۰۲ خرداد ۱۳۹۲ - ۱۱:۴۰

نه قاطع آمریکا به مداخله در سوریه

نتایج یک نظرسنجی نشان می‌دهد که بخش اعظمی از آمریکایی‌ها، از طیف‌های مختلف سیاسی، مخالف مداخله دولت این کشور در بحران داخلی سوریه هستند.
کد خبر : ۱۱۳۶۷۴
صراط: نتایج یک نظرسنجی که توسط شبکه خبری فاکس‌نیوز آمریکا منتشر شده است نشان می‌دهد  اکثریت بزرگی از مردم آمریکا (68 درصد) معتقدند این کشور نباید در بحران سوریه دخالت کند زیرا این بحران یک مناقشه داخلی است و مداخله دولت اوباما در نهایت ممکن است منجر به تقویت نیروهای افراطی ضدآمریکایی شود.
 
این در حالی است که تنها 23 درصد از مردم آمریکا خواهان مداخله دولت کشورشان در سوریه هستند.
 
سوریه یکی از موارد نادری است که نظرات حامیان گروه‌های سیاسی مختلف آمریکا درباره آن مشترک است: اکثریت مستقل‌ها (65 درصد)، دموکرات‌ها (69 درصد) و جمهوری‌خواهان (70 درصد) می‌گویند که آمریکا نباید در سوریه مداخله کند.
 
شرکت کننده‌هایی که در نیروهای نظامی نیز عضو بوده‌اند نیز مخالف هر گونه مداخله هستند (67 درصد).
 
در مجموع تنها 37 درصد از رأی‌دهندگان خط‌مشی اوباما درباره سوریه را تأیید می‌کنند، در حالیکه 40 درصد مخالف آن هستند. 22 درصد دیگر هیچ عقیده‌ای ندارند.
 
در این نظرسنجی 1013 رأی دهنده ثبت شده از سراسر کشور حضور داشتند.
 
این در حالی است که در 21 می، کمیته روبط خارجی کنگره آمریکا با 15 رأی موافق در برابر 3 رأی مخالف طرحی را به تصویب رساند که بر اساس آن تجهیزات نظامی مرگبار در اختیار تروریست‌های شبه‌نظامی‌ سوریه قرار خواهند گرفت. طرح مذکور الزام‌آور نیست.
 
دولت بشار اسد بارها تأکید کرده است بحران داخلی که از دو سال پیش کشور را در برگرفته توسط قدرت‌های خارجی برنامه‌ریزی شده است.
 
در جنگ داخلی سوریه تعداد بسیاری از مردم این کشور شامل نیروهای نظامی و امنیتی کشته شده‌اند.
منبع: تسنیم