسبت به آمریکا سخن می گوید، اکنون به عنوان بخت اول انتخابات ریاست جمهوری ایران محسوب می شود.»

جلیلی به کریستین ساینس مانیتور گفته است جمهوری اسلامی ایران در نزاع راهبردی با آمریکا به پیروزی خواهد رسید. جلیلی در رابطه با انتخابات ریاست جمهوری و کاندیداتوری خود گفته است: «هر شخصی که برای ریاست جمهوری کاندیدا می شود، باید یقین داشته باشد که بهترین فرد برای این پست است.»

سپس این روزنامه در رابطه با نظر دکتر جلیلی در مورد برقراری رابطه با آمریکا نوشت: «جلیلی پیش بینی کرد که ذوب شدن اختلافات برای ایجاد رابطه با آمریکا سخت می باشد. جلیلی دلیل این پیش بینی را رفتار خصمانه آمریکا با ملت ایران پس از انقلاب اسلامی و دشمنی این کشور با مردم ایران در جریان 8 سال جنگ عراق با ایران و ادامه این تلاش ها برای منزوی کردن ایران در سطح بین المللی در حال حاضر، عنوان کرد.

جلیلی این رفتار آمریکا را نامتعادل خواند. جلیلی در رابطه با امکان برقراری رابطه با آمریکا تصریح کرد همه چیز به رفتار دولتمردان آمریکایی برمی گردد. آن ها خودشان تصریح کردند که به این نتیجه رسیدند که سیاست های شان در قبال ملت ایران اشتباه بوده است.

منبع: تسنیم